یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

انتظارات از هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر/۶

علی اکبری: هیأت انتخاب بر اساس خط مشی کلان انقلاب و نظام اسلامی، مبادرت به گزینش آثار کند/ جشنواره فجر نباید جولانگاه فیلم های سیاه، تلخ و ضداخلاقی باشد

محسن علی اکبری

سینماپرس: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما همزمان با آغاز به کار هیأت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر معتبرترین رویداد سینمایی کشور و برآمده از انقلاب اسلامی است و ما باید در این جشنواره تنها بایستی سیاست های فرهنگی کلان نظام اسلامی مان را عرضه کنیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» و «همیشه پای یک زن در میان است» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هیأت انتخاب موظف است بر اساس خط مشی کلان شعائر انقلاب و نظام اسلامی، مبادرت به گزینش آثار کند. یکی از معضلات همه ساله جشنواره فیلم فجر افرادی هستند که وظیفه انتخاب آثار این رویداد سینمایی را بر عهده دارند. بنده معتقدم حل شدن این معضل به راحتی دست یافتنی نیست و این اتفاق نیازمند اهتمام و دغدغه جدی میان مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری جشنواره است.

وی ادامه داد: درست است که تأمین نظرات قاطبه هنرمندان به دلیل تنوع سلیقه ها و دیدگاه های شان سخت است و قطعاً اعضای هیأت انتخاب نمی توانند همه سینماگران را راضی نگه دارند اما آنچه به خصوص طی سال های اخیر باعث انتقاد زیاد نسبت به عملکرد آن ها شده بی توجهی شان به ارزش های انقلاب اسلامی و دستاوردهای کلان کشور است.

علی اکبری در همین راستا با تأکید مجدد بر اینکه هیأت انتخاب موظف است بر اساس خط مشی کلان شعائر انقلاب و نظام اسلامی، مبادرت به گزینش آثار کند تصریح کرد: جشنواره فجر نباید جولانگاهی برای فیلم های سیاه، تلخ و ضداخلاقی باشد. مضامینی همچون روابط نامشروع، عشق و عاشقی های دختر پسری، ازدواج سفید، طلاق عاطفی و... نباید در این رویداد سینمایی که برآمده از انقلاب اسلامی است جایی داشته باشد چرا که اصل جشنواره با وجود این فیلم ها زیر سوأل می رود.

این سینماگر متذکر شد: ملاک و معیار اعضای هیأت انتخاب برای گزینش آثار باید به گونه ای باشد که هنرمندان جوان که می خواهند در آینده نه چندان دور وارد عرصه سینمای حرفه ای شوند بدانند که اگر به جای فیلم های شنیع و مشمئزکننده و ضد ارزش به سمت تولید فیلم های انقلابی و ارزشی بروند و به این ژانر علاقه نشان دهند در این رویداد سینمایی بیشتر مورد وثوق قرار می گیرند و راحت تر می توانند در سینما کار و فعالیت داشته باشند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آن مرد آمد» و «کتاب قانون» خاطرنشان کرد: اعضای هیأت انتخاب و یکایک دست اندرکاران جشنواره باید مراقب ارزش های نظام و انقلاب اسلامی باشند. آن ها باید آگاه باشند که انتخاب های شان وقتی در ایام الله دهه فجر به نمایش عموم گذاشته می شود می تواند باعث گردد تا ملاک فیلمسازان جوان در آینده از روی چنین آثاری باشد. اعضای هیأت انتخاب نباید به صورت ناآگاهانه و یا خدای ناکرده آگاهانه مبادرت به گزینش آثاری کنند که هیچ قرابتی با مفاهیم انقلابی ندارد.

این تهیه کننده تأکید کرد: یکایک سینماگران، دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر، مدیران سینمایی و اعضای هیأت انتخاب باید به نظام و انقلاب وفادار باشند، پای خون شهدا بایستند و از خون آن ها با تمام وجودشان حفاظت و صیانت کنند. این توقع ما است که اعضای هیأت انتخاب با عرق مذهبی و ملی به آثار نگاه کنند و اجازه ندهند با حضور فیلم های ضد ارزش این رویداد سینمایی مورد تمسخر و انتقاد دشمنان و بیگانگان واقع شود و ارزش های انقلاب زیر سوأل برود.

علی اکبری در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما وقتی از سوی مدیران و سیاست گذاران کلان سینما اهتمامی برای تولید آثار ارزشی و انقلابی وجود ندارد و اغلب فیلمسازان دغدغه مند این حوزه بیکار و خانه نشین شده اند و از همین رو قطعاً دست اعضای هیأت انتخاب برای گزینش چنین آثاری بسته است، آن ها چه باید بکنند متذکر شد: همه ما می دانیم که مدیریت کلان فرهنگی کشور کم کاری های بسیاری دارد و هیچ کس نمی تواند منکر این قضیه باشد. از این رو توصیه اکید و جدی بنده به عزیزانی که در هیأت انتخاب حضور دارند این است که آنچه کمتر به ارزش ها و آرمان های انقلابی، باورهای عمومی جامعه، بنیان خانواده و... ضربه می زند را انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.