جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

واکنش هنرمندان در پی شهادت سردار سلیمانی-بخش اول

از تأکید بر گرفتن انتقامی سخت از آمریکای جنایتکار تا وعده برای ادامه راه سردار سلیمانی

واکنش هنرمندان در پی شهادت سردار سلیمانی

سینماپرس: در پی اعلام خبر شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تعداد کثیری از هنرمندان مومن و ولایتمدار با انتشار پیام هایی در صفحات شخصی شان به این واقعه تأثربرانگیز واکنش نشان داده و وعده انتقام سختی را به ترامپ جنایتکار و یاران جهانی اش دادند.

به گزارش سینماپرس واکنش های هنرمندان به شهادت سردار رشید سپاه حاج قاسم سلیمانی در چند بخش منتشر خواهد شد.

مهدی عظیمی میرآبادی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با انتشار یک پست در اینستاگرام خود نوشت: اجر سرباز شهادت است. گوارای وجودتان. انا ان شاء الله بکم لاحقون. چون خبر شهادت مالک اشتر به امیرالمومنین علی (ع) رسید بسیار اندوهگین و افسرده خاطر شد، گریست و بر منبر تشریف برده فرمود: «ما از خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم و ستایش خداوندی را سزاست که پروردگار جهانیان است. بار خدایا من مصیبت اشتر را نزد تو به شمار می آورم زیرا مرگ او از سوگ های روزگار است. خدا مالک را رحمت فرماید که به عهد خود وفا نمود و مدتش را به پایان رسانید و پروردگارش را ملاقات کرد. با اینکه ما تعهد نموده ایم پس از مصیبت رسول خدا (ص) بر هر مصیبتی شکیبا باشیم، زیرا آن بزرگترین مصیبت ها بود. خدا مالک را جزای خیر دهد و چگونه مالک اگر کوه بود کوهی عظیم و بزرگ بود و اگر سنگ بود سنگی سخت بود، آگاه باشید به خدا سوگند مرگ تو ای مالک جهانی را ویران و جهانی را شاد می سازد یعنی اهل شام را خشنود و عراق را خراب می گرداند. بر مردی مانند مالک باید گریه کنندگان بگریند، آیا باوری مانند مالک دیده می شود، آیا مانند مالک کسی هست، آیا زنان از نزد طفلی برمی خیزند که مانند مالک شود؟

محسن محسنی نسب کارگردان سینما نیز در این باره نوشت: هوالشاهد. شهادت حاج قاسم سلیمانی رو خدمت امام زمان (عج) تهنیت و به آحاد مردم ایران و منطقه تسلیت می گم. بدیهی است خون گرم شهید سلیمانی تا ذوب شدن تمامی شیاطین در منطقه و جهان خواهد جوشید. ما زنده از آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینمای کشور نیز در پی شهادت سردار سلیمانی پیامی فرستاد: اناالله و اناالیه راجعون شهادت شجاعانه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و رجعت روح والای شان به درگاه ابدیت را تبریک و تسلیت عرض می نماییم. به راستی در این وانفسا زیبنده ترین لباسی که بر تن ایشان می توانست مزین شود و قامت بگیرد لباس زیبای شهادت بود. یادش گرامی و نامش بلند بادکه در سرتاسر عمر پربرکت شان همواره ضربان قلبش برای ایجاد امنیت در کشور پهناور ایران اسلامی تپید و مانند سربازی بی ادعا ذره ای از هدف متعالی اش پا پس نکشید. بدون شک خون مطهر ایشان پایمال نمی شود و از برکت این عروج، فانوس پر فروغی روشن می شود که تأثیر چشمگیری خواهد داشت بر قدرت یافتن و شکوفایی ایران اسلامی.

فرزاد حسنی بازیگر و مجری سرشناس سینما و تلویزیون نیز با انتشار یک پیام در صفحه شخصی اش نوشت: بسم رب الشهدا و الصدیقین. شهادت مالک اشتر علی اگرچه جان می فرساید ولی این بشارت را فریاد می زند که شهادت، دلباختگان خویش را رها نمی کند. جهان خواهد ید که عاشقان خمینی، هرکدام هزاران قاسم سلیمانی اند با قلب هایی مملو از عشق شهادت. سرباز کوچکش: فرزاد حسنی

عباس کریمی منتقد سینما و فعال رسانه ای نیز با انتشار یک متن نوشت: دیکتاتور دیکتاتور است، جنایتکار جنایتکار، فاشیست هم فاشیست، حتی اگر احمق ترین انسان جهان و رئیس جمهوری آمریکا باشد.

رضا خادم بدلکار و مستندساز نیز با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود نوشت: آماده انتقامیم. انتقام سخت

فریده ذاکری عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران نیز با انتشار تصویری از سردار سلیمانی در اینستاگرام خود نوشت: به زودی دنیا خواهد فهمید چه کسانی به دنبال آشوب در منطقه هستند.

سعید مستغاثی کارشناس فرهنگی و منتقد سینما با انتشار تصویری از کاخ سفید در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ما از آنچه شما فکر می کنید به شما نزدیک تریم! سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: آقای ترامپ قمارباز! به شما می گوییم از آنچه که شما فکر می کنید ما به شما نزدیک تریم. هیچ شبی نیست که ما بخوابیم و به شما فکر نکنیم. ما ملت شهادت و امام حسین (علیه السلام) هستیم و حوادث سختی را پشت سر گذاشته ایم. این را بدانید اگر جنگی اتفاق بیفتد این نابودی همه امکانات شما و پیروزی ما است که پایان جنگ را رقم خواهد زد. پس شما جنگ را شروع کنید باقی ماجرا با ما. از موسسات مطالعاتی فراوانی که دارید درباره ایران بپرسید که ما نمی ترسیم. ما را تهدید می کنید؟ ما تشنه شهادت و از بین بردن استکباریم.

