چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

ترجمه امام خامنه ای؛

کتاب گویای صلح امام حسن(ع) ‌رونمایی شد

کتاب

سینماپرس: در آستانه سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در مراسمی ‌از کتاب گویای صلح امام حسن(ع) که به قلم شیوای مقام معظم رهبری ‌ترجمه شده است در معاونت صدای رسانه ملی رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، در این مراسم که با حضور رئیس موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر قم و برخی مدیران این انتشارات، معاون صدای رسانه ملی، مدیر ایران‌صدا و عوامل تهیه این کتاب گویا برگزار شد، حجت‌الاسلام صلح میرزایی با بیان تاریخچه‌ای کوتاه از سابقه مقام معظم رهبری در اقدامات انقلابی گفت: اولین اقدام انقلابی ایشان در سن ۱۶ سالگی و اوان جوانی شکل گرفت که بر دو محور مبارزه و دیگری روشنگری و تبیین سیره امامان معصوم(ع) استوار بود که تألیف و ترجمه کتاب‌هایی پیرامون سیره امامان معصوم(ع) برپایه رویکرد تبیینی ایشان شکل گرفت.
صلح میرزایی رئیس موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر قم با اشاره به کتاب‌های مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: ‌ترجمه این مجموعه علت مهمی‌داشت و اینکه در زمان طاغوت بسیاری از متدینین فقط اکتفا به کتاب‌های دعا و برگزاری عزاداری‌ها و مراسم می‌کردند و کمتر کسی با مفهوم قیام و الزام آن در مقابل ظلم آشنا بود.
وی افزود: در چنین زمانی حضرت آقا به دنبال تبیین این بود که همه اهل‌بیت به دنبال شکل دادن به قیامی ‌علیه ظلم بودند. به همین منظور ایشان مصمم شدند تا کتابی در زمینه صلح امام حسن(ع) ارائه دهند و پس از دیدن این کتاب به نوشته شیخ راضی آل‌یاسین تصمیم به ‌ترجمه این کتاب گرفتند.
شاه‌آبادی معاون صدا نیز در این مراسم با اشاره به اینکه  دغدغه مقام معظم رهبری در طول سال‌ها مبارزات انقلابی، تبیین سیره اهل‌بیت(ع) بوده گفت: همه امامان معصوم ما در طول دوران امامتشان به دنبال یک رسالت بوده‌اند. وی با اشاره به تصمیم امام حسن مجتبی(ع) برای صلح با معاویه گفت: جامعه امروز ما با وجود صدها بنگاه شبهه‌افکنی در معارف شیعه نیاز دارد تا معارف این تصمیم تاریخی تبیین شود.
 شاملو مدیر رادیو اینترنتی ایران‌صدا نیز گفت: این ‌ترجمه به قدری با بیانی شیوا و قابل فهم ‌ترجمه شده که مخاطب عام ما با آن به راحتی ارتباط برقرار می‌کند و منحصر به تاریخ‌دانان و کسانی که در این زمینه پژوهش می‌کنند نیست.
وی افزود: همین ویژگی موجب شده این کتاب گویا به‌صورت نیمه‌نمایشی کتاب را روایت کند که بر جذابیت کار افزوده است.  
مدیر ایران‌صدا همچنین از تهیه کتاب گویای دیگری با نام پیشوای صادق از آثار مقام معظم رهبری در آینده خبر داد.
 در پایان این مراسم از عوامل تهیه این کتاب گویا قدردانی شد.
این کتاب گویا به همت مجموعه ‌ایران‌صدا، متعلق به صدای جمهوری اسلامی ایران و با همکاری انتشارات انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله ‌العظمی ‌خامنه‌ای‌(مدظله‌العالی) در سه جلد ۱۵ فصلی در مجموع به مدت ۸۹۶ دقیقه تولید و ضبط شده است. تهیه‌کننده این کتاب گویا زهرا عبدالله‌زاده است و راوی  آن محی‌الدین تقی‌پور، و بازیگرانش ناصر نظامی، ابوالفضل شاه‌بهرامی ‌و احمد گنجی هستند. سهیل سرافرازی نیز آهنگسازی و خوانندگی موسیقی این کتاب را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.