سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

مزایای حناچی بودن یا سوء استفاده از کم سوادی مرکز گسترش

وقتی «مستندساز رانتی» صدای منافقین می شود!

مستند حناچی

سینماپرس: «قصه دختران فروغ» عنوان یک از مستندهای حاضر در بخش مسابقه ملی جشنواره سینماحقیقت است که کارگردان آن تنها به ترسیم سیاه­نمایی در اثر خود اکتفا نکرد و همسو با اهداف منافقین و در راستای ادعای شبکه ­های معاند خارج از کشور شخصا در پردیس چارسو حاضر شد و از تریبون این جشنواره به روخوانی مجدد بیانیه سیاسی جریانات معاند پرداخت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس از محل برگزاری جشنواره، مستند ۷۶ دقیقه ای «قصه دختران فروغ» در نخستین روز از برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم مستند یعنی سینماحقیقت به نمایش درآمد. مستندی به کارگردانی خاطره حناچی (از منسوبان نزدیک شهردار محترم تهران) که با ارتزاق از بودجه بیت ­المال و در قالب حمایت ­های بی­ دریغ مادی و معنوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی توانسته بود تا مخاطبان خود را به باوری سیاه و سراسر تاریک از بدبختی و فلاکت دختران و پسران بدسرپرست در ایران نایل سازد و در عین حال خیرین مذهبی و نیکوکارانی را که به واسطه اعتقادات دینی خود به کمک این کودکان می­ روند را عاملی مضاعف کننده از برای فلاکت بیشتر این طیف آسیب پذیر در جامعه ایران معرفی نماید.

سوای نظر از کیفیت قابل تامل اثر و بررسی چرایی سرمایه گذاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای تولید چنین مستند مجعولی که به صراحت از روایتی یک سویه و به شدت سیاه با تمرکز بر ناکارآمدی دین و حکومت دینی برخوردار می ­باشد و ...؛ آنچه که موجب تعجب بیشتر می ­شود، حضور وقیحانه حناچی به عنوان یک مستند­ساز رانتی آن هم در مقام اپوزیسیون و طلب­کاری او از نظامی می­ شود که اسباب ارتزاق وی را در دنیای مستندسازی فراهم ساخته است. طنزی تلخ که می ­تواند نمودی روشن از چگونگی وِل شدگی فرهنگ در شرایط نفوذ فرهنگی قلمداد شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.