چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

با انتشار نامه ای در فضای مجازی مطرح شد

پایتخت کاری از یک گروه اقتصادی، سیاسی و هنری خودخواه و سود جوست/ کلاه گشاد «پایتخت ۵» را یادتان نرود!

سیروس مقدم در مراسم تقدیر از عوامل سریال پایتخت ۵

سینماپرس: به تازگی نامه ای منتسب به جمعی از همکاران صداوسیما در فضای مجازی منتشر شده است که به نظر می رسد این سازمان باید در قبال آن روشنگری نماید.

به گزارش سینماپرس، به تازگی نامه ای با عنوان جمعی از اهالی رسانه ملی در فضای مجازی منتشر شد که با ادبیاتی تند و البته بظاهر مستند سعی می کند تا پرونده فصل ششم پایتخت را مورد بررسی قرار دهد. قطعا سینماپرس محتوای این متن را تایید نمی کند اما حجم گسترده انتشار این نامه در برخی گروه ها و کانال های قابل توجه و شان رسانه حکم می نماید تا سازمان صدا و سیما به مندرجات طرح شده در این نامه پاسخ دهد تا در رسانه ها منعکس گردد.

اما فارغ از محتوای جنجالی این نامه، نکته بسیار مهم پاسخ به یک پرسش ساده و بدیهی است که به نظر می رسد جنجال های ایجاد شده نباید باعث عدم پاسخگویی مدیران سازمان به آن شود. در شرایطی که تولید آثار ارزشی و استراتژیک در صدا و سیما جایگاهی ندارد و تولید این آثار با نظارت های شدید و سختگیرانه مواجه است، چگونه سریالی همانند پایتخت ۶ با هجمه به بنیان های سنتی خانواده ایرانی امکان ساخت و پخش یافته است!؟

اگر در مقابل این پرسش ساده افکار متخصصین و فعالان این حوزه اغنا گردد، مطالب منتشر شده در نامه ذیل نیز اهمیتی نخواهد داشت!

بخش هایی از این نامه جنجالی به این شرح است:

برادر عزیز و گرامی جناب آقای دکتر علی عسکری
با سلام و تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی صحت و سلامتی برای جنابعالی
۱-    آقای سیروس مقدم و همسر محترم ایشان خانم غفوری و شریک محترمشان آقای تنابنده آدم های جدید و تازه واردی نیستند که مسوولین سازمان نسبت به آنها شناخت نداشته باشند.
خصوصا در این سال ها موضع گیری ها و عملکرد آقای تنابنده که آقای مقدم را اداره می کند معلوم و مشخص است.
در مورد پایتخت نباید بگوییم کاری از سیروس مقدم، باید بگوییم کاری از یک گروه اقتصادی ، سیاسی و هنری ... سازمان با این گروه طرف است.
۲-    رفتارهای خودخواهانه و سود جویانه ی این گروه اقتصادی باعث شد بین آنها و بخش های نمایشی سازمان آنقدر فاصله بیفتد که منجر به تعطیلی پایتخت شود.
تا اینکه در سال ۹۶ موسسه محترم اوج با ذوق زدگی فراوان ساخت پایتخت ۵ را بدون هماهنگی و مشورت با تلویزیون به این گروه سپرد. و این گروه از بی تجربگی بچه های اوج سوء استفاده کرد و با دستمزد دو نیم برابر نرخ واقعی و تبلیغ هنرمندانه و گسترده از توریسم ترکیه، کلاه گشادی ... گذاشتند و مدیر وقت شبکه یک سیما نیز متاسفانه تبلیغات کشور ترکیه را پخش کرد و برای اینکه جلوی اعتراض ها را بگیرند و تبلیغات عجیب و غریب غیر قانونی کمتر جلب توجه کند، با نمایش جنگ با داعش کار را پایان دادند.
۳-    آقای زین العابدین مدیر محترم شبکه یک سیما که عملکرد ایشان در شبکه های سه و پنج قابل بررسی و مشاهده است ... در جشنواره ای سینمایی از آقای مقدم خاضعانه خواهش می کنند که برای ساخت پایتخت ۶  اقدام کند و ایشان قبول می کنند.
آیا ایشان خودجوش این اقدام را می کنند؟ یا از طرف ... رئیس سازمان این ماموریت را داشته اند؟ ما اطلاعی نداریم.
اما می دانیم که بخش های نمایشی سیما و معاونت سیما از این اقدام اطلاعی نداشته اند، ...
۴-    همه می دانند یکی از  اختلافات مهم تلویزیون با این گروه خودخواه اقتصادی، درخواست نامعقول دستمزدهای نجومی و غیر متعارف بوده است... ت.
الف) نویسنده کیست؟
نداریم  شاید آرش عباسی! (هجو نویس ضد انقلاب) و آقای تنابنده خودشان هستند نظارت می کنند.
ب) متن را چه زمانی تحویل می دهید؟
متن را تحویل بدیم! ما در این سال ها برای کسی متن نفرستاده ایم
ج) ناظر کیفی؟
ما خودمان ناظر هستیم و از ما بهتر پیدا نمی کنید.
د) برآورد هزینه چقدر است؟
دو تا سه برابر پروژه قبلی (یعنی ۴ برابر نرخ واقعی)
...

