سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

واکنش هنرمندان در پی شهادت سردار سلیمانی-بخش چهارم

از حملات تند هنرمندان هالیوودی علیه ترور سردار سلیمانی تا سکوت برخی سلبریتی های وطنی/ توئیت های ترامپ بیانگر اضطراب عمیق او است!

واکنش هنرمندان در پی شهادت سردار سلیمانی

سینماپرس: در پی اعلام خبر شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تعداد کثیری از هنرمندان مومن و ولایتمدار با انتشار پیام هایی در صفحات شخصی شان به این واقعه تأثربرانگیز واکنش نشان دادند. نکته قابل تأمل حملات تند هنرمندان جهان به ویژه هالیوودی ها به ترامپ علیه ترور سردار سلیمانی بود که در قبال آن سکوت معنادار برخی سلبریتی های وطنی همچنان جای سوأل است!

به گزارش سینماپرس واکنش های هنرمندان به شهادت سردار رشید سپاه حاج قاسم سلیمانی در چند بخش منتشر خواهد شد. پیش از این بخش های اول، دوم و سوم این گزارش به رویت مخاطبان گرامی رسیده است.

حسام منظور بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون در صفحه مجازی خود در اینستاگرام، پیامی به منظور شهادت سردار قاسم سلیمانی و جنایت آمریکا بدین مضمون منتشر کرد: «آقای ترامپ! شما احتمالاً تاریخ را به درستی مطالعه نکرده‌اید. البته بعید می‌دانم در زمینه‌ های دیگر هم مطالعات زیادی داشته باشید، این فقر را می‌توان از  ادبیات شما به راحتی دریافت کرد. در جایی اظهار نموده‌اید ایرانیان هرگز در جنگی پیروز نشده‌اند! به شما توصیه می‌کنم تاریخ این سرزمین علی الخصوص تاریخ جنگ‌های ایران و روم را بخوانید تا بدانید ایران، سرزمین پهلوانان و شهریاران جهانگشاست. البته ایرانیان خصایص دیگر نیز دارند و آن منش جوانمردی است، خصلتی که شما از آن بی‌بهره‌اید و بزدلانه به جای رودرویی در میدان‌ها، شخصیت‌ها را ترور می‌کنید. اگر در تاریخ ایران شکستی هم بوده به دلیل همین منش جوانمردی است. ایرانیان همیشه از روبرو و در میدان نبرد بوده، البته من برعکس شما به خواندن تاریخ علاقه مندم و تاریخ آمریکا را به دقت خوانده‌ام و می‌دانم تاریخ جنگ‌های شما پر از کشتارهای ناجوانمردانه است، قتل عام مردم بی دفاع درسدن و هامبورگ با بمب‌های ناپالم در پایان جنگ جهانی فقط برای زهرچشم گرفتن از مردم آلمان در حالیکه سرنوشت جنگ مشخص شده بود، قتل عام هسته‌ای مردم ژاپن، قتل عام مردم ویتنام با انواع سم‌های شیمیایی، کشتن مرد بی دفاع در افغانستان و عراق، همکاری در اعدام ناجوانمردانه ارنستو چه گوارا در بولیوی و سایر مبارزین جهان و همراهی در اشغال غیر قانونی ایران در پایان جنگ جهانی دوم علی رغم اعلام بی طرفی ایران و همراهی با صدام در ریختن خون صدها هزار جوان برومند ایرانی در دوران جنگ و کلکسیونی از کشتار مردم غیر نظامی و کودتا در سراسر دنیا و دهها مورد دیگر. باز هم شما را دعوت می‌کنم به مرور تاریخ، قطعا تاریخ درس‌های بسیار برای همه ما خواهد داشت.»

حسین مسافرآستانه نیز در اینستاگرام خود نوشت: سلام حاج قاسم عزیز، سردار امنیت، اسطوره زمان، لباس خون رنگ شهادت بر قامت زیبایت مبارک. تسلیت بر همه ملت شریف ایران و کل جبهه مقاومت منطقه که امنیت کنونی خود را مدیون فداکاری شما هستند. شما در حیات پر خیرت دست مدعیان دروغین حقوق بشر را رو کردی و با شهادتت نیز چهره خبیث جنایتکاران آمریکایی را رسوا کردی. قطعاً اقدام ددمنشانه ترامپ با همراهی کوفی صفتانش بی پاسخ نخواهد ماند.

