شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵

شادمهر راستین:

"هیاهوی همهمه همگانی" با تهیه کنندگی بخش خصوصی است

شادمهر راستین

کارگردان و تهیه کننده نمایش "هیاهوی همهمه همگانی" گفت: این نمایش نخستین تئاتر تجربی است که در ایران با تهیه کنندگی بخش خصوصی اجرا می شود.


شادمهر راستین کارگردان و تهیه کننده نمایش "هیاهوی همهمه همگانی" در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری سینمای ایران گفت: این نخستین نمایشی است که تهیه کنندگی آن بر عهده بخش خصوصی بوده و تاکنون رسم متداول براین نبوده که تهیه کنندگی تئاتری را با توجه به اینکه وابسته به گیشه نیست بخش خصوصی بر عهده گیرد.

وی افزود: تئاتر "هیاهوی همهمه همگانی" کاری دانشجویی است که اثری تجربی محسوب می شود و بری این نمایش 15 دانشجو از میان 100 داوطلب برای اجرا در گروه‌های دو یا سه نفره انتخاب شدند.

کارگردان این نمایش ادامه داد: متن این نمایش بر روی گفتگوها تمرکز دارد و آماده کردن متن برای اجرا حدود یکسال به طول انجامید و شیوه‌های اجرایی این گفتگو در یک کافی شاپ شکل گرفته است.

تهیه کننده نمایش "هیاهوی همهمه همگانی" اضافه کرد: ایده اولیه متن را خودم اجرا کردم اما خود بازیگران و دانشجویانی که در این کار حضور دارند نقش بسیار موثری در شکل گیری متن نمایش داشته‌اند.

راستین در مورد داستان نمایش تصریح کرد: نمایش "هیاهوی همهمه همگانی" روایتی است از داستان های افراد مختلف که در خلال گفتگوهایشان در یک کافه مسائل و موقعیت های اجتماعی را به چالش می کشند.

وی اضافه کرد: این اثر قرار بود در تالار مولوی اجرا شود که بعد از جریان اجرا در تالار مولوی که به خاطر عدم تعهد مدیریت جدید نسبت به قراردادهای گذشته منتفی شد و زمانی حدودچند ماه وقفه میان کار ایجاد کرد، در فصل تازه تصمیم گرفتیم که تئاتر را در تالار انتظامی به اجرا درآوریم.

این کارگردان خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که نمایش تا 20 آذر اجرا شود اما با توجه به نزدیکی به روزهای تاسوعا و عاشورا تاریخ دقیقی برای پایان اجرا نداریم.

یادآور می شود نمایش "هیاهوی همهمه همگانی" به کارگردانی و تهیه کنندگی، شادمهر راستین از 24 آبان در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران به روی صحنه رفت و هر شب تا 20 آذر اجرا می شود.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.