دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵

محمد احمدی:

مخاطبی که حرف دلش را در رسانه رسمی نبیند، قطعاً به سمت رسانه‌های جایگزین می‌رود

محمد احمدی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: معتقدم آن قدر مسائل و سوژه‌های اقتصادی- اجتماعی در جامعه داریم که برای تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی تا سال‌های سال، سوژه کم نداریم.

به گزارش سینماپرس، محمد احمدی تهیه‌کننده سینما با بیان مطلب فوق به «جوان» گفت: همین ماجرای کرونا را در نظر بگیرید. فارغ از جنبه‌های جهانی، کلی خبر و تحلیل در کشور خودمان درباره کرونا ساخته شده است و جنبه‌های منفی و مثبت متعددی را شاهدیم که هر یک می‌تواند زمینه‌ای باشد برای پرداخت سینمایی یا تلویزیونی.

تهیه‌کننده «آزمایشگاه» و «لطفاً مزاحم نشوید» با اشاره به پرداخت‌های ژانری مختلف از مسائل روز گفت: حالا که حتماً نباید مسئله‌ای حاد را به صورت کاملاً جدی و در یک ملودرام پراشک و آه مصور کرد. گاهی می‌شود در یک کمدی و با زبان طنز به طرح مشکلات پرداخت. پس نگاه‌مان را به لحاظ ژانری گسترش دهیم و کاری کنیم که مسائل مبتلابه در همه گونه‌ها طرح شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: مسائل جامعه خیلی راحت می‌توانند دراماتیزه شوند، اگر مسائل درست و دراماتیک طرح شوند. به هر حال تا محصول هنری تولید نشود که نمی‌توان درباره درستی یا نادرستی نقطه دیدش نسبت به یک پدیده نظر داد و اگر کمی در طرح مسئله با سازندگان تعامل کنند، بهتر می‌توان محصول باکیفیت تولید نمود. تهیه‌کننده «جنجال در عروسی» و «به دنیا آمدن» افزود: اگر داستان و فیلمنامه دقیق نوشته شود، مطمئن باشید فیلم و سریال‌هایی که به معضلات اجتماعی می‌پردازند هم به موقع ساخته می‌شوند و هم به‌موقع پخش می‌گردند و این، خود باعث می‌شود اعتماد مخاطب هم به سینما و هم به تلویزیون افزایش یابد. مخاطبی که حرف دلش را در رسانه رسمی نبیند، قطعاً به سمت رسانه‌های جایگزین می‌رود و آنگاه دیگر برگرداندنش کار دشواری می‌شود.

احمدی با ابراز امیدواری نسبت به استقبال مدیران هنری از سوژه‌های اجتماعی به خصوص درباره کرونا گفت: باید اطمینان داشته باشیم و این اطمینان است که به کیفیت می‌افزاید، یعنی مدیر باید به تهیه‌کننده اعتماد داشته باشد که می‌تواند با نگاه اصلاح، طرح مسئله کند و در مقابل تهیه‌کننده هم باید اعتمادساز باشد و طوری کار کند که تعامل امتداد یابد، چون در گرو تعامل متقابل است که می‌توان کیفیت آثار انتقادی را ارتقا داد.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: هم تهیه‌کننده و هم مدیر سینمایی باید با حسن نیت مقابل هم بنشینند و هدفشان هم حل مشکلات جامعه از دریچه تولید محصولات نقادانه و دارای نگاه سالم باشد. اگر این حسن نیت وجود داشته باشد، طبیعی است که محصولات قابل اعتنایی نیز تولید خواهد شد.

*جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.