منیژه حکمت کارگردان سینما نیز با انتشار کاریکاتوری از ترامپ در حالی که انواع اسلحه های جنگی را به خود آویخته و فریاد «پیش به سوی صلح» سر داده، در استوری اینستاگرامش نوشت: #نه_به_جنگ_طلبی

عزت الله ضرغامی رئیس پیشین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز که پیش از این در صفحه مجازی اش پیامی ارسال کرده بود بار دیگر در پی تهدیدهای ترامپ نوشت: توئیت های دیوانه وار ترامپ، بیانگر اضطراب عمیق او از آینده است. این عذاب الهی که او را به هذیان درآورده شروع مجازات سنگینی است که دنیای مقاومت برای او تدارک دیده است. هرچه بیشتر دست و پا بزند، بیشتر در باتلاق فرو می رود. #انتقام_سخت # قاسم_سلیمانی

آزیتا موگویی تهیه کننده و کارگردان سینما با انتشار اظهارات ددمنشانه جدید ترامپ در استوری اینستاگرامش نوشت: نتیجه دمکراسی در کشور فرصت ها میشه این موجود متوهم و وقیح!

ساعد سهیلی بازیگر مطرح سینما نیز در اینستاگرام خود از بزرگترین تروریست جهان رونمایی کرد؛ وی با انتشار تصویری از ترامپ نوشت: او بزرگترین تروریست جهان است؛ موافقید؟

هنگامه حمیدزاده دیگر بازیگر سینما با انتشار تصویری مشابه با ساعد سهیلی نوشت: او بزرگترین تروریست جهان است.

اما علاوه بر واکنش های هنرمندان وطنی طی روزهای گذشته بسیاری از هنرمندان مطرح در سراسر جهان هم اقدامات ترامپ وحشی را محکوم کرده و در صفحات شخصی شان به وی تاخته اند که در ذیل این مطلب برخی از این اظهارات بازنشر شده است.

مورگان فریمن بازیگر برنده اسکار در صفحه شخصی اش در توئیتر ترامپ را تروریست، کودک آزار، نژادپرست، شیاد، بزدل و دروغگو و متقلب و جنایتکار خطاب کرد و نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور من نیست. او با تهدید ایران قصد دارد یک جنگ دیگر را به آمریکایی ها و جهان تحمیل کند.

فریمن از توئیت جدید ترامپ در مورد هدف قرار دادن سایت های فرهنگی ایران اسلامی انتقاد کرد و آن را یک جنایت جنگی خواند. وی همچنین ادامه ریاست جمهوری ترامپ را تهدیدی برای امنیت مردم آمریکا دانست.

استیون کینگ نویسنده پرآوازه آمریکایی در متنی کنایه‌آمیز که در توئیتر منتشر شد به دونالد ترامپ حمله کرد. وی در این متن نوشت: «فردی که این درگیری تازه را راه می‌اندازد، همان فرد حقیر و بی‌ارزشی است که به جنگ ویتنام نرفت.»

جان کیوسک بازیگر آمریکایی حمله پهبادی دولت دونالد ترامپ به سردار سلیمانی را مورد شماتت قرار دارد و نوشت: آمریکایی ها باید این رژیم فاشیستی را از قدرت ساقط کنند. اینجا است که فاشیسم در خون به پایان می رسد. این سندیکای جنایتکار را که به عنوان مقام های دولتی خود را به نمایش گذاشته اند برکنار کنید.

رابرت دنیرو نیز با انتشار توئینی نوشت: رئیس جمهور ما می خواهد جنگی را با ایران شروع کند، زیرا او مسلماً توانایی مذاکره را ندارد! او بسیار ضعیف و ناکارآمد است... بنابراین فکر می کند تنها راهی که برای انتخاب مجدد و ماندن در پست ریاست جمهوری دارد، جنگ با ایران است.

آلک بالدوین بازیگر هم در صفحه توئیتر خود با کنایه به شرایط نابسامان ترامپ در فضای سیاسی داخل آمریکا نوشت: شروع یک جنگ برای تحت‌شعاع قرار دادن استیضاح؟

پاتریشا آرکت بازیگر برنده اسکار هم نوشته است: امنیت ملی ما را خطری جدی تهدید می‌کند. باید ترامپ را بیرون کنیم. تمامی جمهوری‌خواهان حامی او را با رأی خود از مقام‌شان عزل کنید.

