دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱

رسانه ملی اندر خَم «نقی معمولی»؛

قابل توجه مدیران رسانه ملی؛ سریال مناسبتی ماه رمضان مصر خشم صهیونیست ها را برانگیخت

پایتخت ۶

سینماپرس: در حالی که مدیریت رسانه ملی در جمهوری اسلامی به دنبال تولید آثار زرد و کم کیفیت به عنوان سریال های مناسبتی خود می باشد؛ تلویزیون مصر اقدام به تولید مجموعه داستانی «النهایة» نمود که خشم ویژه صهیونیست ها را در پی داشت.

به گزارش سینماپرس، در مجموعه داستانی «النهایة» (پایان) که شب‌های ماه مبارک رمضان از تلویزیون مصر پخش می‌شود، پایان موجودیت رژیم صهیونیستی پیش‌بینی شده و تصریح می‌شود که این رژیم یکصد سالگی خود را نخواهد دید.

وزارت خارجه اسرائیل به‌شدت به سریال اعتراض کرده و محتوای آن را تأسف‌آور وغیرقابل‌قبول خوانده است.

سریال پایان از محو اسرائیل در "جنگ آزادسازی قدس" سخن گفته است. به‌نوشته جروزالم پست، قسمت اول سریال حاوی صحنه‌ایست که در آن، نوجوانان مشغول تمرین‌های نظامی برای آزادسازی قدس هستند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای گفت: این مجموعه تلویزیونی مصری آینده‌ای را که در آن کشورهای عربی، اسرائیل را نابود می‌کنند به تصویر می‌کشد.

این وزارتخانه تصریح کرد: این اثر برای اسرائیل، که ۴۱ سال  پیش توافق‌نامه صلح با مصر را منعقد کرد، کاملاً ناخوشایند و غیرقابل قبول است.

این سریال در حال حاضر درباره ایده پایان جهان در سال ۲۱۲۰ ارائه شده و در قسمت اول آن کودکان درس‌هایی را درباره نابودی اسرائیل توسط کشورهای عربی و جنگ آزادسازی «بیت‌المقدس»، که ۱۰۰ سال پس از تأسیس رژیم صهیونیستی رخ داده است، آموزش می‌بینند.

همچنین در این سریال یک نقشه هولوگرافیک (تمام‌نگاری) از تجزیه ایالات متحده نشان داده می‌شود و در ادامه بازیگر نقش معلم به آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند.

این سریال در شب‌های ماه رمضان از تلویزیون کشور مصر پخش می‌شود. «عمرو سمیر یوسف»، نویسنده این اثر هنری، دیروز یکشنبه در صفحه فیسبوک خود با اشاره به اعتراض اشغالگران به مجموعه تلویزیونی النهایة، نوشت: انتظار حمله به من از سوی (...) را داشته باشید، خودشان را روشنفکر و دموکرات نشان می‌دهند، ولی چنین ایده‌هایی آنها را خشمگین کرده و آزرده است.

یادآور می‌شود، قاهره و تل‌آویو ۵ سال پس از جنگ سال ۱۹۷۳ (۱۳۵۲) اعراب و رژیم صهیونیستی، در جریان پیمان «کمپ دیوید» با امضای انور سادات، رئیس‌جمهور وقت مصر و «مناخیم بگین»، نخست‌وزیر آن دوره رژیم صهیونیستی، توافق صلح را امضا کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.