شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

دروغ پراکنی و حاشیه سازی در سینما/۱

توکلی: مدیران فرهنگی اهدافی سیاسی و جناحی را دنبال می کنند/ در سینما تشکیلاتی برای تخریب کل نظام شکل گرفته است

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: مدیران فرهنگی اهدافی سیاسی و جناحی را دنبال می کنند و توجهی به اخلاقیات و فرهنگ ندارند، مدیران سیاسی کار سینمایی در دستگاه ها و نهادهای مختلف هم کار خود را با انگ و اتهام زدن به دیگران پیش می برند که تمامی این مسائل به ضرر فرهنگ و هنر کشور است.

بازیگر فیلم های سینمایی «ماهوش» و «زادبوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر ما امروزه در سینما، وزارت ارشاد، خانه سینما و سایر حوزه های دیگر فرهنگی و هنری دچار مشکلات کلان شده ایم به دلیل بازی های سیاسی است که برخی مدیران انجام می دهند اما در رأس آن ها افرادی سازمان یافته وجود دارند که به آن ها دیکته می کنند چه بگویند و چه بکنند و چه کسانی را تخریب نمایند.

وی ادامه داد: این تاول چرکینی است که ما طی این سال ها در سینما شاهد بودیم و متأسفانه هنوز هم این تاول سر باز نکرده و از همین رو نباید امید داشته باشیم که به این زودی ها اثری مثبت در حوزه فرهنگی و هنری کشور و بالاخص سیاست های فرهنگی رخ بدهد.

توکلی سپس اشکال اصلی چنین اتفاقات شومی در سینمای کشور را از نهادهای نظارتی دانست و در همین راستا تصریح کرد: این مجموعه های نظارتی مانند حلقه های یک زنجیر با مدیران و متولیان فرهنگی متصل هستند! بی تردید اگر دستگاه های نظارتی بر عملکرد متولیان فرهنگی در این سال ها کار خود را به نحوی شایسته انجام می دادند اوضاع در سینمای کشور چنین آشفته نمی شد! در واقع این مدیران دارند دستور و فرمان همان نهادهای نظارتی را اجرا می کنند و این وسط هم چیزی گیرشان می آید!

این سینماگر برجسته و پیشکسوت کشور با تأکید بر اینکه سال ها است در سینما تشکیلاتی برای تخریب کل نظام شکل گرفته است متذکر شد: در دولت آقای احمدی نژاد و زمان ریاست آقای شمقدری در سازمان سینمایی هم ۷-۸ نفری بودند که شرایطی کاذب ایجاد کرده و به همه القا کردند که خانه سینما توسط دولت بسته شده است در صورتی که چنین ادعایی کذب محض بود و هیچ گاه خانه سینما بسته نشد و تنها سعی مسئولان وقت بر این بود که خانه سینما بتواند به شکلی قانونی ادامه حیات بدهد.

وی در همین راستا افزود: این افراد در آن دوران تمام تلاش شان را کردند تا آبروی نظام را در سطح جهانی ببرند چرا که با تفکرات رئیس جمهور وقت مخالف بودند؛ امروزه هم عقبه همان گروه ها در رأس کار هستند و باز هم دارند بازی های سیاسی در می آورند و با کارها و اظهارات خود آبروی کشور و نظام را می برند.

توکلی در پایان اظهاراتش تأکید کرد: تا زمانی که چنین افرادی روی کار هستند و همه امکانات در اختیار آن ها قرار دارد نمی توان انتظاری برای بهبودی اوضاع سینما داشت. این افراد تخریب گر هستند تنها در صورت رفتن شان می توان امیدی برای بهبود شرایط فرهنگی و هنری کشور داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.