شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

تازه‌ترین کنسرت ارکسترهای دولتی؛

اجرای پروژه مشترک توسط ارکستر ملی

اجرای کر شهر تهران در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: ارکسترهای دولتی تحت پوشش بنیاد فرهنگی هنری رودکی روزهای پنجشنبه ۲۶ دی و پنجشنبه ۳ بهمن تازه‌ترین کنسرت‌های خود را در تالار وحدت تهران برگزار می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، ارکسترهای دولتی تحت پوشش بنیاد فرهنگی هنری رودکی  ساعت ۲۱:۳۰ روزهای پنجشنبه ۲۶ دی و پنجشنبه ۳ بهمن تازه ترین کنسرت‌های خود را در تالار وحدت تهران برگزار می‌کنند.

طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده ارکستر ملی ایران روز پنجشنبه ۲۶ دی ماه کنسرت «شب موسیقی ایرانی – آذری» را به رهبری مهمان آقاوردی پاشایف رهبر ارکستر ملی آذربایجان پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. در این کنسرت فخری کاظم نجات خواننده کشور آذربایجان به عنوان خواننده مهمان حضور دارند. این در حالی است که صاحیب پاشازاده تک نواز تار آذری و مازیار ظهیرالدینی تک نواز ویولن به اجرای برنامه می‌پردازند.

«سن سیز»، «آریای بالاش»، «وطن نغمه سی»، «سنه ده قالماز»، «عسگرین آریاسی»، «آیریلیق»، «ائولری وارخانه – خانه»، «قرنفیل»، «راپسودی چهارگاه»، «چارداش»، «مرغ سحر»، «شوشتری برای ویولن و ارکستر»، «دو نغمه ترک به یاد صبا»، «سرود گل»، «سبک بال»، «شور آفرین – به یاد استاد دهلوی» قطعاتی هستند که در این کنسرت اجرا می‌شوند.

برگزاری کنسرت «سرو آزاد» به آهنگسازی پیمان سلطانی، رهبری ارکستر روبرت آساتریان و خوانندگی مهدی امامی، پارسا حسندخت و علیرضا وکیلی منش در تالار وحدت، برگزاری کنسرت به رهبری ارکستر فریدون شهبازیان به خوانندگی سالار عقیلی در کرمان، برپایی کنسرت «پوئم سمفونی آب تشنه» به رهبری سهراب کاشف، برگزاری کنسرت اجرای آثار منتخب کیوان ساکت به رهبری نصیرحیدریان در تالار وحدت، برگزاری کنسرت به رهبری مهدی قاسمی و خوانندگی وحید تاج در چارچوب مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی دانشجویی صبا، اجرای پروژه «شب موسیقی ارمنی» به رهبری رازمیک اوحانیان در تالار وحدت از جمله برنامه هایی بود که طی ماه‌های گذشته توسط ارکستر ملی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی نیز ساعت ۲۱:۳۰ روز پنجشنبه سوم بهمن ماه تازه ترین کنسرت خود را در تالار وحدت تهران برگزار می‌کند. در این کنسرت آثاری از راخمانینف با تک نوازی پیانو میترا کوهی و آثاری از بتهوون برای تماشاگران اجرا می‌شود.

برگزاری کنسرت با اجرای آثاری از آنتونیوسالیری، فرانتس شوبرت، لبرون و تعدادی دیگر از آهنگسازان مطرح موسیقی کلاسیک دنیا در فروردین ماه به رهبری مهمان منوچهر صهبایی در تالار وحدت، برپایی کنسرت با اجرای اورتور «اجراگر» از موتزارت، کنسرتو ساکسیفون از اریک لارسون، سمفونی شماره سه در لامینور اثر مندلسون به رهبری مهمان نصیر حیدریان، برگزاری کنسرت با اجرای سمفونی ۹ بتهوون به رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت، اجرای سوئیت سمفونی «شهرزاد» در تیر ماه به رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت، اجرای برترین موسیقی متن‌های دنیای سینما در مرداد ماه به رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت، برگزاری کنسرت سمفونی «قدرت سرنوشت» جوزپه وردی، «شاگرد جادوگر» پل دوکا، «بولرو» موریس راول و سمفونی «شماره ۴» بتهون در مرداد به رهبری مهمان نیکلاس کراوتز در تالار وحدت، اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک کشورهای فرانسه و ایتالیا به رهبری نیما کشاورزی در آبان ماه، اجرای آثاری از لوریس چکناواریان در قالب پروژه «صلح و دوستی  طی آذر ماه در تالار وحدت، اجرای کنسرت ویژه «بزرگداشت موسیقی جنگ» در آبان ماه به میزبانی تالار وحدت، اجرای قطعاتی از کلود دبوسی آهنگساز فقید فرانسوی از مبتکران و طراحان سبک امپرسیونیسم در موسیقی با تک نوازی هارپ طناز بیگی، ژوزف موریس راول آهنگساز فقید فرانسوی و آثاری سرگئی سرگئیه‌ویچ پروکفیِف آهنگساز و پیانیست روس و ایگور استراوینسکی آهنگساز روس و از هنرمندان تاثیرگذار موسیقی در قرن بیستم در دی ماه از جمله برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران در ماه‌های گذشته بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.