دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

رهاشدگی شبکه نمایش خانگی در دوران ولنگاری فرهنگی/۸

مهام: شبکه نمایش خانگی به مثابه یک «بلا» در فضای فرهنگی و هنری کشور است/ از تخریب بنیان خانواده تا هم راستایی با شبکه های ماهواره ای!

علی مهام

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون با انتقاد از وضعیت این روزهای شبکه نمایش خانگی گفت: شبکه نمایش خانگی به مثابه یک «بلا» در فضای فرهنگی و هنری کشور است؛ بنده معتقدم با توجه به وضعیت کنونی و آثاری که در آن تولید و عرضه می شوند می توان بر این امر صحه گذاشت که شبکه نمایش خانگی یک فرزند ناخوانده است که فرهنگ و هنر ارزشمند کشور را به سمت انحطاط می برد.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شدیداً با شبکه نمایش خانگی و آثاری که در آن تولید می شود مخالفم؛ این شبکه بلای جان هنر کشور شده است و من نمی دانم چرا مسئولان این حوزه را به حال خود رها کرده اند و اجازه می دهند هر اثری در آن تولید شود؟

مهام سپس با تأکید بر اینکه آثار شبکه نمایش خانگی فضای مخربی را به وجود آورده تأکید کرد: متولی اصلی شبکه نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی است و یکایک مسئولان آن باید پاسخگوی برخی تولیدات قبیح در این حوزه باشند. این باعث شرمساری است که برخی آثار عرضه شده در این حوزه علناً ضمن تبلیغ زندگی های لوکس و لاکچری، برخی روابط به شدت زننده را میان افراد نشان می دهند و حتی از لباس ها و برخی دیالوگ های شرم آور نیز استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه نمایش خانگی علاوه بر آثار فاجعه باری که تولید می کند، باعث افزایش شدید دستمزدها در سینما و تلویزیون هم شده چرا که برخی پول های بی رویه به این حوزه تزریق شده که چند برابر دستمزد واقعی به بازیگران پول می دهد و باعث شده تا بسیاری از بازیگران دیگر عطای کار در سینما و تلویزیون را به لقایش ببخشند. از سوی دیگر آثار تولید شده در این حوزه سطح سلیقه مخاطبان را نیز به شدت تنزل داده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نیما یوشیج» تأکید کرد: محتوای برخی آثار در شبکه نمایش خانگی بسیار بد و زننده است به نحوی که ما وقتی برخی سریال های آن را می بینیم فکر می کنیم که شخصیت های آن مربوط به کشورهای دیگری هستند که برخی اصول و ارزش های اخلاقی و انسانی و دینی را قبول ندارند.

مهام متذکر شد: تخریب بنیان خانواده و هم راستایی با شبکه های ماهواره ای یکی از اهداف اصلی شبکه نمایش خانگی است. اگر جریان نفوذ باعث این اتفاق نشده چه کسی چنین فاجعه ای را در کشور رقم زده است؟ این موضوع بسیار مهمی است که رسانه ها و هنرمندان باید پیگیر آن باشند و مسئولان وزارت ارشاد را وادار به پاسخگویی کنند.

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش گفت: واقعاً برخی آثار به نمایش درآمده در شبکه های ماهواره ای مانند «جم» شاید از سریال هایی که در شبکه نمایش خانگی تولید می شوند شریف تر باشند. ما باید در تولیدات شبکه نمایش خانگی همانند تولیدات تلویزیونی خطوط قرمز تعریف شده داشته باشیم و تمام تلاش مان را به کار ببریم که آثاری که در حوزه تولید می شوند در راستای اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.