جان لگیزامو بازیگر و استند-آپ کمدین مطرح آمریکایی هم در توییتی نوشته است: ترامپ عروسک خیمه‌شب بازی است که می‌خواهد با این اقدام کاری کند استیضاحش فراموش شود!

رزانا آرکت، بازیگر و تهیه‌کننده در صفحه توئیتر خود نوشته است: ترامپ جنایت‌کار جنگی است و با این کارش انسان‌های زیادی را به کشتن می‌دهد. می‌خواهد ما را وارد جنگ کند تا استیضاحش را متوقف کند. امروز دست همه جمهوری‌خواهان به خون آلوده است.

دبورا مسینگ بازیگر سریال «ویل و گریس» هم نوشته است: ترامپ تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

راب دلنی کمدین آمریکایی در مورد احتمال وقوع جنگ می‌نویسد: بیش از ۸۰ میلیون نفر در ایران زندگی می‌کنند. ایرانی‌های زیادی می‌شناسم و دوست ندارم یک جوان ۲۰ ساله آمریکایی به آنجا برود و کودکان و شهروندانش را به قتل برساند و سپس خودش هم کشته شود. جنگ شیطانی‌ترین عمل است.

بردلی ویتفورد بازیگر آمریکایی نوشته است: ترامپ یک خودشیفته است. دچار دردسر شده و برای همین می‌خواهد جنگی آغاز کند.

رز مک‌گوان که یکی از مخالفان سرسخت ترامپ است در واکنش به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، در صفحه توئیتر خود با استفاده از هشتگ «به ایران نقل مکان کنید» جنجال آفرید. او با استفاده از هشتگ «سلیمانی» در انتهای توئیت خود نوشت: «ایران عزیز، ایالات متحده به کشور، پرچم و مردم شما بی‌احترامی کرده است. ۵۲ درصد از ما (مردم آمریکا) عمیقاً معذرت‌خواهی می‌کنیم. ما با ملت شما صلح می‌خواهیم. ما توسط یک رژیم تروریستی گروگان نگه داشته شده‌ایم. نمی‌دانیم چطور باید فرار کنیم. لطفاً ما را نکشید».

جان کیوزاک بازیگر دیگری بود که به ترور شهید سلیمانی واکنش نشان داد و نوشت: «می‌دانیم این کاری است که دیکتاتورها وقتی در یک گوشه گیر می‌افتند برای شروع کردن جنگ می‌کنند. ما پیروی نخواهیم کرد».

کتی گریفین بازیگر و کمدین نوشت: «دونالد ترامپ با این حرکت به شدت احمقانه و بدون فکر که یک عمل جنگی بود تمام آمریکایی‌ها در سراسر دنیا را در خطری عظیم قرار داده است».

مایکل مور کارگردان مطرح آمریکایی نیز همراه با انتشار عکسی از سردار شهید سلیمانی دوباره به طعنه و کنایه سیاست‌های آمریکا را در قبال ترور سردار سلیمانی به سخره گرفته و نوشته است:  سلام بر همشهریان آمریکایی.  این مرد را می‌شناسید؟  آیا می‌دانستید که او دشمن شماست؟  چی؟  هرگز از او نشنیده‌اید؟  تا پایان امروز به شما آموزش داده می‌شود که از او متنفر باشید. خوشحال خواهید شد که ترامپ او را ترور کرد. شما همانطور که گفته شد انجام خواهید داد.  بنشین  رفتن و آوردن!  پرش!  آماده شوید تا در تعطیلات به خانه خود در هواپیما سوار شوید. آماده شوید تا پسران و دختران خود را برای مرگ در یک جنگ جدید بفرستید. جنگ ثروتمندان را ثروتمندتر می‌کند.  جنگ خوب است.  جنگ یک حواس پرتی ضروری است. جنگ صلح است. ترامپ فرمانده ما است!  دهه جدید مبارک.اکنون طولانی نخواهد شد.  شد ... بخواب ... هیچ تبانی نبود ... تماس کامل بود ... من فقط یک مرد را در خیابان ۵ شلیک کردم فقط به این دلیل که می‌توانم ... متاسفم، اما بخاطر این اورژانس ملی ما  باید انتخابات را به تعویق انداخت...

ریکی مارتین خواننده راک با ۱۳ میلیون فالوئر نیز پست مایکل مو را استوری کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.