جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

حسین انتظامی مطرح کرد؛

«جشنواره عمار» در استفاده از ظرفیت‌های مردمی موفق عمل کرده است

حسین انتظامی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: جنبه مردمی جشنواره عمار به آشتی مخاطبان با سینما می‌انجامد که آن هم در مسیر توسعه سینما است.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی در آخرین روز اکران فیلم‌های جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور در سینما فلسطین با وحید جلیلی مسئول شورای سیاستگذاری این جشنواره و جمعی از عوامل اجرایی و فیلمسازان دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین در اکران فیلم مستند «خصوصی‌سوزی» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده نیز حضور پیدا کرد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به این که جشنواره مردمی فیلم عمار در طول ۱۰ سال گذشته از لحاظ کمّی و کیفی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، گفت: طبیعی است که هیچ فرد یا مجموعه‌ای نمی‌تواند ادعا کند که کارش بدون نقص است، اما به نظر می‌رسد جشنواره عمار در هدف‌گذاری‌های خود و به ویژه در استفاده از ظرفیت‌های مردمی موفق عمل کرده است؛ این که فیلمسازان جوان بتوانند آثار خود را در حوزه‌های مختلف سینمایی به معرض نمایش عمومی بگذارند، نکته مثبت دیگری است که باید تقویت شود.

وی درباره تعامل سازمان سینمایی و جشنواره عمار نیز اظهار کرد: هرگونه حرکتی که جنبه مردمی داشته باشد و به سیاست‌های سینمایی کشور که سازمان سینمایی مسئول آن است کمک کند، مورد حمایت ما است. این اقدامات می‌تواند تربیت فیلمساز، توزیع و نمایش فیلم و ارتقای سطح فیلمسازی باشد که از کارکردهای جشنواره عمار است.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه افزود: حرکت‌های فرهنگی مثل جشنواره عمار که در طول سال استمرار دارد و صرفاً یک رویداد سینمایی موردی نیست، حتماً در مسیر کمک به توسعه سینمای کشور و تربیت فیلمسازان و جهت‌دهی به آنها است. از سوی دیگر جنبه مردمی این جشنواره به آشتی مخاطبان با سینما می‌انجامد که آن هم در مسیر توسعه سینما است.

انتظامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا که سازمان سینمایی چگونه می‌تواند در این فرایند تعامل دو طرفه نقش‌آفرینی کند نیز گفت: اگر فیلم‌های جشنواره فیلم عمار در چارچوب سیاست‌های حمایتی چهارگانه که از سوی سازمان سینمایی اعلام شده است قرار بگیرد، نهادهایی مثل بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوان می‌توانند از این تولیدات حمایت کنند. این حمایت می‌تواند از طریق مشارکت در زمینه بازاریابی، توزیع و حضور و نمایش در کشورهای خارجی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه مقررات این گونه حمایت‌ها کاملاً روشن و در دسترس است؛ می‌توان از این طرفیت‌ها استفاده کرد. از سوی دیگر، با توجه به گستره جغرافیایی اکران‌های مردمی، این آمادگی وجود دارد که فیلم‌های جشنواره عمار از امکان سینماهای سیار برای نمایش فیلم‌ها استفاده کنند. این اتفاق اخیراً برای اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» هم رخ داد و نتیجه خوبی گرفتیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.