یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

نسبت هنرهفتم با انقلاب اسلامی/۳

اختری: مکتب و فرهنگ انقلاب اسلامی بالاتر از مکاتب و فرهنگ شرق و غرب است/ سینماگران باید ارزش های انقلابی را در آثارشان ترویج نمایند

حسن اختری

سینماپرس: حسن اختری دبیرکل سابق انجمن روزنامه نگاران مسلمان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص نسبت سینما با ارزش ها و آرمان های انقلاب گفت: مکتب و فرهنگ انقلاب اسلامی بالاتر از تمامی مکاتب و فرهنگ شرق و غرب است، از این رو ما اگر ده ها و صدها اثر سینمایی انقلابی هم تولید کنیم از لحاظ ارزش ها و محتوا هیچ گاه دچار کمبود و نقصان نخواهیم شد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران فرهنگی و سینمایی موظف هستند تا با بها دادن به سینماگران نخبه و انقلابی از تولید فیلم های متناسب با ارزش و آرمان های انقلاب اسلامی حمایت کنند. اینک بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذاشته است؛ عدد ۴۰ برای ایرانی ها و مسلمانان ارزش و معنای خاصی دارد و نشانگر بلوغ است. اینک وقت آن رسیده تا ما یک آسیب شناسی جدی در راهی که طی این بیش از ۴۰ سال طی کرده ایم داشته باشیم تا ان شاالله چهلم دوم را با تکیه بر تجاربی که طی این سال ها کسب کرده ایم و تمامی فراز و فرودهایی که پشت سر گذاشته ایم به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم.

اختری ادامه داد: عرصه فرهنگ و هنر، عرصه بسیار مهمی است که امروزه تمامی کشورهای دنیا توجه ویژه ای روی آن دارند اما متأسفانه ما همواره در حوزه فرهنگی و هنری دچار غفلت بوده ایم و حال نیاز است که تمامی موفقیت ها و عدم موفقیت ها را مبنای کار قرار داده تا در آینده عملکردی به مراتب بهتر داشته باشیم.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: سینما و هرکدام از ابزارهای ارتباطات جمعی و اطلاع رسانی همه تأثیر منحصربفردی را دارند و باید هر کدام موثر واقع شوند. سینما رسانه ای مهم و تأثیرگذار است که امروزه در اغلب کشورهای دنیا از آن برای تبیین اهداف و آرمان های حکومت ها مورد بهره برداری قرار می گیرد. اما متأسفانه ما در کشورمان همواره از این مسأله مهم بی بهره بوده ایم.

وی سپس با بیان اینکه سینماگران باید مانند دهه ۶۰ در سینما فعالیت کرده و ارزش های انقلابی را در آثارشان  ترویج نمایند یادآور شد: در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سینماگران به مسأله ارزش ها با تعهد بیشتری نگاه می کردند اما متأسفانه امروز این گونه نیست و سینما به حال خود رها شده است. با این همه هیچ وقت برای بهبود اوضاع دیر نیست و جلوی ضرر را از هرکجا که بگیریم منفعت است.

اختری متذکر شد: تمامی نخبگان و خبرگان جامعه باید با دغدغه مندی نقش خود را در راستای ترویج اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی ایفا کنند. آن ها با فهمی که از جامعه و آینده و حال دارند باید بتوانند با ساختن فیلم هایی که بتواند هم نگاه نقادانه باشد و هم آرمان گرایانه سینمای ایران را از انفعال فعلی خارج کرده و آن را به راه راست هدایت کنند.

این روزنامه نگار در خاتمه اظهاراتش افزود: متأسفانه طی سال های اخیر به نخبگان انقلابی در سینما توجهی نشده و آن ها همواره با بی توجهی روبرو بوده اند؛ این اتفاق در حالی است که سینما برای ادامه حیات درست و طبیعی خویش و برای ترویج و اشاعه آرمان های انقلاب اسلامی نیاز جدی و ضروری به حضور این افراد دارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.