به هر حال این پایتخت بدون نظارت با هزینه سرسام آور و غیر معقول ... ساخته می شود و طبق سنوات گذشته، مدیران شبکه برای بازدید از روند تولید سریال به زیراب مازندران می روند. اما همراهان ویژه ای هم دارند. آقای شهریاری معاون محترم مالی و اداری ... و مدیر کل محترم روابط عمومی سازمان آقای رنجبران ... می باشند.
تنها نظارت سازمان در تولید این سریال همین مهمانی بود، که به خوردن و آشامیدن و فیلم برداری و گرفتن عکس های یادگاری ختم گردید و این مهمانی با شکوه از برنامه شما و سیما پخش گردید.
حالا زمان پخش فرا رسیده و قرار است آقای الماسی مدیر محترم فیلم و سریال شبکه یک، بازبینی کنند. آقای الماسی ... وقت زیادی می گذارند و اشکالات زیادی هم می گیرند که گروه سازنده طبق معمول زیر بار اصلاحات نمی روند و مدیر محترم شبکه ناچارا آقای مهدی فرجی را که خودشان تهیه کننده سریال دیگری به نام نون خ هستند - و به خاطر نشان دادن چهره منفی از روحانیت در سریال نون خ که باعث شد تلویزیون دیگر اجازه ندهد شخصیت روحانی در کارهای طنز حضور داشته باشد - ایشان را به عنوان داور و حکم بین شبکه و سازندگان پایتخت می پذیرند.
با این وجود آقای الماسی و پخش شبکه یک ... قبول نمی کنند و بسیاری از صحنه های زشت و مخرب را حذف می کنند.
آقای تنابنده و دوستانشان در شبکه های اجتماعی با فشار ها و شانتاژهای خود به این رویه اعتراض کردند که باعث شد متاسفانه بسیاری از صحنه های بد و تخریب کننده ی نهاد خانواده و فرهنگ عمومی از جمله سکانس آخر از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.
ریاست محترم سازمان در نتیجه ی فشار افکار عمومی و منتقدان، با تاخیر دستور دادند که بررسی شود "که آیا پخش این صحنه ها، اشتباه، بی توجهی، عملیات مرموز و فتنه انگیز ستون پنجم دشمن بوده است یا خیر؟ "
جناب آقای دکتر عبدالعلی علی عسکری ریاست محترم سازمان
... لطفا بفرمایید در ماجرای مرکز کیش و شبکه پنج چرا یک شبه آن مدیران ... را عزل کردید و آبروی آنها را بردید و حالا ... دستور تحقیق و و بررسی دادید!
...

