یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

رهاشدگی شبکه نمایش خانگی در دوران ولنگاری فرهنگی/۴

مهام: شبکه نمایش خانگی نیازمند هدایت و نظارت جدی است/ ورود بی رویه سرمایه های مشکوک در شبکه نمایش خانگی تولید آثار در سینما و تلویزیون را به نابودی می کشاند

مهران مهام

سینماپرس: مهران مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از وضعیت این روزهای شبکه نمایش خانگی گفت: شبکه نمایش خانگی نیازمند هدایت و نظارت جدی است چه در بحث محتوایی و چه در حوزه سرمایه گذاری؛ به عنوان مثال ما سال ها در خصوص پولشویی در این حوزه تذکر می دادیم اما کسی به حرف های مان توجهی نمی کرد و در نهایت همین اواخر مشخص شد که حرف های ما صحت داشته است.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام» و «دردسرهای عظیم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین ضربه ای که پولشویی در شبکه نمایش خانگی به سینما و تلویزیون زد افزایش بی رویه دستمزدهای بازیگران بود. همه ما می دانیم که تهیه کنندگان و سرمایه گذاران عادی سینما و تلویزیون توان آن را ندارند که پول های هنگفت برای تولید یک اثر بگذارند و از این رو در تأمین دستمزدهای اولیه عوامل فیلم ها می مانند و همین باعث می شود تا استمرار فعالیت شان با معضل جدی مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اتفاق، کسانی که سرمایه های مشکوک وارد شبکه نمایش خانگی کردند نه از محتوا چیزی می دانند و نه نیازهای روز جامعه را می شناسند و به همین دلیل با تولید آثار نازل سطح سلیقه مخاطب را به شدت دچار تنزل می کنند و باعث تولید و عرضه آثاری می شوند که از جامعه فاصله فراوان دارد و مردم را دچار سرگشتگی می کند.

مهام با بیان اینکه ورود بی رویه سرمایه های مشکوک در شبکه نمایش خانگی تولید آثار در سینما و تلویزیون را به نابودی می کشاند خاطرنشان کرد: مسئولان باید در دستمزد و پول‌هایی که وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود نظارت داشته و وضعیت را کنترل کنند که در غیر این صورت تا چندی دیگر کشتی سازمان صدا وسیما به گل خواهد نشست!

این تهیه کننده در همین راستا متذکر شد: شکاف بین تلویزیون و وزارت ارشاد روز به روز در حال عمیق تر شدن است و هیچ مسئول و نهاد ناظری جلوی عمیق تر شدن این شکاف را نمی گیرد. تا زمانی که بین تلویزیون و سینما ائتلاف به وجود نیاید و شوراهای نظارتی مشترک برای فیلمنامه ها و تعیین سقف و کف دستمزدها تعیین نشوند ما شاهد اتفاقات تلخ بیشتر خواهیم بود.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «نرگس» و «خانه به دوش» تأکید کرد: دستمزدهای نجومی سلبریتی ها که منشأ آن همین شبکه نمایش خانگی و پولشویی در آن بود صدای آحاد افراد جامعه را درآورده؛ آنقدر شکاف طبقاتی بین جامعه و سلبریتی ها زیاد شده که مردم رسماً در مقابل آن ها قرار گرفته اند و دیگر برایشان اهمیتی قائل نیستند. این اتفاقات خطرناک است و باعث ایجاد آسیب های بی شمار در جامعه می شود و باید مدیر متعهد و دغدغه مندی پیدا شود تا بتواند اوضاع را تحت کنترل درآورده و همه چیز را بر اساس یک قاعده تنظیم کند تا حداقل اوضاع از این بحرانی تر نشود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.