سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹

اندر احوال انتقاد وزیر ارشاد به ولنگاری در یک سریال تلویزیونی؛

آقای وزیر! متن ضعیف «پایتخت۶» توسط مدیر وزارتخانه شما نوشته شد!

آرش عباسی در نشست رسانه‌ای سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم در حالی از متن ضعیف «پایتخت۶» انتقاد کرده است که نویسنده فیلمنامه این سریال، یکی از مدیران وزارت ارشاد است!

به گزارش سینماپرس، جنجال‌ها و حواشی فصل ششم سریال «پایتخت» همچنان ادامه دارد. اعتراض‌ها به این سریال حتی به رئیس ‌سازمان صداوسیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رسید. این در حالی است که این مدیران نیز در سقوط پایتخت سیما دخیل و شریک هستند. به طور مثال، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا به انتقاد از فیلمنامه ضعیف سریال «پایتخت ۶» پرداخت و نوشت: «پارسال در دیدار نوروزی، منزل استاد سیروس الوند رفتم، به یاد خشایار الوند که اولین عید بود که نبود. امسال در «پایتخت»، غم فقدانش را بیشتر حس کردیم، گویا او بود که به آن جان می‌داد. طنز ملیح و درک عمیق از فرهنگ و سنت ایرانی را در پنج حلقه پایتخت به یادگار نهاد. یادش گرامی.» این در حالی است که نویسنده فیلمنامه این سریال که منجر به متن ضعیف آن شده است، یکی از مدیران زیرمجموعه وزیر ارشاد است! فیلمنامه‌نویس سریال «پایتخت ۶» که بخشی از سوابق وی روز گذشته (یکشنبه ۱۷ فروردین) در ستون اخبار ادبی هنری روزنامه کیهان منتشر شد (ازجمله، امضای بیانیه حمایت از برخی بازداشت شدگان غائله دراویش داعشی و نگارش نمایشنامه‌های سخیف و ضداخلاقی و...) سال‌هاست که در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر است. وی قبلا مسئول روابط عمومی تئاتر شهر بود و در دورانی که سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد شد، نویسنده «پایتخت ۶» مدیریت روابط عمومی انجمن سینمای جوانان را عهده‌دار بوده است. حال باید از شخص وزیر ارشاد پرسیده شود که چگونه فردی با سوابق منفی و همچنین نگارش متون مبتذل و ضدفرهنگی، در آن وزارتخانه، مدیر شده است؟
البته رئیس ‌سازمان صداوسیما هم که از مدیران ارشد معترض به سریال «پایتخت ۶» است، لازم است یک آسیب‌شناسی و بازاندیشی درباره فرایندی که یک نمایشنامه‌نویس بدسابقه را ناگهان به جایگاه نویسنده فیلمنامه سریال نوروزی پربیننده شبکه سراسری این سازمان رسانده، انجام دهد. همچنین سریال «پایتخت ۶»   بار دیگر نشان داد که نظارت در صداوسیما به شدت آسیب‌پذیر و دچار اختلال است. چگونه ممکن است یک سریال مثل «پایتخت ۶» با این همه بدآموزی و مشکلات متعدد و آشکار محتوایی، به تولید رسیده و سپس پخش شود؟

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.