دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

آشنایی با مهمترین فیلم های سال ۲۰۲۰/ بخش دوم (پایانی)

از فیلم های علمی-تخیلی تا آثار غیرهالیوودی/ کدام فیلم ها گیشه سینماها را در سال ۲۰۲۰ فتح خواهند کرد؟

مهمترین فیلم های سال ۲۰۲۰/ بخش دوم

سینماپرس: هر سال با نگاهی به لیست فیلم هایی که از کارگردان های مطرح دنیا برای اکران و رقابت در جشنواره ها مطرح می شود شور و شوقی برای علاقه مندان واقعی سینما به وجود می آید که قرار است فیلم هایی از فیلمسازان محبوبشان را در این سال ببینند. سینماپرس طی یک مقاله ۲ بخشی تلاش کرده تا مخاطبان خود را با مهمترین فیلم هایی سال ۲۰۲۰ آشنا کند.

علی ناصری: در این مقاله خبری-تحلیلی سعی شده نگاه داشته باشیم به برخی از مهمترین فیلم ها و فیلمسازان مطرحی که در سال ۲۰۲۰ می توانند گزینه های مهمی برای علاقمندان به سینما، سینمادوستان و سینماگران باشند؛ فیلم ها و فیلمسازانی که هریک از آن ها داعیه بهتر از دیگری بودن دارند و باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام فیلم ها گیشه سینماها را در سال ۲۰۲۰ فتح خواهند کرد؟

همه سینمادوستان و مخاطبان حرفه‌ای سینما می‌دانند که برای اکران بهترین فیلم‌های سال باید چند ماهی از اتمام فصل جوایز بگذرد و قطعاً ابتدای سال فصل چندان مناسبی برای دیدن فیلم‌های مورد انتظار سینمادوستان و مخاطبان حرفه‌ای سینما نیست. به همین دلیل برای معرفی بهترین فیلم‌های سال زمانی مصادف با ایام نوروز می‌تواند بهترین زمان باشد چرا که اخبار را درباره فیلم‌های مورد انتظار دقیق‌تر می‌توان دنبال کرد. به همین منظور در این مقاله به معرفی ۱۶ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ پرداخته ایم که در بخش اول آن مخاطبان گرامی سینماپرس با ۸ فیلم مهم سال آشنا شدند و حالا در بخش دوم و پایانی با ۸ فیلم مهم دیگر سال ۲۰۲۰ آشنا خواهند شد.

*****************


۹-  تل‌ماسه (Dune)

دنی ویلنوو در سال جاری با فیلم سینمایی «تل‌ماسه» پس از سه سال به سینما بازمی‌گردد و این بار هم فیلمی علمی تخیلی را برای اکران آماده کرده است.

بسیاری از علاقه‌مندان به سینما فیلم‌های «زندانیان»، «سیکاریو»، «ورود» و «بلید رانر ۲۰۴۹» ویلنوو را جزو آثار مهم ۱۰ سال اخیر سینما می‌دانند و قطعا «تل‌ماسه» نیز می‌تواند از آثاری باشد که مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار می‌گیرد.

جیسون موموآ، جوش برولین و خاویر باردوم بازیگران این فیلم علمی تخیلی هستند که ۲۰ نوامبر در ایالات متحده اکران خواهد شد.


۱۰- زنی پشت پنجره (The woman in the window)

«زنی پشت پنجره» جدیدترین اثر سینمایی جو رایت با بازی امی آدامس، گری اولدمن و جولیان مور یکی از آثار مورد انتظار سال ۲۰۲۰ است که احتمالاً می‌تواند جزو فیلم‌های مهم فصل جوایز باشد.

جو رایت از کارگردان‌های مشهور سینمای انگلستان است که فیلم‌های سینمایی «غرور و تعصب»، «تاوان»، «هانا»، «آناکارنینا»، «پن» و «تاریک‌ترین لحظات» را کارگردانی کرده است و همواره آثارش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شده است.

«زنی پشت پنجره» اقتباسی از رمانی با همین نام نوشته ای. جی. فین است که در سال ۲۰۱۸ با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «زنی پشت پنجره» آمده است: یک زن آگورافوبی که به تنهایی در نیویورک زندگی می‌کند، شروع به جاسوسی از همسایگان جدید خود می‌کند، فقط برای این که شاهد خشونت آزاردهنده‌ای باشد.

فیلم سینمایی «زنی پشت پنجره» پانزدهم می سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.


۱۱- آنت (Annette)

فیلم سینمایی «آنت» به کارگردانی لئوس کاراکس قطعاً در سال ۲۰۲۰ یکی از پر سر و صداترین آثار غیر هالیوودی سال خواهد بود. فیلم این کارگردان فرانسوی به زبان انگلیسی فیلمبرداری شده است و آدام درایور، رونی مارا و ماریون کوتیار بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«آنت» فیلمی عاشقانه از کاراکس است که کوتیار و درایور در آن نقش دو عاشق بداقبال هالیوودی را ایفا می‌کنند.