رامبد جوان نیز با انتشار تصویری از سردار سلیمانی در اینستاگرام خود نوشت: شهادت سردار قاسم سلیمانی فرزند این خاک و بوم را تسلیت می گویم.

بهاره رهنما بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر نیز در صفحه شخصی اش نوشت: وطنم ای شکوه پابرجا، نه از شرق دم می زنم نه از غرب. نه از راست نه از چپ، اما به عنوان یک مادر ایرانی می دانم اگر امثال این قهرمانان نبودند، مرزهای کشورم اکنون پابرجا نبود. متأسفم از اینکه برخی از نسل جوان بدون آگاهی و اطلاع سیاسی اظهارنظر می کنند و نمی دانند معنی تجزیه یک کشور چیست؟ و به چه قیمتی تمام می شود؟

محمدرضا شریفی نیا دیگر بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشورمان نیز با انتشار تصویری از سردار سلیمانی در صفحه شخصی اش نوشت: شهادت نه یک باختن بلکه یک انتخاب است انتخابی که در آن مجاهد با قربانی کردن خود در آستانه معبود خویش و محراب عشق پیروز می شود. شهادت هنر مردان خداست.

کریم امینی بازیگر و کارگردان سینما نیز با انتشار تصویری از سردار سلیمانی در استوری اینستاگرام خود نوشت: سال ها او می جنگید و ما خواب بودیم آخر سر هم ما خواب بودیم و او شهید شد.

جلیل سامان کارگردان سینما و تلویزیون نیز نوشت: شهادت برازنده اش بود «سردار سلیمانی» اما از شنیدن خبر شهادتش شوکه شدم بی شک این دلیرمرد مخلص نقش محوری در نابودی داعش و حفظ و حراست از امنیت کشور و مرزها داشت. یادش جاویدان...

مریلا زارعی بازیگر سینما نیز در پی شهادت جانسوز سردار سلیمانی واکنش نشان داد. در پیام وی آمده است: زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است (شهید سیدمرتضی آوینی). شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی مصادف با سحرگاه جمعه در ایام تولد حضرت زینب (س) و در آستانه ایام فاطمیه بار دیگر به ما مردم روزمره نشان داد که شهادت، پاداش خداوند به او پس از یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر در این دنیا بود و همنشینی با برادران شهید و اولیاء الهی در سرای باقی برای او قطعا گواراتر. رنج فقدان این مرد بزرگ آوردگاهی است که ما را با هر غیرحقی بیگانه خواهد کرد.

نفیسه روشن دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز با انتشار تصویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اینستاگرام خود نوشت: شخصیت نترس ایشون رو دوست داشتم. یادم نمیره زمان کابوس (داعش) چشم ها به قدرت سردار سلیمانی بود.! #تسلیت #شهادتت_مبارک

حسین فرحبخش تهیه کننده و کارگردان سینما نیز با انتشار تصویری از شهید سلیمانی در اینستاگرام خود نوشت: شهادت کار مردان خداست.

سیدجلال دهقانی اشکذری نیز در اینستاگرامش به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان داد و نوشت: عاقبت مرغ بسمل پرواز است.

احسان علیخانی مجری سرشناس تلویزیون نیز با انتشار تصویری از سردار سلیمانی نوشت: سال ها او می جنگید و ما خواب بودیم تا اینکه ما خواب بودیم و او شهید شد.

نعیمه نظام دوست بازیگر سینما و تلویزیون نیز در پی شهادت سردار سلیمانی متنی طولانی در اینستاگرام خود منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: از صبح که این خبر منتشر شد، آرزو کردم که این خبر دروغ باشه، گفتم بارها از این خبرها پخش کردن که دلمون رو بلرزونند ولی الآن که دیدم عکس بزرگمرد ایران رو همه جا زدن ناخودآگاه اشک ریختم. همیه وقتی از امنیت ایران حرف می شد می گفتم خیالتون راحت باشه سردار سلیمانی رو داریم، بدون تنها کسی بودی که بعد از پدرم رفتنت باعث شد فکر کنم کوه و پشتیبان مون رو از دست دادم. واقعا فکر می کنم دوباره پدرم رو از دست دادم، دلم...

نیوشا ضیغمی نیز در اینستاگرام خود نوشت: چقدر تنهاتتر شدیم حاج قاسم. بزرگمرد. شهادتت مبارک.

زینب تقوایی تهیه کننده سینما و تلویزیون نیز در استوری اینستاگرام خود با انتشار تصویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نوشت: شهادتت مبارک. سلام ما را به پدران مان و مردان بزرگ و بی ادعایی که رفتن برسانید. و چرا الآن شما را به شهادت رساندن؟

علی برقی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر نیز در اینستاگرام خود نوشت: ژنرال شهادت گوارای وجودت. خیابان و کوچه های مان را به نام شهدا تزیین کردیم تا هر وقت نشانی منزل مان را می دهیم بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم. سردار شهاد مبارک. تسلیت به تمامی مردم شهیدپرور و خانواده محترم سردار سلیمانی.

ادامه دارد...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.