چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

بازدید ۳۰ هزار نفر از غرفه ایران در بینال ونیز

معاونت هنری وزارت ارشاد

غرفه ایران در دوسالانه هنر ونیز طی مدت ۶ ماه برپایی، بیش از ۳۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت که این میزان ۶ برابر دوره قبل است.

پنجاه و هشتمین بینال ونیز تا سوم آذر در این شهر توریستی ایتالیا برپا بود و غرفه ایران در آن طی مدت ۶ ماه برپایی،  ۳۰ هزار و ۳۶۷ بازدید کننده داشت.

مراسم قدردانی و تجلیل از هنرمندان و تیم اجرایی پاویون ایران در پنجاه و هشتمین دوره بینال ونیز در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این مراسم با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و کمیسیونر ایران در ونیز، حسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، احمد مرآت نیا مشاور عالی مدیر عامل بانک آینده، سام فرخی مدیر اداره بازار افزایی بانک آینده، تعدادی از اعضای شورای انتخاب از جمله امیر سقراطی و محسن سلیمانی و عوامل اجرایی پاویون ایران و همچنین رضا لواسانی هنرمند حاضر در ونیز برگزار شد.
سید مجتبی حسینی معاون امور هنری گفت: هنر، زبان بی نیاز از ترجمه است و با هنر توانسته ایم با جهان ارتباط برقرار کنیم. جمع بندی حضور ایران در بینال پنجاه و هشتم ونیز بسیار درخشان بود. هدف ما این بود در روزهایی که رسانه های جهان می خواهند چهره ای جنگ طلب از ایران نشان دهند، ما با هنرمان پیام صلح به دنیا داریم.
معاون امور هنری گفت: هنرمندان، هر جا که وارد شدند جذابیت هایی را نمایش دادند که توانستیم عناصر الهام بخشی را به دنیا معرفی کنیم. این دوره از بینال ونیز، دستمایه کار بهتر برای دو سال آینده است و از شما می خواهیم از همین الان برای دوره پنجاه و نهم ونیز برنامه ریزی کنید.
حسینی در ادامه گفت: از بانک آینده سپاسگزاریم که در این سالها با ذوق سلیمی که در هنر داشته است،  نامبردار شده است. آنها می دانند که هزینه‌کرد در هنر، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

هادی مظفری کمیسیونر ایران در پنجاه و هشتمین دوره بینال ونیز گفت: حضور ایران در این دوره از بینال ونیز کار بسیار دشواری بود، تا یک هفته پیش از افتتاح نمی دانستیم به ونیز می رویم یا نه. فضای دایمی نداشتیم، باید جایی را اجاره می کردیم. در وضعیت تحریم بودیم اما با تلاش همه همکاران توانستیم با وجود تحریم ها و تنگناها، در فرایندی پیچیده هنرمندان را انتخاب کنیم و با همراهی بی‌دریغ موسسه توسعه هنرهای معاصر به پنجاه و هشتمین بینال ونیز برسیم.
مظفری افزود: در این دوره به نسبت ادوار قبلی تعداد بازدید کنندگان رشد چشمگیری داشت. سال گذشته به طور کل ۴ هزار نفر از پاویون ایران دیدار کردند. اما در این ۶ ماه بیش از ۳۰ هزار نفر از پاویون ایران و آثار هنرمندان ما دیدن کردند.

 پنجاه و هشتمین بینال هنر ونیز ۱۱ می ۲۰۱۹ ( ۲۱ اردیبهشت ماه) در Fondaco Marcello شهر ونیز ایتالیا با عنوان «باشد که در زمانه­ جذابی زندگی کنی» به طور رسمی گشایش یافت. «از بودن و سرودن» نام غرفه و نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در این دوره بود و آثار سه هنرمند به نام‌های  «رضا لواسانی»،   «سمیرا علیخانزاده» و  «علی میرعظیمی» را به نمایش گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.