لئوس کاراکس پیش‌تر فیلم‌های سینمایی مطرحی چون «عشاق روی پل» و «موتورهای مقدس» را ساخته است.


۱۲- بندتا (Benedetta)

پول ورهوفن کارگردان مطرح هلندی که ساخت آثار مطرحی چون «روبو کاپ»، «مرد نامرئی» و «کتاب سیاه» را در کارنامه خود دارد سال ۲۰۲۰ با فیلم «بندتا» به سینما بازمی‌گردد.

به نظر می‌رسد «بندتا» با توجه به موضوعی که دارد و به روابط راهبه‌های عصر رنسانس می‌پردازد یکی از فیلم‌های پر سر و صدای سال جاری باشد که احتمالاً در یکی از جشنواره‌های معتبر دنیا حضور خواهد داشت.


۱۳- جزیره برگمان «Bergman island»

«جزیره برگمان» فیلم انگلیسی‌ زبان میا هانسن لوو و یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۰ است.

این کارگردان فرانسوی برای نقش‌های اصلی فیلم جان تورتورو و گرتا گرویگ را به خدمت گرفته است. این فیلم داستان یک زوج آمریکایی است که مسئول اداره جزیره کوچک سوئدی در دریای بالتیک به نام فارو (Faro) هستند. آن‌ها همینطور که کارها و وظائف روزانه خود را به خوبی انجام می‌دهند، بخاطر افکار بدبینانه روابط عاطفیشان دچار چالش می‌شود.

در این فیلم میا واشیکوفسکا نیز حضور دارد. داستان این فیلم در جزیره‌ای اتفاق می‌افتد که اینگمار برگمان کارگردان، فیلم‌نامه نویس و تهیه‌کننده سوئدی سال‌ها در این جزیره زندگی و کار کرد. برگمان از سال ۱۹۶۱ فیلم‌هایی را در این جزیره ساخت و بسیاری از فیلم‌نامه‌هایش را در هوای شرجی همین جزیره کوچک خلق کرد.


۱۴- یادداشت «Memoria»

اپیچاتپونگ ویراستاکول کارگردان تایلندی برنده نخل طلای کن که می‌توان او را یکی از تحسین‌شده‌ترین کارگردان‌های آسیایی هزاره سوم دانست امسال فیلم سینمایی «یادداشت» به کارگردانی او یکی از آثار مهم سینمای جهان خواهد بود.

تیلدا سوئینتون بازیگر اصلی این فیلم است. «یادداشت» داستان فیلم در مورد زنی اسکاتلندی است که به کلمبیا سفر می‌کند و در آن‌جا صداهای عجیب و غریبی می‌شنود و شروع به فکر کردن در مورد ظاهر این صداها و تصور آن‌ها می‌کند.


۱۵- اعزام فرانسوی (The French dispatch)

«اعزام فرانسوی» نام جدیدترین فیلم سینمایی فیلمساز تحسین شده وس اندرسون است که در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

اتفاقات فیلم «اعزام فرانسوی» در قرن بیستم میلادی و در شهر پاریس جریان دارد که این فیلم داستان نامه‌ٔ عاشقانه به‌خبرنگارانی که در یک شعبهٔ روزنامه آمریکایی در شهر پاریس قرار دارند را روایت می‌کند.

سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دورمند، بیل مری، تیلدا سوئینتن، تیموتی شالامی، بنیسیو دل تورو، هنری وینکلر، متیو آمالریک، جفری رایت، لئا سیدو، لوئیس اسمیت، الیزابت ماس، ویلم دفو، کریستف والتس، اوون ویلسون، آدرین برودی، جیسون شوارتزمن، باب بالابان، متیو آمالریک، روپرت فرند، گریفین دان، استیو پارک، دنیس منشت، ونسان ماکنی، گیوم گالین، سسیل دو فرانس، الکس لاوتر و فیشر استیونس، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «اعزام فرانسوی» حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

«قلمرو طلوع ماه»، «آقای فاکس شگفت‌انگیز»، «هتل بزرگ بوداپست» و «جزیره سگ‌ها» از جمله آثار مطرح وس اندرسون هستند.


۱۶- بیوه سیاه (Black widow)

«بیوه سیاه» بعد از «واندروومن» این یک فیلم ابرقهرمانی دیگر با قهرمان زن است. کاراکتر دیگری از جهان کمیک‌بوک‌های مارول.

اولین‌بار سال ۲۰۱۰ در فیلم «مرد آهنی ۲» بیوه‌ی سیاهپوش را روی پرده‌ سینما دیدیم. مارول و جوهانسون از همان موقع تمایل نشان دادند که فیلمی با محوریت این کاراکتر ساخته شود. این فیلم بیست و چهارمین فیلم دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود و داستان آن به دنبال اتفاقات «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» رخ می‌دهد. ناتاشا رومانف باید به تنهایی خودش را پیدا کند و مجبور است با گذشته‌اش روبه‌رو شود.

«بیوه سیاه» به کارگردانی کیت ساترلند اول ماه می اکران می‌شود و قطعاً یکی از امیدهای فروش سینمای هالیوود در سال ۲۰۲۰ است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.