چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

نسبت هنرهفتم با انقلاب اسلامی/۵

حر: لشگر فرهنگی دشمن، سینمای ایران را احاطه کرده است/ نیروهای متعهد به نظام و انقلاب باید در سینما «آتش به اختیار» عمل کنند

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص نسبت سینما با ارزش ها و آرمان های انقلاب گفت: لشگر فرهنگی دشمن، سینمای ایران را احاطه کرده و موفق تر از ما بوده؛ این مسأله از وفور فیلم های مبتذل، سخیف، ضدخانواده و بی هویت روی پرده سینماها مشخص است!

کارگردان فیلم سینمایی «ما ایستاده ایم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: بنده به خاطر دارم در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی رادیو صدای آمریکا اعلام کرد که ما توانستیم مانع از ورود سپاهیان (امام) خمینی (ره) به سینما شویم!

وی ادامه داد: متأسفانه در آن سال ها ما نفهمیدیم منظور دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از این سخنان چه بوده و حالا است که متوجه شدیم دشمن از همان سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی قصد داشته سینما و حوزه فرهنگ و هنر را تحت سیطره خود درآورد.

حر با بیان اینکه ستون اصلی در سینمای جمهوری اسلامی ایران بایست مبتنی بر سینمای دفاع مقدس، مقاومت و انقلاب باشد اظهار داشت: در نهایت تأسف، تأثر و شرمندگی باید عنوان کنم که بعد از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی سینمای ما نتوانسته در حوزه تولید آثار ارزشی سر بلند کند و ما هرگز نتوانستیم قله پرافتخار سینمای ارزشی را فتح کنیم.

این سینماگر خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران لیبرال مسلک با هر ترفندی مانع از آن شده اند تا سینمای انقلاب و ارزشی به جایگاهی که شایسته اش است دست پیدا کند اما بنده معتقدم نیروهای متعهد به نظام و انقلاب باید در سینما «آتش به اختیار» عمل کرده و احیاگر ارزش های انسانی، ملی، دینی و انقلابی در سینما باشند، ارزش هایی که به واسطه مدیریت های غلط در سینمای کشور به نابودی کشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز به حرکت جهادگونه با تکیه بر نیروهای مردمی باورمند به ارزش های انقلاب اسلامی داریم و هرگز نباید خودمان را متکی به بودجه و امکانات دولتی کنیم؛ ما اگر کمی بینش و تدبیر داشته باشیم معنی فرمان مقام معظم رهبری در خصوص عملکرد آتش به اختیار نیروهای انقلابی را باید درک کنیم و سینمای نوین انقلابی ایران اسلامی را از نو پایه گذاری نماییم.

کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» تأکید کرد: سازمان ها و نهادهایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و... باید از هنرمندان ولایتمدار، مومن و انقلابی حمایت ویژه داشته باشند تا ما همان گونه که جشنواره مردمی فیلم عمار در این سال ها توانسته عملکردی موجه، قابل قبول و ارزشمند داشته باشد، بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و فیلم هایی در خصوص فتنه و فتنه گران، مدافعان حرم، مقاومت اسلامی، اهداف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و... تولید کنیم.

حر در همین راستا افزود: خوشبختانه ما سالن های مجهز و بسیار خوبی را در نیروی هوایی، بنیاد شهید و... با ظرفیت صندلی های بسیار بالا داریم که می توانیم از آن ها برای اکران فیلم های انقلابی بهره ببریم. این کار فقط یک همت مضاعف از سوی نیروهای انقلابی را طلب می کند.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: بنده امیدوارم تمامی مسئولان دغدغه مند در ارگان ها و سازمان های انقلابی از هنرمندان ولایی و انقلابی حمایت ویژه داشته باشند تا ما بتوانیم در سینمای کشورمان به مسأله مهم اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بپردازیم و از طریق این رسانه مهم و تأثیرگذار و مردمی در مقابل نفوذ فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایستادگی کرده و آن ها را از پا دربیاوریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.