سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

سینماگران و حماسه عظیم ۹ دی/۲

شاکری: وزارت ارشاد و متولیان سینما تابع جوسازی و امیال غربی‌ها شده‌اند/ کسانی که هنر متعهد را قبول دارند باید میدان‌دار سینما شوند

مجتبی شاکری

سینماپرس: مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و کارشناس فرهنگی در آستانه سالروز ۹ دی، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» با انتقاد شدید از وضعیت کنونی سینمای کشور گفت: وزارت ارشاد، متولیان سینما و هنرمندان سست عنصر تابع جوسازی ها و فشارهای روانی و امیال غربی ها شده اند و به سمت و سوی آن ها میل پیدا کرده اند و به همین علت است که ما کمتر شاهد تولید آثار فرهنگی در حوزه مسائل و رویدادهای استراتژیک و مهم هستیم و و اگر کاری در خصوص حماسه عظیم ۹ دی در سینما صورت نگرفته پیروی همین اتفاق است.

عضو شورای راهبری مرکز سیمافیلم در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هنر زبان همه فهم، گسترده و نافذی است که می تواند مسائل غامض را در قالب هنرآفرینی ها در حوزه سینما و... به جامعه تحویل بدهد.

این دارنده مدرک کارشناسی ارشد مطالعات استراتژیک در همین راستا ادامه داد: این مطلبی است که همه دنیا به ویژه آمریکایی ها روی آن سرمایه گذاری های سنگین کرده اند و برای همین است که هالیوود مرتباً در راستای اهداف سیاست های حاکمان آمریکا مبادرت به تولید فیلم می کند. در واقع وضعیت در کشورهایی مانند آمریکا این گونه است که اگر بخواهند با کشوری وارد جنگ شوند قبل از آنکه نظامیان شان به آن کشورها حمله کنند با لشگر هنری خود آحاد افراد جامعه آن کشورها را تسخیر می کنند و تحویل نظامیان شان می دهند.

عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران با انتقاد از انفعال موجود در سینمای کشورمان تصریح کرد: متأسفانه علیرغم آنکه بارها توسط کارشناسان فرهنگی و بزرگان تأکید شده که مسئولان باید سرمایه گذاری های چشمگیری در عرصه فرهنگ و هنر داشته باشند و از تولید آثار استراتژیک حمایت کنند اما ما شاهد نوعی انفعال در میان مدیران و سیاست گذاران کلان فرهنگی مان هستیم و اگر کاری در خصوص حماسه عظیم ۹ دی در سینما صورت نگرفته به دلیل همین اتفاق است.

داور جشنواره فیلم وحدت تأکید کرد: متأسفانه وضعیت کشور ما به گونه ای شده که اگر تک ستاره هایی در عرصه فرهنگی و هنری هستند که با تمام وجودشان می خواهند در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی فعالیت کنند و به مسائل اساسی و مبنایی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... بپردازند جلوی آن ها موانع و سدهای بی شماری ایجاد می شود.

شاکری با بیان اینکه غربی ها به واسطه نفوذی های شان سعی در زمین گیر کردن هنرمندان در حوزه مباحث نظری دارند متذکر شد: ما در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری شاهد این اتفاق هستیم. متأسفانه جشنواره های غربی هستند که امروزه برای ما شاخص گذاری و ریل گذاری می کنند، آن ها هستند که وضعیت فرهنگ و هنر و بالاخص سینمای جمهوری اسلامی ایران را بر اساس اهداف و آرمان های شان تبیین و ترسیم می نمایند که اتفاقی بسیار مسموم و خطرناک است.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه اگر تعدادی از هنرمندان دغدغه مند، دلسوز و سینه سوخته انقلاب در مقابل هجوم لشگر دشمن مقاومت کنند از طرف برخی مدیران و هنرمندان داخلی بایکوت می شوند اظهار داشت: این اتفاق در حالی است که ما امروزه باید از هنرمندان مومن، ولایتمدار، متعهد و وفادار به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی در همه حوزه ها حمایت کنیم.

وی در پایان اظهاراتش افزود: کسانی که هنر متعهد را قبول دارند باید میدان دار سینما شوند. کسانی که تعریف حضرت امام (ره) را نسبت به هنر و هنرمند قبول دارند باید فضای فرهنگی را در دست بگیرند و راه را برای رشد و اعتلای هنر متعهد باز کنند. شکر خدا تاکنون در عرصه مستند کارهای قابل قبولی در خصوص برخی رخدادهای استراتژیک انجام شده اما این کارها نتوانسته انتظارات جامعه را برآورده سازد. ما امروزه نیازمند آن هستیم که کارهای درخوری در سینما، تئاتر، کتاب و... صورت گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.