جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

در سالروز نهم دی پخش می‌شود؛

ویژه برنامه های رادیو برای بزرگداشت «۹ دی»

9 دی و مدیریت نابینای فرهنگی کشور

سینماپرس: شبکه‌های مختلف رادیویی برای سالروز ۹ دی برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه حضور حماسه ساز و ولایتمدار مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ماه ۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات کشور عزیزمان به شمار می‌آید، گفت: حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستادند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

وی ادامه داد: روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» ماندگار شد. در این میان پاسداشت و گرامیداشت بصیرت و آگاهی مردم به عهده رسانه‌های جمعی، خصوصا رسانه ملی است، شبکه‌های رادیویی نیز با ساختارهای مختلف برنامه سازی در جاودانگی این روز بزرگ خواهند کوشید.

شاه آبادی نتایج حماسه ۹ دی بر روند تحولات سیاسی ایران، حضور به موقع مردم در صحنه، بیانات مقام معظم رهبری درباره ۹ دی، تأثیر بصیرت و بینش در اتحاد و همبستگی ملت، لزوم میثاق با ولایت برای خنثی کردن فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام مقدس ایران اسلامی، لزوم بصیرت و آگاهی در جامعه برای پیشرفت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را از مهمترین موضوعات اشاره شده در برنامه‌های رادیو دانست.

معاون صدا افزود: شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۱۲۴ برنامه، ۵۶ عنوان و به مدت ۵۲ ساعت به موضوع حماسه ۹ دی می‌پردازند که از این میزان برنامه، ۲۸ برنامه به مدت ۲۲ ساعت به صورت ویژه خواهد بود.

شاه آبادی با بیان اینکه مراسم نهم دی ماه به طور زنده از رادیو پخش می‌شود، گفت: ویژه برنامه «شکوه بصیرت» از رادیو ایران و ویژه برنامه مراسم نهم دی از رادیو تهران پخش می‌شود. رادیو گفتگو  نیز در ویژه برنامه «پای انقلاب ایستاده ایم» به پوشش مراسم نهم دی در تهران و استان‌های مختلف کشور، تبیین و تحلیل علل وقوع چنین مراسمی از سوی مردم با بصیرت و انقلابی می‌پردازد.

معاون صدا با اشاره به مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات شبکه‌های رادیویی گفت: رادیو جوان تعداد ۵ برنامه را به مدت ۴ ساعت پیش بینی کرده است که «ویژه برنامه ۹ دی» و «شکوه ماندگار» به طور ویژه به این مهم  و علل ماندگاری و شاخص‌های این روز می‌پردازد.

رادیو معارف نیز تعداد ۲۷ برنامه را به مدت ۱۳ ساعت پیش بینی کرده که از این میزان دو برنامه «لبیک امت» با بررسی جلوه‌های بصیرت امت و نقش بصیرت امت در خنثی سازی توطئه‌های دشمن، همچنین «بصیرت» با هدف بازخوانی پرونده فتنه ۸۸ و  فتنه‌ها در طول تاریخ اسلام و به طور ویژه به موضوع نهم دی، می‌پردازند.

شاه آبادی با اشاره به برنامه‌های رادیو نمایش گفت: رادیو نمایش تعداد ۱۱ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۴ ساعت پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۲ عنوان برنامه به مدت ۳ ساعت به صورت ویژه خواهد بود. نمایش «تپه سفید» با موضوع لزوم آگاهی در تصمیم گیری‌های فردی، اجتماعی و تاثیر آن بر شرایط اجتماعی، سیاسی و  نمایش «بصیرت» با موضوع داستان تحول یک دانشجو با دیدن خواب شهادت برادرش و تأثیر او بر روی دوستانش با هدف شناخت درست و منطقی عموم مردم از مسائل روز جامعه، پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.