چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

به سبب بحران ادامه دار کرونا؛

احتمال تاخیر در برگزاری اسکار ۲۰۲۱

اسکار2018

سینماپرس: در برگزاری نشست هیئت‌ امنای ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) آکادمی علوم و هنرهای سینما، به احتمال تأخیر یا تعلیق برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۱ دامن زده است.

به گزارش سینماپرس، روز چهارشنبه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، جلسه ماه آوریل هیئت امنای آکادمی، معمولا با هدف بررسی اسکار گذشته با حضور برگزارکنندگان و فعالان مختلف برگزار می‌شود؛ اما به دلیل تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا روی صنایع و مشاغل مختلف؛ از جمله صنعت فیلم‌سازی بسیاری از منتقدان معتقدند این موضوع نیز محور بحث‌ها در جلسه هیات امنای آکادمی خواهد بود، البته هر زمان که جلسه برگزار شود.

در حالیکه هنوز زمان زیادی تا برگزاری مراسم اعطای جایزه اسکار ۲۰۲۱ باقی است (این جایزه هرساله در ماه فوریه مصادف با اسفند در شهر لس ‌آنجلس آمریکا برگزار می‌شود)، کارشناسان حدس می زنند تاخیر در برگزاری مراسم فرش قرمز و اولین نمایش فیلم‌ها همچنین تعطیلی سینماها در بسیاری کشورهای دنیا تاثیر زیادی بر مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۱ دارد.  

همچنین منتقدان معتقدند در صورتی که جشنواره‌های مختلف به دلیل اجرای طرح‌ فاصله‌گذاری اجتماعی در کشورهای مختلف برگزار نشوند، تاثیر زیادی بر فیلم‌های منتخب توسط اعضای آکادمی برای این دوره از اسکار خواهد داشت؛ زیرا جایزه اسکار فیلم‌هایی را انتخاب و داوری می‌کند که در سال گذشته نمایش داد شده باشند.

بر پایه این گزارش، برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ که پیش از این زیر بار به تعویق انداختن آن نمی‌رفتند، اوایل هفته گذشته از تاخیر در برگزاری این دوره از جشنواره خبر دادند در حالیکه بعضی جشنواره های دیگر نیز وضعیت مشابهی دارند. همچنین عوامل تولید بسیاری فیلم‌ها روند تولید فیلم‌های خود را به همین دلیل متوقف کرده‌اند.  صنعت فیلم سازی به زمان زیادی برای غلبه بر تبعات همه‌گیری بیماری کرونا از جمله لغو جشنواره‌های مختلف و رویدادهای فرهنگی مرتبط همچنین پایان دادن به فیلم‌های نصفه و نیمه نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.