یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸

معاون سیمای رسانه ملی خبر داد:

معاینه و حضور پزشک در برنامه های سیما الزامی شد

سیدمرتضی میرباقری

سینماپرس: معاون سیما با بیان اینکه تا به حال رسانه ملی دارای چنین شرایط فشرده ای نبوده است، گفت: از این به بعد برنامه های تماشاگر محور با هماهنگی مراجی ذی صلاح و معاینه تماشاچی ها قبل از ورود به استودیو ضبط خواهند شد.

به گزارش سینماپرس، معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به تدارک ویژه رسانه ملی برای پخش برنامه‌های پرنشاط در تعطیلات پیش بینی نشده مربوط به شیوع بیماری کرونا تاکید کرد: همکارانم در بخش های مختلف سازمان به ویژه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای این تعطیلات و همچنین ایام نوروزو رمضان ۹۹ که تقریبا به هم پیوسته هستند برنامه ریزی دقیقی دارند تا مردم از همنشینی با تلویزیون در کنارخانواده بهترین بهره را ببرند.

**سلامت روح و نشاط جمعی را فراهم می کنیم                     

سید مرتضی میرباقری با بیان اینکه رسانه ملی همچون نظام سلامت کشور در خدمت مردم در مسیرمجاهده واقعی گام برمی دارد، افزود: همان طور که پزشکان و پرستاران در این ایام با مجاهدتی ویژه برای سلامت جسم مردم تلاش می‌کنند، همکاران ما هم به رغم همه سختی‌ها کمر همت بسته اند تا علاوه بر صدها برنامه آگاهی بخش، آموزشی و پیشگیرانه تخصصی درباره کرونا با برنامه‌هایی مفرح، سلامت روح و نشاط جمعی را نیز فراهم کنند.

وی به حضور مداوم مدیران شبکه‌ها و همکارانشان در پخش و گروههای مختلف تولیدی در این ایام اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این عزیزان تهیه کنندگان، کارگردانان و بازیگران نامی‌کشورمان هم اکنون و علی رغم برخی تهدیداتی که این ویروس منحوس برای کارها بوجود آورده است با مجاهدتی ویژه مشغول تولید سریال های مهم و تاثیرگذارسیما هستند تا بتوانند در نوروز و رمضان و ماههای آتی لحظاتی شاد و مفرح برای مردم فراهم آورند.

**هیچ وقت چنین شرایط فشرده ای برای رسانه ملی نداشته ایم

میرباقری افزود: ما هیچگاه چنین شرایط فشرده ای برای رسانه ملی نداشته ایم چرا که از الان تا تعطیلات نوروز کمتر از ۱۸ روز باقی است و از پایان تعطیلات نوروز تا آغاز ماه مبارک رمضان هم تقریبا بیست روز فاصله زمانی است و این کار را برای همکاران برنامه ساز ما بسیارفشرده و سخت می‌کند.

معاون سیمای رسانه ملی با بیان اینکه سریال ها و برنامه‌های بزرگ تولیدی سیما در این شرایط سخت اقتصادی با حمایت های ویژه رییس محترم سازمان به مرحله بهره برداری رسیده است، گفت: سازمان صداوسیما در کنار تلاش برای به نتیجه رسیدن این تولیدات که با هدف رضایتمندی مردم صورت می‌گیرد همواره سلامت عوامل خود و حاضران در برنامه‌های مختلف را مورد توجه قرار داده و می دهد و هر دو را در جای خود مهم می داند.

**در کنار گروه های سریال ساز پزشک حضور دارد

سیدمرتضی میرباقری فراهم کردن آرامش عوامل برنامه‌های مختلف از جمله سریال های نمایشی را اولویتی اساسی برای معاونت سیما برشمرد و افزود: بر همین اساس برای حفظ سلامتی این عزیزان در کنار هر برنامه تولیدی و سریال یک پزشک ویژه با امکانات تشخیصی و درمانی در نظرگرفته شده است و سلامت همکاران عزیزمان و حاضران دائم رصد می‌شود.

**برنامه های تماشاگر محور با هماهنگی ضبط می شوند

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به ادامه ضبط برنامه‌های شاخصی که تماشاگر در آنها حضور دارد گفت: این برنامه‌ها پس از هماهنگی با مراجع ذی ربط و بارعایت حداکثری نکات بهداشتی، مراقبت های پزشکی و برخی محدودیت ها ضبط و پخش می‌شود.

سید مرتضی میرباقری تصریح کرد : تلاش ما این است تا با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی و برخی محدودیت ها خللی در جذابیت این نوع برنامه‌ها که مورد انتظار مردم است ایجاد نشود و تلویزیون همراه تر از همیشه با مخاطبان باشد.

**معاینه پزشکی تماشاگران قبل از ورود به استودیو

وی حضور پزشک ویژه در محل برنامه‌ها، انجام آزمایش و معاینات پیش از ورود حضار و عوامل و ضدعفونی و گندزدایی مکرر سالن‌های ضبط برنامه‌ها را از جمله تدابیر صورت گرفته برای ادامه این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: همچنین برای حفظ سلامتی حاضران، تعداد آنها را هم کاهش داده ایم تا ضمن رعایت فاصله مناسب هم نکات بهداشتی و پزشکی مورد توجه قرارگیرد و هم جذابیت برنامه‌ها حفظ شود.
سید مرتضی میرباقری درپایان ابراز امیدواری کرد با همدلی و همکاری همه مردم و مسئولان این ایام سخت و تاریخی با موفقیت و سلامتی پشت سرگذاشته شود و مردم با آرامش و نشاط به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.