چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

در سریال «نگهبان بیت‌المقدس»؛

زندگی‌ «اسقف کاپوچی» به تصویر کشیده می شود

هیلاریون کاپوچی

سینماپرس: کارگردان سوری ـ باسل خطیب ـ سریالی را با موضوع زندگی «هیلاریون کاپوچی» ـ اسقف سوری ـ می‌سازد.

به گزارش سینماپرس به نقل از شبکه خبری المیادین، سریال «نگهبان بیت‌المقدس» که تصویربرداری آن از سال گذشته میلادی آغاز شده است، در ماه رمضان امسال آماده پخش می‌شود.

این سریال به زندگی و فعالیت‌های ضدصهیونیستی «هیلاریون کاپوچی» ـ اسقف سوری ـ می‌پردازد.

«العالم» در توضیح شخصیت «هیلاریون کاپوچی» آورده است: «این اسقف سوری در سال ۱۹۲۲ در شهر «حلب» سوریه متولد شد و به دلیل فعالیت‌های برجسته‌ای که در حمایت از مردم فلسطین داشت، چهره‌ای بسیار شناخته شده است.

در سال ۱۹۶۵ کاپوچی به عنوان اسقف از سوی کلیسای کاتولیک به بیت‌المقدس رفت و به دلیل فعالیت‌های ضد صهیونیستی‌اش در سال ۱۹۷۴توسط رژیم اشغالگر قدس به ۱۲ سال زندان محکوم شد اما چهار سال بعد با وساطت کلیسای رم از زندان آزاد و به شهر رم ایتالیا تبعید شد.

نمایی از سریال «نگهبان بیت المقدس»

با این حال تبعید هم مانع حمایت کاپوچی از ملت فلسطین نشد و او حمایتش از فلسطین اشغالی و مخالفت با اشغالگران را به اشکال مختلف از جمله مشارکت در ناوگان آزادی برای کمک‌رسانی به مردم محاصره شده فلسطین در سال ۲۰۰۹ ادامه داد.

او از نخستین مهمانان رسمی خارجی ایران بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کرد و با امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار داشت.

این اسقف بیت‌المقدس در جمله‌ای ماندگار درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفته است: «امام خمینی فقط متعلق به ایران نیست، تمام محرومان دنیا چه مسلمان و چه غیرمسلمان او را نجات‌دهنده خود می‌دانند.»

اسقف کاپوچی در سال ۲۰۱۷ در رم ایتالیا درگذشت.

باسل خطیب ـ کارگردان

باسل خطیب، کارگردان سوری ساخت سریال‌هایی همچون «ناصر»، «بازگشت به حیفا» و «هولاکو» را در کارنامه هنری خود دارد. او همچنین فیلم سینمایی «مریم» را با موضوع جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۲ ساخت و قصد شرکت در جشنواره کن را داشت اما مسوولان جشنواره این فیلم را نپذیرفتند و دلیل آن تهیه فیلم «مریم» توسط وزارت فرهنگ سوریه عنوان شد.

«نگهبان بیت المقدس» سریال جدید این کارگردان زندگی هیلاریون کاپوچی، مسیحی مبارز را روایت می‌کند و در کشورهای سوریه، لبنان و ایتالیا تصویربرداری شده است.

سریال «نگهبان بیت‌المقدس» به کارگردانی باسل خطیب و به قلم «حسن م یوسف»، توسط موسسه عمومی تولید تلویزیونی و رادیویی سوریه ساخته شده و «سامیه الجزائری» و «رشید عساف» بازیگران اصلی این سریال سوری هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.