دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

سینماگران و حماسه عظیم ۹ دی/۱

تن: با وجود مدیران وابسته به جریان نفوذ وضعیت سینما از این بدتر خواهد شد/ تولید فیلم در خصوص حماسه عظیم ۹ دی از ضروریات است

محمد تَن

سینماپرس: محمد تن یکی از فعالان سینمایی کشور در آستانه روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» با انتقاد شدید از وضعیت کنونی سینمای کشور گفت: با وجود مدیران وابسته به جریان نفوذ و دو تابعیتی قطعاً وضعیت سینما از این بدتر خواهد شد؛ هیچ تردیدی نیست که حضور نفوذی ها در گلوگاه های حساس مدیریتی باعث عدم تولید آثار مرتبط با حماسه عظیم ۹ دی و همچنین کم کاری مفرط در عرصه تولید آثار استراتژیک در سینما شده است.

کارگردان مستند «ایلام در جنگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تولید فیلم در خصوص حماسه عظیم ۹ دی از ضروریات است؛ سینما و تلویزیون به عنوان ۲ رسانه بسیار مهم و تأثیرگذار باید همواره دست به تولید آثار روشنگرانه بزنند. این وظیفه ذاتی رسانه ها است که عموم مردم را با اتفاقات روز آشنا کنند. ما باید مردم را با دسیسه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی آشنا کنیم و ذات پست و حقیر دشمنان را در قالب آثار فرهنگی و هنری به مردم بشناسانیم.

وی ادامه داد: مدیران و سیاست گذاران فرهنگی و سینمایی اگر کمی باور و اعتقاد به اصل نظام داشتند تمام وقت و سرمایه شان را برای تولید این قبیل آثار صرف می کردند؛ آن ها اگر اهداف و خواسته های شان با نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی بود مرتباً آثار استراتژیک تولید می کردند اما متأسفانه برخی از مدیران ما نظام را قبول ندارند و اصلاً اصل حضورشان در جایگاهی که دارند زیر سوأل است چرا که این افراد اهدافی را دنبال می کنند که درست همسو با اهداف دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی است.

عکاس فیلم سینمایی «بازگشت از بوداپست» با بیان اینکه جریان نفوذ این روزها بیش از گذشته در سینمای کشور رخنه کرده است تصریح کرد: ما یک سری مدیرانی در سینما داریم که علیرغم اینکه وزارت اطلاعات روی آن ها نظر منفی دارد به واسطه جریان نفوذ این روزها در جایگاه های مدیریتی قرار دارند. یکی از مدیرانی که امسال معرفی شد، برادرش یکی از سرکرده های گروهک تروریستی منافقین است. ما چطور می توانیم انتظار داشته باشیم که عملکرد وی بر اساس اهداف منافقین نباشد؟ متأسفانه این اتفاقی است که ما به وفور شاهد آن هستیم و در بسیاری از حوزه ها به چشم می خورد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما باید با اهتمام و عزم و اراده جدی جلوی مدیرانی که نظام را در عرصه فرهنگی و هنری زیر سوأل می برند ایستادگی کنیم. ما باید جلوی حضور مدیران دوتابعیتی را بگیریم. این مدیران دوتابعیتی هستند که نمی گذارند فیلم های استراتژیک تولید شوند.

تن تصریح کرد: مدیری که خودش به اغتشاش گران و آشوب طلبان معتقد است و حق را به آن ها می دهند و در راستای اهداف دشمنان حرکت می کند و هیچ یک از اهدافش بر مبنای اهداف نظام نیست باید جای خود را به نیروهای مومن، انقلابی، متدین و متعهد بدهد. این خواسته ما از یکایک مسئولان است و امیدواریم که نیروهای انقلابی با دغدغه و عزمی راسخ جلوی ادامه فعالیت این مدیران را بگیرند.

وی در پایان این گفتگو افزود: سینمای ایران به جای اینکه جولانگاهی برای عرضه فیلم های بی خاصیت و سخیف شود باید محلی برای عرضه آثار فرهنگی مبتنی بر اهداف و سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد. ما نیاز به مدیری انقلابی در سینمای کشور داریم که قانونی وضع کند و همه تهیه کنندگان و کارگردانانی که قصد فعالیت در سینما دارند را مجبور به تولید فیلم های ارزشی و استراتژیک نماید؛ این اتفاق می تواند سینمای کشور را به سعادت برساند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.