شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸

کنش ها و واکنش های تامل برانگیز رهبر ارکستر سمفونیک تهران؛

ترسِ «روحانی» از لغو گرین کارت آمریکا یا سفر برای درمان؟

شهرداد روحانی

سینماپرس: منوچهر صهبایی مدعی شد که شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران، به دلیل ترسش از اتفاقات اخیر ایران، فرار کرده است.

به گزارش سینماپرس، پنجشنبه شب ارکستر سمفونیک تهران اجرایی پر حاشیه داشت. منوچهر صهبایی رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه تالار وحدت دست به افشاگری زد.

صهبایی مدعی شد که شهرداد روحانی رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران از ایران فرار کرده است و دلیل این فرارش اتفاقات اخیر کشور بوده است.

شهرداد روحانی چند سالی است رهبر ارکستر سمفونیک تهران است.

پس از شهادت سردار سلیمانی، بسیاری از هنرمندان نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و ترور این شخصیت را از سوی دولت امریکا محکوم کردند. برخی از هنرمندان با اینکه دیدگاهی منتقدانه نسبت به اوضاع کشور داشتند، اما باز هم نفسِ ترور را محکوم کردند.

حتی مایکل مور کارگردان سینمای امریکا با انتشار مطلبی ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد و به جنایت دولتِ کشورش اعتراض کرد. جالب‌تر اینکه ریکی مارتین خواننده مشهور موسیقی پاپ جهان هم مطلبِ مایکل مور را بازنشر کرد.

در این میان اما برخی از هنرمندان داخلی حاضر نشدند حتی نفسِ عملِ ترور را محکوم کنند که یکی از این افراد شهرداد روحانی رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران بود.

یک روز پس از ترور سردار سلیملنی توسط دولت امریکا گفت‌وگویی با شهرداد روحانی داشتیم که در ادامه متن کامل مصاحبه‌ی خبرنگار تسنیم با شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران(این ارکستر با بودجه‌ی دولتی اداره می‌شود) را می‌خوانید:

پرسش: می‌خواهم نظرتان را درباره‌ی اتفاقی که برای سردار سلیمانی رخ داد بدانم.

من فقط آرزو می‌کنم که اتفاق‌های بدی برای کشورمان، مملکت‌مان و مردم‌مان نیافتد. مهمترین نکته همین است که گفتم؛ یعنی اتفاق بدی برای مردم نیافتد. این اتفاق عجیب‌غریب و بزرگی بود. امیدوارم خبر بدی نشنویم.

پرسش: دیدگاه‌تان درباره کاری که امریکا کرد چیست؛ آنها رسما پذیرفتند که سردار سلیمانی را ترور کرده‌اند.

همه درباره این مسئله صحبت کرده‌اند. الان دیگه باید به این مسئله فکر کرد که اتفاق بدی برای ملت نیافتد.

پرسش: یعنی شما این حرکتی که از سوی دولت امریکا ...

شما می‌خواهید که من... حرفم را زدم و گفتم که امیدوارم اتفاق بدی برای ملت‌مان نیافتد.

پرسش: می‌خواهم دیدگاهتان را درباره‌ی زوایای مختلف این اتفاق بدانم؛ یعنی درباره‌ی کاری که دولت امریکا و آقای ترامپ انجام داده، دیدگاهی دارید یا خیر.

ببینید من اصلا به این مسئله فکر نمی‌کنم. اینکه ترامپ چه کرده و چه نکرده اصلا مهم نیست. مسئله مهمتر از اینهاست. تنها چیزی که الان برایم مهم است اینکه، اتفاق بدتری برای مردم ایران نیافتد.

پرسش: به هر حال شما رهبر ارکستر سمفونیک تهران هستید که این ارکستر جزء دو ارکستر دولتیِ کشور است.

من تعهدی که نسبت به ارکستر سمفونیک تهران و مردمم را دارم به نحو احسن انجام می‌دهم. کارم را به نحو احسنت انجام می‌دهم. می‌بینید که چطور کار ارکستر جلو می‌رود. من تمام تمرکزم را روی کاری می‌گذارم که خودم به عهده‌ی خودم گذاشته‌ام. اصلا متوجه نشدم که گفتید من رهبر ارکستر سمفونیک تهران هستم یعنی چه و منظورتان چیست

پرسش: شما به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران دیدگاهتان درباره‌ی اتفاقی که افتاده مهم است.

برای من مردم مهم هستند. هموطنانم برایم بسیار مهمند. نگرانم. آرزو می‌کنم که اتفاق‌های بدی برای مملکت و مردمم نیافتد.

پرسش: برخی‌ها این نگرش را مطرح می‌کنند که برخی از هنرمندان که رفت و آمد به کشور امریکا دارند و یا پاسپورت این کشور را دارند، حاضر نیستند نسبت به اقدامات امریکا هیچ انتقادی را مطرح کنند؛ چرا که از این مسئله واهمه دارند که دیگر اجازه‌ی ورود به امریکا به آنها داده نشود.

شما متاسفانه می‌خواهید نظر خودتان را به من تحمیل کنید. برای من مهمترین مسئله هموطنانم و آینده‌ی مملکتم هست. حالا شما فکر کنید هنرمندان اینجوری هستند. نگرانی من مردم مملکتم هستند. آرزو می‌کنم اتفاق بدی برای مملکت‌مان نیافتد.

پرسش: به هر حال یک ترور دولتی شکل گرفته و تمام جامعه درگیر این اتفاق هستند.

اگر ترور دولتی است که شما می‌گویید، درباره‌اش خیلی صحبت شده است. اینکه آدم بگوید چه بوده و چه نبوده خیلی مهم نیست. برای من مهم مردم مملکتم هستند.

لازم به ذکر است که ارکستر سمفونیک تهران یکی از دو ارکستری است که با بودجه‌های دولتی و هزینه‌های بالا در طول سال اداره می‌شود. شهرداد روحانی چند سالی است که رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران است. روحانی حاشیه‌های بسیاری در این سال‌ها داشته است. مهمترین حاشیه درباره‌ی او کیفیت پایینِ اجراهایش و سطح پایینِ قطعه‌هایی است که برای اجرا توسط ارکستر انتخاب می‌کند. روحانی تابستان امسال هم می‌خواست یک مُدل ایتالیایی را به عنوان رهبر ارکستر به ایران دعوت کند.

روحانی سال‌های زیادی را در امریکا زندگی کرده و هنوز هم به این کشور رفت و آمد دارد.
گویا قرارداد شهرداد روحانی با ارکستر سمفونیک تهران در ماه‌های اخیر تمام شده بود، اما علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل پیشینِ بنیاد رودکی در روزهای آخر مدیریتش در بنیاد رودکی، قرارداد روحانی را تمدید کرد.

شاید شهرداد روحانی به دلیل داشتن تابعیت امریکا حاضر به انتقاد از عمل تروریستیِ این دولت نشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.