شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

بررسی معافیت مالیاتی حوزه فرهنگ و هنر/۷

گودرزی: نگاه مادی به فرهنگ و هنر بسیار دردآور است/ معافیت مالیاتی هنرمندان همین حالا قطع شده است

فاطمه گودرزی در نشست خبری جشنواره فیلم و عکس مادر

سینماپرس: فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص بازی دولت در زمینه معافیت مالیاتی هنرمندان، از تایید تا انکار گفت: نگاه مادی به فرهنگ و هنر و فعالان فرهنگی بسیار دردآور است؛ باعث تأسف است که تلاش گران و فعالان عرصه فرهنگ و هنر کشور که برای رشد و تعالی حوزه فرهنگ و جامعه تلاش می کنند به واسطه تصمیم گیری های غلط برخی مسئولان با اتفاقاتی روبرو می شوند که آن ها را دچار یأس و ناامیدی کرده و از ادامه مسیرشان دلزده می کند.

بازیگر فیلم های سینمایی «می خواهم زنده بمانم» و «جنگجوی پیروز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مالیات هنرمندان همین حالا هم قطع شده است؛ مدت های مدیدی است که مسئولان سازمان امور مالیاتی به بهانه های واهی و مختلف از سینماگران مالیات اخذ می کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: با اینکه ما همه ساله اظهارنامه مالیاتی را در زمان مقرر پر می کنیم اما به بهانه های واهی از ما مالیات می گیرند و زمانی که ما به آن ها معترض می شویم که مگر به ما بخشودگی نمی خورد هزار و یک حرف می زنند و می گویند هنوز در این زمینه برنامه مشخصی اعلام نشده است.

گودرزی با بیان اینکه این قبیل رفتارها تلاش گران فرهنگی و هنرمندان را به شدت دچار رکود می کند اظهار داشت: ای کاش چنین نگاه های زننده مادی به هنر و هنرمند از بین می رفت. هنرمندان فرهنگ سازان جامعه هستند اما گویا برای مسئولان، امور فرهنگی در پایین ترین حد قرار دارد و نسبت به آن کاملاً بی توجه هستند. مسئولان باید بدانند وقتی چنین رفتاری با هنرمندان می کنند باعث می شوند که آن ها را از ادامه فعالیت در این حوزه منصرف کنند و این اتفاق می تواند منجر به فاجعه فرهنگی در کشور شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «آرزوی بزرگ» و «دست های خالی» سپس با انتقاد از موضع انفعالی مسئولان خانه سینما در مواجه با این اتفاق تصریح کرد: سکوت خانه سینما در مواجهه با اجحافی که در حق اهالی سینما می شود چه معنایی دارد؟ خانه سینما به عنوان متولی صنوف سینمایی باید با کسانی که چنین تصمیماتی را می گیرند برخورد کرده و از حق و حقوق مادی و معنوی هنرمندان دفاع و صیانت کند. واقعاً من نمی دانم چرا مسئولان این نهاد سکوت کرده اند.

وی افزود: مسئولان خانه سینما موظف بودند در این خصوص تدبیری جدی و فوری داشته باشند و یکایک اعضای خانه سینما را از کارهایی که در این خصوص انجام داده اند آگاه کنند. این کمترین کاری است که اهالی سینما از مسئولان این نهاد انتظار دارند.

این هنرمند در پایان این گفتگو متذکر شد: افسوس که مدت ها است در کشور و در اکثر حوزه ها همه نگاه ها مادی شده و معنویات به کنار رفته است. انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود اما متأسفانه امروزه برای فرهنگ کسی ارزشی قائل نیست. اگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قوانینی به تصویب رسید که هنرمندان از دادن مالیات معاف باشند به دلیل آن بود که در کشور رشد فرهنگی اتفاق بیفتد اما گویا کسانی هستند که می خواهند مانع از ادامه رشد فرهنگی در کشور شوند و از همین رو چنین تصمیماتی می گیرند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.