سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

در نشست خبری عنوان شد؛

دستاوردهای مسابقه «میدون» به نمایش می رسد

برنامه میدون

سینماپرس: عوامل مسابقه کارآفرینی «میدون» نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت کنندگان در این مسابقه برگزار می کنند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری اولین رویداد کارآفرینی مسابقه «میدون» امروز سه شنبه ۱۰ دی با حضور سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده، علیرضا یونچی داور برنامه و کارآفرین و مینا مهرنوش داور این برنامه در محل ضبط این مسابقه برگزار شد.

در این نشست، هاشمی گلپایگانی تهیه کننده این برنامه به برگزاری نمایشگاهی از فعالیت های این مجموعه در روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه اشاره کرد و گفت: ۷۶ نفر از کارآفرینان برتر مسابقه «میدون» در این رویداد که پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدظهر برگزار می شود، حضور دارند که با مردم به گفتگو می پردازند. از صندوق کارآفرینی امید هم نماینده ای در این رویداد حضور دارد و همچنین ۲ سخنران از مسئولان داریم که با مردم به گفتگو می نشینند.

علیرضا یونچی داور این مسابقه نیز در سخنانی عنوان کرد: افراد مشتاق کارآفرینی باید برای خود طرح مسئله کنند و کسانی که می گویند شغل نیست اگر به توانایی های خوشان ایمان دارند، حتمأ بیکار نمی مانند. برای نمونه در بجستان خراسان شمالی ما این فعالیت را انجام دادیم که مردم چه استقبال خوبی از این طرح کردند.

یونچی با اشاره به اینکه ما در اقصی نقاط کشور سرمایه های بسیاری داریم که از نظر مردم مغفول مانده است، گفت: سعی کردیم مردم را به تحرک واداریم و آنها را به این سمت سوق دهیم که نسبت به محیط اطراف خود نگاه ویژه ای داشته باشند و با نگاه کار آفرینی به محیط پیرامون خود نگاه کنند.

رونق «میدون» با اهدای جایزه ویژه ۱ میلیاردی

مینا مهرنوش داور این مسابقه در خصوص استفاده از تلویزیون برای ظرفیت سازی در حوزه کسب و کار و پتانسیلی که در این خصوص وجود دارد، اشاره کرد و گفت: پیش از این در تلویزیون برنامه های اقتصادی بیشتر گفتگو محور بود و با توجه به حضور برنامه های مشابهی مثل «پایش» که مردم محور است ما در «میدون» سعی کردیم که به نیاز مردم توجه کنیم و الگوسازی کنیم. در این مسیر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم کمک ویژه ای کرد و با اهدای جایزه یک میلیاردی به «میدون» رونق خاصی به برنامه داد.

در ادامه این برنامه تهیه کننده این برنامه در خصوص برنامه «میدون» و نحوه کار آن یادآور شد: ما در هر حوزه ای به بازار کار آن اشاره می کنیم به طور مثال نمی خواهیم فقط بگوییم انیمیشن چیست و در کجا بیشتر متقاضی دارد و چکار باید کنیم بلکه می خواهیم خود انیمیشن و بازار و نقاط ضعف و قوت کار آن را بشناسیم و معرفی کنیم تا برای مردم  کاربردی باشد به همین خاطر از داورانی استفاده کردیم که هم کاربردی و آکادمیک هستند.

وی درباره ویژه برنامه نمایشگاهی این مسابقه در پایان هفته عنوان کرد: در مجتمع ۱۳ آبان ماه تقاطع مفتح و طالقانی از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸  نمایشگاهی از دستاوردها و کسب و کارهایی که در این مدت در «میدون» معرفی شدند، برگزار می شود که ورود آن برای عموم آزاد است و از ساعت ۱۸ تا ساعت ۲۱ ویژه برنامه ای با حضور علی عسگری رئیس صدا وسیما و محمد شریعتمداری وزیر کار و امور اجتماعی و سایر مسئولان دیگر و همچنین اجرای کارآفرینان برگزار می شود.

هاشمی گلپایگانی در پایان به ثبت نام بیشتر از ۳۰۰۰ نفر در این مسابقه اشاره کرد و گفت: ما تقریبا ۱۵۰۰ نفر از این کارها را تا الآن دیدیم و تقریبا با آنها مصاحبه می کنیم و در صورت داشتن فاکتورهای لازم از آنها برای حضور د ر برنامه دعوت به عمل می آوریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.