شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

نسبت هنرهفتم با انقلاب اسلامی/۱۲

افتخاری: حوزه های علمیه، دانشگاه های صدا و سیما، سوره و... باید به عرصه تولید فیلم ورود کنند/ مدیران فرهنگی موانع پیش روی هنر انقلاب را بردارند

دکتر لاله افتخاری

سینماپرس: دکتر لاله افتخاری عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه های علمیه، دانشگاه های صدا و سیما، سوره و... باید به عرصه تولید فیلم های سینمایی با مضامین انقلابی ورود کنند؛ ما نباید در انتظار باشیم تا برخی هنرمندان که تجربه ثابت کرده چه نوع دیدگاه و تفکری دارند به عرصه تولید فیلم های انقلابی و ارزشی ورود کنند چرا که امثال زنده یاد فرج الله سلحشورها در سینما اندکند و ما باید با تربیت نسل جدید و باورمند به انقلاب اسلامی تحولی شگرف در این حوزه سینمای انقلاب ایجاد کنیم.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید آنقدر در حوزه سینمای انقلاب فعال، پویا و کوشا باشیم که همه ساله در ایام الله دهه فجر و همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر گل سرسبد و سرتیتر آثارمان فیلم های ارزشمند با رویکردهای انقلابی باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه طی تمامی این سال ها ما شاهد کم کاری های زیادی در خصوص تولید آثار ارزشمند و متناسب با انقلاب اسلامی بودیم این در حالی است که قصه زندگی هریک از شهدا، رزمندگان، بزرگان دین و انقلاب اسلامی، داستان های قرآنی و... می توانند دستمایه ای برای تولید ده ها اثر ارزشمند سینمایی شوند اما به دلیل عدم همت، باور و دغدغه مندی از سوی مسئولان فرهنگی این امر محقق نشده است.

افتخاری سپس با بیان اینکه مقام معظم رهبری از فقدان محتوای مطلوب در آثار سینمایی گلایه دارند خاطرنشان کرد: چندی پیش در یک جلسه نیمه خصوصی که بنده هم در آن حضور داشتم حضرت آقا نقل به مضمون فرمودند ما هنرمندان توامند و قوی به خصوص در حوزه فیلم و سینما داریم اما متأسفانه محتوای آثارمان مطلوب نیست.

این عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی در همین راستا افزود: با توجه به تأکیدات چندباره مستقیم و غیرمستقیم حضرت آقا به عنوان ولی امر مسلمین جهان، نیاز است که مسئولان ذیربط دغدغه مندانه نسبت به این مسأله ورود پیدا کرده و مشکلات متعدد و کم کاری هایی که گریبان حوزه های مختلف فرهنگ و هنر بالاخص سینما را گرفته و باعث می شود فیلم های انقلابی تولید نشوند را جبران کنند.

وی در پایان اظهاراتش متذکر شد: متأسفانه بین هنرمندان ما، صاحبان ایده و نظریه پردازان و تولیدکنندگان محتوای دینی و... فاصله بسیار افتاده است. هنرمندان که تنها بر اساس تصورات خودشان مطالبی را تهیه می کنند، صاحب نظران هم یا همتی ندارند یا اگر همتی است به دست خریدارش نمی رسد؛ از این رو نیاز جدی آن است که مدیران فرهنگی هرچه سریع تر و دغدغه مندانه موانع پیش روی هنر انقلاب را بردارند و تمام تلاش شان را به کار ببرند تا به هنر و هنرمندان انقلابی و متعهد توجه ویژه تری شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.