الف)   چرا ... از شورای کذایی فیلم نامه ... مجوز ساخت نگرفته اند؟
لطفا بفرمایید این شورا کارش چیست؟ و تا حالا چه کرده است و چرا تهیه کنندگان، این شورا را قبول ندارند؟
ب)   چرا مدیر شما ... در مواجه با آقای تنابنده و همکاران ایشان اینقدر ضعیف، ذلیل و خودباخته عمل کردند ...
ج) همه از سوابق آقای تنابنده اطلاع دارند و همه می دانند که همه کاره ی آقای سیروس مقدم فردی است به نام تنابنده ...
حتی در برنامه ... شب های ماست مالی! که دوشنبه شب از شبکه پخش گردید آقای مقدم اعتراف کردند همه کاره ما در این سریال آقای تنابنده بوده و هستند.
 اگر مدیر شما اطلاع نداشته اند، موجب تاسف است و اگر دانسته عمل کرده اند، موجب غم و اندوه و تاثر است، تاثر برای تلویزیون و برای سازمانی که رییس آن شما هستید.
جناب آقای علی عسکری آیا قبول داریدکه در این سال ها اکثر نهاد های کشور پیشرفت و تعالی داشته اند، اما سازمان ما هر روز ضعیف تر، از هم گسیخته تر و بیچاره تر شده است.
آیا قبول دارید که در همه بخش ها ضعیف عمل کرده اید؟
در همین تلویزیون که ما در آن کار می کنیم، چقدر دخالت های بیجا و نسنجیده و شتابزده داشته اید؟
چقدر مدیر بی تجربه و نا مربوط تحمیل کردید و چقدر بین شبکه ها تبعیض قائل شدید؟
...
اگرخجالت آور نیست صورت جلسات یکشنبه ها با مدیران سیما و سه شنبه ها با معاونین سازمان را منتشر کنید.
مثلا برای بهبود اوضاع نمایش ... مدیرکل فیلمنامه منصوب کردید... د. حالا بگویید چی شد؟ کدام فیلمنامه را تولید کردند و آن آقا کجاست؟
شورای عالی نظارت بر فیلمنامه تشکیل دادید. بفرمایید با آن آدم ها تا حالا یک فیلمنامه تصویب شده است؟ آیا خودشان همدیگر را قبول دارند؟ آیا سیما فیلم، مدیران شبکه ها و مدیران فیلم و سریال این شورا را قبول دارند؟
....

حجم آگهی ها را دو تا سه برابر کردید که یک مخاطب معمولی از تماشای این همه آگهی بازرگانی هم متنفر می شود هم وحشت می کند. آگهی هایی که نه تنها کمکی به رونق اقتصادی نمی کند، بلکه موجب ترویج فرهنگ مصرف گرایی هم می شود مانند تبلیغ روغن، رب گوجه فرنگی، بیسکویت، آب میوه و مواد خوراکی غیر ضروری و ... آیا درآمد سازمان هم دو تا سه برابر شده است؟
در دوره شما هزینه تولید برنامه ها و دستمزدهای چهره ها یا سلبریتی ها ... و تهیه کننده های آنها چند برابر شده است، اگر نمی دانید از مالی شبکه ها خصوصا یک، سه و نسیم سوال بفرمایید.
چرا دستمزد آقایان ...  ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است؟
نوروز امسال که فرصت بی نظیری برای آشتی با تلویزیون بود با برنامه های بی کیفیت و پر هزینه سال تحویل و سریال های بی محتوا و مسابقات ضعیف هدر رفت.
...

چرا اینقدر سیما را ضعیف و مالی اداری ها را بزرگ کردید؟
همین سریال پایتخت اولش چی بود در دوره شما چی شد چرا؟
لطفا میهمانان دورهمی را در ایام نوروز مرور کنید.
آیا اطلاع دارید چند خواننده نا مربوط، چند هنرپیشه تکراری میهمان این برنامه گران قیمت ... بوده اند؟ و آیا تهیه کننده این برنامه را می شناسید؟ و بفرمایید که این برنامه کدامیک از اهداف سازمان و انقلاب اسلامی را پیگیری می کند.
آقای علی عسکری از زمانی که تصمیم گیری برای اداره سازمان از جام جم به خارج از جام جم، ... انتقال پیدا کرد ... هر روز اوضاع سازمان بدتر شده است به طوریکه در سراشیبی کامل قرار گرفته است، تند تر از سراشیبی جام جم... م.
آخرین توصیه ما  ...  قرار است نون خ ۲ پخش گردد.
آقای آقاخانی کارگردان محترم، یک تنابنده ضعیف شده است، نشان دادن قوم محترم کرد، همه اش رقص و آواز، اختلاط زن و مرد و دعوی و پرخاشگری و دروغ گویی نیست. حواستان باشد پخش این سریال، سازمان و جنابعالی را بیش از این زیر سوال نبرد ... در مجموع مواظب تعریف و تمجید ها و رفتار متملق ها و چاپلوسان باشید.
در پایان به اطلاع می رسانیم که درباره فساد در بخش های گوناگون و ناکارآمدی مدیران سازمان حرف ها و سخن های زیادی داریم که در نامه ای خصوصی به اطلاع شما می رسانیم امیدواریم موثر واقع گردد.
جمعی از همکاران دلسوز شما در سازمان

نظرات

  • ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۱۳:۵۵
    1 0
    واقعا بایدپای این مطلب موهن و نامربوط امضا می کردند بخشی از همکاران حسود نفهم و بسیار بخیل که چشم دیدن همکاران خود را ندارند و گرا می دهند که فلان و بهمان اف بر نویسنده این وجیزه ناحق زشت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.