دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

ضرورت توجه به هنر و هنرمندان انقلاب/۲

سالک کاشانی: وظیفه مسئولان حمایت از هنرمندان انقلابی است/ حرکت برخی هنرمندان در همراهی با آمریکایی‌ها قابل پیگیری خواهد بود

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی*

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت توجه به هنرمندان متعهد و انقلابی به جای میدان دادن به برخی هنرمندنماهای غرب زده و ناآگاه گفت: خوشبختانه ما در طول ۴۱ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد شاهد حضور هنرمندان قدر و درجه یکی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه سینما و تلویزیون بوده ایم؛ وظیفه مسئولان فرهنگی حمایت از هنرمندان انقلابی و متعهدی همچون جمال شورجه و زنده یاد فرج الله سلحشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با اشاره به انصراف برخی هنرمندان وطن فروش برای حضور در جشنواره های فرهنگی و هنری فجر انقلاب اظهار داشت: یکی از دلایل تثبیت و اثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و محکم شدن پایه های این انقلاب ریزش هایی است که خودشان را با مسائل و اصول انقلاب تطبیق ندادند؛ ما در مقاطع مختلف از این قبیل ریزش ها زیاد داشتیم و باید بدانیم که این ریزش ها باعث تقویت هرچه بیشتر پایه های انقلاب خواهند شد.

وی سپس به نقش مهم سینما و تئاتر در زندگی مردم اشاره کرد و با تأکید بر اینکه بیش از ۷۵ درصد فراگیری مردم از طریق قوه بینایی و چشمی است اظهار داشت: همانطور که یک فیلم خوب و ارزشی می تواند جامعه را در جهت مثبت هدایت کند و قدرت بینش مردم را بالا ببرد یک فیلم ناجور و یا نمایش غیرارزشی هم می تواند اندیشه جامعه را منحرف کند از این رو ما باید تمام اهتمام خود را به کار ببندیم تا تنها هنرمندانی در عرصه های فرهنگی و هنری فعالیت کنند که هدف و نیت شان تقویت و حفظ ارزش ها در جامعه است.

سالک کاشانی با بیان اینکه هنرمندان انقلابی و ولایتمدار یکی از دستاوردهای مهم انقلاب شکوهمند اسلامی محسوب می شوند خاطرنشان کرد: این هنرمندان هرگز نباید نادیده گرفته شوند؛ متأسفانه ما اخیراً از سمت برخی به اصطلاح هنرمندان حرکتی را شاهد بودیم که جشنواره های فجر انقلاب اسلامی و صدا و سیما را تحریم کرده بودند. در واقع این افراد در فضایی که آمریکایی ها در دریای طوفانی گرفتار شده اند و در حال دست و پا زدن هستند تا از سیلی که از سمت جمهوری اسلامی ایران خورده اند رهایی پیدا کنند با آن ها همراه و همسو شدند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این حرکت از سمت این عده از به اصطلاح هنرمندان مطلبی است که هرچه سریع تر رئیس سازمان صدا و سیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به آن ورود کنند؛ البته مسئولان فرهنگی و هنری باید بدانند هرگز نباید به این افراد التماس کنند تا از حرکت شان پشیمان شوند.

وی متذکر شد: بی تردید جمهوری اسلامی با سعه صدر با این افراد برخورد خواهد کرد؛ کسانی که جشنواره های فجر را تحریم کردند باید بدانند در صورت توبه، قابل جذب مجدد خواهند بود اما این حرکت آن ها از جهات مختلف قابل پیگیری است.

سالک کاشانی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: اینکه چه عواملی باعث شده تا این هنرمندان جوگیر شده و به سمت تحریم جشنواره های فجر انقلاب اسلامی هدایت شوند باید روشن شود. من امیدوارم از این پس توجه مسئولان فرهنگی و هنری کشور به نیروهای مومن و حزب الهی و ولایتمدار در عرصه فرهنگ و هنر بیشتر جلب شود. ما باید از نیروهای انقلابی که در عرصه فرهنگی کشور طی ۴۱ سال گذشته فعالیت های ارزشمند داشته اند تقدیر کنیم و درصدد باشیم که با تربیت نیروهای جوان و انقلابی کاری کنیم که هرگز در بزنگاه های حساس و تاریخی برخی افراد به اسم هنر و هنرمند نتوانند افکارعمومی را به انحراف بکشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.