جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

پیام تسلیت شخصیت ها و نهادهای مختلف سینمایی ادامه دارد؛

احمدرضا درویش به سوگ مادر نشست

احمدرضا درویش

سینماپرس: احمدرضا درویش، کارگردان سینمای ایران، سوگوارِ از دست دادن مادرش شد.

به گزارش سینماپرس، این مادر صبور، که دو فرزند خود را در جریان جنگ تحمیلی تقدیم اسلام و ایران کرده بود، امروز، پنج‌شنبه، ۲۱ فروردین‌ماه، بر اثر کرونا در بیمارستان درگذشت.

خبرگزاری سینماپرس این مصیبت را به احمدرضا درویش تسلیت می‌گوید.

در همین رابطه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه ۲۲ فروردین ماه  با انتشار پیامی درگذشت والده احمدرضا درویش کارگردان مطرح سینمای ایران را به وی تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت صالحی آمده است:

«هنرمند فرهیخته جناب آقای احمدرضا درویش

درگذشت بانوی پرهیزگار و مومنه، ام الشهیدین، مادر گرامی‌تان را صمیمانه تسلیت می‌گویم.

از درگاه خداوند منان برای آن فقیده سعیده رحمت و آمرزش الهی و برای بازماندگان معزز صبر و بردباری آرزومندم.»

همچنین حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در پیامی به احمدرضا درویش، درگذشت مادر این نویسنده و کارگردان سینمای ایران را تسلیت گفت.

در پیام حسین انتظامی آمده است:

«فسبحان‌ الذی بیده ملکوت کل شئ و الیه ترجعون

جناب آقای درویش

درگذشت مادر گرامیتان را صمیمانه تسلیت عرض می کنم. از خداوند مهربان برای آن ام‌الشهیدین، رحمت واسعه و برای جنابعالی و خانواده مکرم، شکیبایی در این مصیبت و اجرمندی در تحمل آن مسألت دارم.»

همچنین محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با انتشار پیامی درگذشت مادر احمدرضا درویش را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

«هنرمند بزرگ و ارجمند، جناب آقای احمدرضا درویش

درگذشت والده‌ بزرگوارتان را به شما و خانواده‌ محترم تسلیت عرض می‌کنم. خدا ان‌شاالله آن ام‌الشهدای گرانقدر را با فرزندان شهیدشان و معصومین علیهم‌السلام محشور گرداند.

جمع همکاران و هنرمندان سینمایی حوزه‌ هنری در غم بزرگتان شریکند و برای جناب‌عالی که از سرمایه‌های ارزشمند هنر انقلاب اسلامی هستید، صبر و اجر مسألت دارند.»

علی دارابی هم در پیامی ضمن  تسلیت درگذشت این بانوی پرهیزکار و ام الشهیدین با این هنرمند و فیلمساز برجسته کشور ابراز همدردی کرد.

متن پیام معاون امور استان‌های رسانه ملی بدین شرح است:

«خبر درگذشت ام الشهیدین، والده محترم جناب آقای احمدرضا درویش، جهادگر عرصه فرهنگ و هنر و خالق آثار ماندگاری چون «رستاخیز»، «دوئل»، «سرزمین خورشید» و... موجب اندوه و تاسف فراوان شد، ان شاءالله به برکت نیمه شعبان و نیز به شفاعت سیدالشهدا و فرزندان شهیدشان بر سفره حضرت زهرا (س) میهمان باشند.

ضمن تسلیت این ضایعه اندوهبار، برای هنرمند متعهد و گرانقدر عرصه فرهنگ و هنر و از چهره‌های ماندگار سینمای کشور جناب آقای احمدرضا درویش و باقی بازماندگان صبر جزیل و سلامتی آرزومندم.»

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در پیامی خطاب به احمدرضا درویش درگذشت مادر این فیلمساز را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت علیرضا تابش به این شرح است:

«هنرمند گرامی جناب آقای احمدرضا درویش

مصیبت فقدان «حاجیه خانم دلشاد نظری» مادر گرامیتان را تسلیت می‌گویم. او بنده مؤمن و صبور خدا بود که در نیمه شعبان به فرزندان شهیدش پیوست و دنیای فانی را ترک کرد اما درد و داغ فقدانش بر جان و روح شما و بازماندگان سنگینی می‌کند. از خدای منان می‌خواهیم که به اندازه‌ بزرگی این مصیبت، به‌ شما صبر و اجر عنایت فرماید و ایشان را در جوار اولیا و صلحا و شهدا، مهمانِ خوانِ رحمتش گرداند.»

مرحومه دلشاد نظری به خاطر ابتلا به بیماری همه‌گیر کرونا، شامگاه بیست و یکم فروردین در بیمارستان درگذشت.

همچنین سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح درگذشت والده مرحومِ احمدرضا درویش را به این کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون ایران تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

برادر گرامی جناب آقای احمدرضا درویش، هنرمند متعهد و ارزشمند، ضایعه تأسف‌آور درگذشت ام‌الشهیدین، والده گرامی‌تان را عمیقاً به حضرت‌عالی و خاندان محترم درویش تسلیت عرض کرده و امیدوارم به برکت این ماه عزیز و عظیم، با شفاعت بقیه‌الله الاعظم (عج) و اخوان شهیدتان، هم‌جوار و سفره‌نشین خانم فاطمه زهرا (س) باشند.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.