دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

جشنواره فیلم فجر از زبان برگزیدگان دوره های پیشین/۸

قاسمی: جشنواره ها باعث رشد سینما نمی شوند/ در سینمای امروز ما جایی برای پیشکسوتان عرصه هنر وجود ندارد

ثریا قاسمی در مراسم رونمایی از مستند «بانو»

سینماپرس: ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و برنده ۲ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر برای فیلم های «مارال» و «ویلایی ها» همزمان با برگزاری سی و هشتمین دوره این رویداد سینمایی گفت: سینما امروزه از مشکلات متعدد بسیاری رنج می برد و ما باید بدانیم که جشنواره ها هرگز باعث رشد سینما نمی شوند و با برگزاری این جشنواره های ریز و درشت نمی توان توقع رشد و اعتلای سینما را داشت.

بازیگر فیلم های سینمایی «پدر آن دیگری» و «شام آخر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من تاکنون هرچه انجام داده ام برای مردم بوده است و امیدوارم آن ها از من راضی بوده باشند. متأسفانه در سینمای امروز ما جایی برای پیشکسوتان عرصه هنر وجود ندارد و این در حالی است که اگر پیشکسوتان نبودند این سینما هرگز ساخته نمی شد.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که گرفتن ۲ سیمرغ از جشنواره فیلم فجر آیا در روند کاری شما تحولی ایجاد کرد اظهار داشت: همیشه گرفتن جایزه برایم خالی از هرگونه اهمیتی است! من این مسائل را حاشیه ای می دانم و همیشه به این فکر می کنم که کارم را به درست ترین شکل ممکن انجام دهم.

این بازیگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: من دوست دارم اگر نقشی را بازی می کنم مخاطب را از خود خسته و دل آزرده نسازم. من مایلم در نقش هایی حضور داشته باشم که در حاشیه نباشند و بتوانند تحولی را درون من و مخاطب به وجود آورند اما متأسفانه فیلمنامه هایی با پتانسیل بالا بسیار کمیاب شده اند!

بازیگر فیلم های سینمایی «دختر شیرینی فروش» و «شیرین» تأکید کرد: فیلمنامه های سردستی و بی محتوا و به شدت نازل که این روزها توسط فیلمنامه نویسان نوشته می شود و به عنوان یک خوراک فرهنگی به خورد مخاطبان بخت برگشته سینمای کشور داده می شود تمامی میل، رغبت و اشتیاق پیشکسوتان سینما را از بین می برد و باعث می شود آن ها ترجیح بدهند که خانه نشین شوند.

قاسمی در خاتمه اظهاراتش افزود: تمامی دلسوزان، مدیران و صاحب نظران سینمای کشور باید با همراهی هنرمندان دغدغه مند که نسبت به ارزش هنر و جایگاه سینما واقف هستند برای اینکه سینما از حالت انفعالی فعلی اش خارج شود فکر اصولی کنند و با رسیدن به یک راهکار درست و سالم سینما را به سمتی هدایت کنند که شایسته آن است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.