جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

سریال «حضرت موسی (ع)» رسماً وارد پیش تولید شد؛

میرعلایی: قاسم سلیمانی جبهه فرهنگی انقلاب، جمال شورجه است/ شورجه: امیدوارم سریال «حضرت موسی (ع)» باعث وحدت بین ادیان الهی شود

آغاز پیش تولید سریال حضرت موسی(ع) با حضور خادمان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

سینماپرس: سریال «حضرت موسی (ع)» در شب ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) با حضور برخی از دست اندرکاران این پروژه و خادمان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و پس از بهبودی نسبی جمال شورجه کارگردان این پروژه عظیم رسماً وارد پیش تولید شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در ابتدای این مراسم تعدادی از خادمان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به نمایندگی از آیت الله ری شهری تولیت این آستان مقدس تابلویی مزین به پرچم حرم مطهر را به جمال شورجه و سیداحمد میرعلایی کارگردان و تهیه کننده سریال «حضرت موسی (ع)» اهدا کردند.

سپس جمال شورجه ضمن خیر مقدم به خادمان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و یکایک حاضران در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم این پروژه به سلامتی شروع و به احسن وجه تمام شود و بتواند به طور گسترده ای به جهان اسلام و دنیا عرضه گردد. امیدوارم سریال «حضرت موسی (ع)» باعث وحدت بین ادیان الهی شود و زمینه برای ظهور حضرت قائم (عج) گردد.

این سینماگر در ادامه بیانات خود یادآور شد: خداوند زنده یاد فرج الله سلحشور را رحمت کند که قضیه تولید چنین سریال عظیمی را کلید زد و بعد از درگذشت ایشان ادامه این مسیر به این جمع سپرده شد و من امیدوارم بنده و یکایک عزیزانی که قرار است در این سریال کار کنند لیاقت به سرانجام رساندن آن را داشته باشیم.

در ادامه این مراسم سیداحمد میرعلایی ضمن تشکر از یکایک حاضران در مراسم گفت: سکته جناب آقای شورجه در راستای تولید این سریال عظیم اتفاقی غیرمنتظره بود و همه ما را دچار بهت بسیار کرد اما ایشان از همان ابتدای بیماری شان تا امروز ذکرشان فقط سریال «حضرت موسی (ع)» بوده و هست.

مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: با توجه شایسته رئیس سازمان صدا و سیما، معاونت سیما و ریاست سیمافیلم به هر صورت ما بعد از مسیر سختی که آقای شورجه به واسطه بیماری ناگهانی شان تحمل کردند و بعد از اینکه تیم پزشکی ایشان تأیید کرد که کار کردن برای ایشان نه تنها منعی ندارد بلکه می تواند به روند درمان شان کمک کند برآن شدیم تا در شب ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و هفته میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که توأمان با هفته بسیج است پیش تولید رسمی این سریال را آغاز کنیم.

میرعلایی سپس با بیان اینکه قاسم سلیمانی جبهه فرهنگی انقلاب جمال شورجه است اظهار داشت: ما به واقع کمتر کسی را در جبهه فرهنگی کشور داریم که به جهت حضور در عرصه فرهنگی و هنری و وجاهت شخصیت مانند آقای شورجه باشند بنده معتقدم ایشان انسانی منحصربفرد هستند.

وی در ادامه افزود: تولید سریال «حضرت موسی (ع)» کاری سخت است و به جرأت می توان اعلام کرد که تاکنون نمونه چنین اثری در دنیا تولید نشده است. خارجی ها برای تولید فیلم های شان بودجه و امکانات عظیمی را در اختیار دارند اما ما برآن هستیم تا سریال «حضرت موسی (ع)» در اشل و قامت یک اثر فرهنگی و هنری ایرانی بتواند از دین و قرآن و ملیت مان دفاع کند از همین رو افرادی نخبه برای این پروژه انتخاب شده اند که حضور موفق آن ها در کارهای دیگر موید این مطلب است و مدت ها است در حوزه های گوناگون فعالیت های شان را آغاز کرده اند.

تهیه کننده سریال «حضرت موسی (ع)» یادآور شد: ما دیداری با جمعی از مراجع عظام تقلید داشتیم و در یکی از این دیدارها که با آیت الله یزدی داشتیم نکته ای را از زبان ایشان شنیدم که بسیار مرا تکان داد؛ ایشان فرمودند شما قرآن را به صورت تصویری تفسیر می کنید و از همین رو وظیفه تان به مراتب از ما سنگین تر است.

در بخش پایانی این مراسم علی قاسمخانی مدیریت صحن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خطاب به دست اندرکاران این پروژه اظهار داشت: ما به نمایندگی از تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آمادگی خود را اعلام می کنیم تا یکایک عزیزانی که در این پروژه ارزشمند فعالیت می کنند را به عنوان خادمان افتخاری آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بپذیریم و بنده این نوید را می دهم که بعد از کلید خوردن این سریال ارزشمند تمامی عوامل سریال «حضرت موسی (ع)» را به حرم دعوت کنیم و انحصاراً یک مراسم غبارروبی با حضور این عزیزان برگزار کنیم.

قاسمخانی در خاتمه اظهاراتش افزود: سریال «حضرت موسی (ع)» قطعاً چندین برابر سخت از سریال «یوسف پیامبر (ع)» و سریال های مشابه است و مطمئناً صهیونیست ها، عوامل بیگانه و برخی داخلی ها بر سر راه این پروژه عظیم سنگ اندازی های بسیار خواهند کرد اما به امید پروردگار که نقشه های آن ها نقش برآب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.