چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

بعد از گذشت حدود دو ماه وقفه؛

سریال‌هایی از توقف کرونایی درآمدند

سریال ایل دا

بعد از گذشت حدود دو ماه وقفه در تولید پروژه‌های تلویزیونی که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، برخی از مجموعه‌ها اعلام کرده‌اند که با رعایت جوانب احتیاط، کارشان را از سر گرفته‌اند.

به گزارش سینماپرس، البته برخی پروژه‌ها از جمله «سلمان فارسی»، هنوز مقدمات ادامه تولیدشان فراهم نشده و برخی سریال‌های جدید تلویزیونی از جمله طنز مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری نیز به تازگی ساختشان آغاز شده است.

سریال‌هایی چون «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی، «۸۷ متر» کیانوش عیاری، «خانه امن» به کارگردانی محمود معظمی، «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت‌الله و طنز «پدر پسری» به همراه مجموعه «عصر جدید»، در روزهای اخیر رسما اعلام کردند که مراحل تولید را در شرایط کرونا و با اعلام رعایت اصول بهداشتی از سر گرفته‌اند.

سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری نیز این روزها تعطیل است و هنوز خبری مبنی بر ادامه تولید کار اعلام نشده است. علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی چندی پیش در آنتن تلویزیون از تعطیلی موقت این پروژه خبر داده بود.

همچنین ساخت سریال «ایلدا» نیز به دلیل فراهم نبودن مقدمات تیم تولید برای حضور در خرم آباد با وجود شرایط کرونا به منظور ادامه تصویربرداری امکان‌پذیر نیست و این سریال را با تعطیلی موقت روبه‌رو کرده است.

علیرضا سبط‌احمدی ـ تهیه‌کننده این سریال ـ در گفت‌وگویی با ایسنا علت این امر را نامساعد بودن شرایط تیم تولید در وضعیت کرونا در خرم‌آباد اعلام و ادامه تولید این سریال را از نیمه‌های خرداد ماه عنوان کرد.

سریال ایلدا

بر اساس این گزارش، مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» پس از ۷۰ روز تعطیلی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، چند روزی است که دوباره به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری تصویربرداری خود را از سر گرفته است. به گفته این کارگردان، تصویربرداری از یک هفته قبل شروع شده است.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه داستان این سریال ۴۰ قسمتی آمده است: علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردّوّرانی ها به خانه رسیده اند و وسایلشان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردّوّرانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

سریال ۸۷ متر

تصویربرداری سریال «جشن سربرون» نیز به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان که از ۲۸ اسفندماه سال گذشته متوقف شده بود، مدتی است از روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ ماه با رعایت آنچه پروتکل‌های بهداشتی عنوان شده، از سر گرفته شده است.

گروه سازنده این روزها در منطقه شهریار مشغول کار هستند و اوایل خرداد ماه برای ادامه تصویربرداری راهی بیابان‌های اطراف امامزاده داوود می‌شوند. لاله اسکندری که به تازگی به گروه بازیگران اضافه شده جلوی دوربین راعی رفته است.

«جشن سربرون» مجموعه‌ای ٣٠ قسمتی است که به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد.

در خلاصه داستان «جشن سربرون» آمده است: «بهادر»، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعموش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت میکند. زخم های کهنه سرباز میکنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت میکنند. درگیری ابعاد بزرگتری می یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می کند.

حسین محجوب، محمود پاک نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

جشن سربرون

بر اساس این گزارش ایسنا، در روزهای اخیر همچنین اعلام شد، تصویربرداری مجموعه «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری با مضمون جاسوسی امنیتی در اطراف ساوه از سر گرفته شده است.

به گفته ابوالفضل صفری (تهیه‌کننده این سریال) «خانه امن» بعد از وقفه‌ای که با شیوع کرونا در روند کار تصویربرداری ایجاد شد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور پزشک سر صحنه در حال تصویربرداری است. تا به امروز تصویربرداری این سریال به مرز ۵۰ درصد رسیده است.

این سریال روی موضوعات جاسوسی و امنیتی دست گذاشته و به تهدیدات داعش و چگونگی طراحی کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد.

حمیدرضا پگاه، سیما تیرانداز، سامان صفاری و امین زندگانی از جمله بازیگرانی هستند که پیش‌تر مقابل دوربین احمد معظمی رفته‌اند.

طنز «پدر پسری» که این روزها در ایام رمضان از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود، در دانشگاه خوارزمی در حال تصویربرداری است و تیم تولید درحال ضبط  قسمت های  باقیمانده آن هستند.

مجموعه طنز «پدرپسری» به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی و تهیه‌کنندگی رضا جودی اقتباسی است از کتاب «آخرین نشان مردی» نوشته مهرداد صدقی که حالا با همکاری گروه نویسندگان به صورت اپیزودیک نوشته و تبدیل به مجموعه تلویزیونی شده است.
تیم نویسندگی این سریال را احسان ثقی، حسین حقیقی و محمدپایدار تشکیل داده اند.

در این سریال عزت‌الله مهرآوران نقش پدر خانواده و نقش مادر این خانواده را مریم سرمدی بازی می‌کند. افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری، یدالله شادمانی، مهدیس توکلی و مهران رجبی از جمله هنرمندان دیگر این مجموعه هستند.

این سریال روایتی است از داستان زندگی حامد با بازی (محمدجواد جعفرپور)، دانشجوی پرتلاشی که متوجه می‌شود تنها یک ماه برای تحویل پایان‌نامه خود فرصت دارد و این ماجرا او را درگیر اتفاقات شیرین و طنزگونه‌ای می‌کند.
این مجموعه در ۴۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای باشروع ماه مبارک رمضان هرشب، ساعت ۱۹ پخش و تکرار آن ساعت  ۲۳ و ۱ بامداد است.

پدر پسری

تصویربرداری سریال «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت‌الله و به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که سال گذشته در سکوت خبری آغاز شده بود، این روزها ادامه ساخت خود را در شرایط کرونا از سر گرفته است.

سعید نعمت‌الله پیش از این در آثاری چون «رستگاران»، «جراحت»، «شیدایی»، «مادرانه»، «عقیق»، «برادرجان» و … به عنوان نویسنده با محمدرضا شفیعی همکاری داشته و «زمین گرم» اولین ساخته او در مقام کارگردانی است.

این سریال ۳۰ قسمتی که برای پخش از شبکه سوم سیما آماده می‌شود ادامه‌ای از سه‌گانه سعید نعمت‌الله در همان فضای برادرانه و خانواده است.

در خلاصه داستان «زمین گرم» که مضمونی اجتماعی ـ مذهبی دارد، آمده است: بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات  خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند…

سریال ۹۰ شبی «نیوجرسی» به کارگردانی جواد رضویان و سیامک انصاری نیز که از آن به عنوان طنز یاد می‌شود، به تازگی تولید خود را در شبکه سه سیما آغاز کرده است و در ابتدای راه است.

همچنین ۲۱ اردیبهشت ماه اعلام شد که تصویربرداری ادامه فصل دوم «عصر جدید» با اجرای «احسان علیخانی» از سر گرفته می‌شود و قرار است این مجموعه از عید فطر به آنتن برسد.

طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده، همچنان در زمان تصویربرداری هیچ تماشاگری حضور نخواهد داشت و پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق اجرا خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به ضدعفونی لوکیشن برنامه با همکاری شهرداری و مرکز بهداشت صداوسیما اشاره کرد.

*ایسنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.