شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳

ابراهیم اصغری:

مدیران سینمایی یا اجرایی در خیلی مواقع خودِ مشکل هستند

ابراهیم اصغری

سینماپرس: یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: آنچه از عملکرد مدیران سینمایی و تلویزیون قابل استنباط است این است که آنها نیز همانندبرخی مدیران اجرایی ناکارآمد هستند.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم اصغری تهیه کننده سینمای دفاع مقدس با بیان این‌که عملکرد مسئولان فرهنگی نظیر عملکرد مدیران اجرایی کشور نامطلوب است، به حوزه اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهم عملکرد مدیران فرهنگی را ارزیابی کنم بهتر است کمی به مدیریت اجرایی کشور بپردازیم، زیرا بخش فرهنگی نیز به نوعی زیر مجموعه دستگاه اجرایی محسوب می‌شود.

وی افزود: مردم و رهبری طی سال‌های  گذشته مطالباتی از دولت و دستگاه‌های اجرایی داشته و دارند، اما در نهایت تعجب می‌بینیم که دستگاه‌های اجرایی نیز تنها آن مطالبات را در کلام بیان می‌کنند و هیچ راهکاری یا کاری برای رفع آن  خواسته‌ها انجام نمی‌دهند. این مسئله در شرایطی است که مدیران اجرایی برای این روی کار آمده‌اند که برای مشکلات راه حل کنند، والا اگر قرار بود آنها تنها مشکلات را بازگو کنند، دیگر نیازی به حضور آنها نبود.

تهیه‌کننده فیلم دفاع مقدسی «شور شیرین» اظهار کرد: نکته جالب اینجاست که مشکلات موجود کشور بیشتر در حوزه دستگاه‌های اجرایی است، البته این نقد من به نوعی قوه مجریه و قوه قضایئه را هم در بر می‌گیرد، هرچند قوه قضائیه  اخیرا کارهایی را شروع کرد که آن نیز تنها به رئیس قوه منحصر می‌شود، والا دیگر قسمت‌ها همان راه گذشته را می‌روند.

اصغری تاکید کرد: با توجه به مقدمات فوق در دستگاه‌های فرهنگی به ویژه سینما هم چنین بی‌کفایت‌هایی مشاهده می‌شود، چون هر مدیری که در ابتدا شروع به فعالیت می‌کند از مشکلات می‌گوید اما وقتی به جایگاه خود رسیده و به نوعی تثبت می‌شود به هیچ وجه اقدامی در جهت رفع آن مسائل بر نمی‌دارد!

این سینماگر ادامه داد: کم کاری مدیران سینمایی را به دو شکل می‌توان توضیح داد. اول اینکه آنها پولی در دست ندارند تا بخواهند مشکلات را حل کنند و شعاریشان هم تنها کارکرد تبلیغاتی دارد. مطلب دوم اینکه به واقع بی کفایت هستند و تنها برای این سر مسند آمده‌اند که با وجود مشکلات موجود آنها منافع خود را کسب کنند.

اصغری تاکید کرد: در سطح جامعه و سینما هر از گاهی اتفاقاتی خوب رخ می‌دهد که من آنها را به مسئولان ربط نمی‌دهم، بلکه باورم این است که این اتفاقات به صورت خودجوش از طرف مردم و سینماگران رخ داده است، چون وقتی مدیران در رابطه با مشکلات موجود برنامه‌ای ندارند، چگونه می‌خواهند آنها را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: در نهایت این وضعیت نامطلوبی که در سینما موجود است حتی به روی سینماگران متعهد هم تاثیر نامطلوب گذاشته و آنها را به سمت سینمای گیشه هدایت کرده است، زیرا وقتی آنها ابزار و امکانات ندارند، نباید از آنها انتظار نابخردانه داشت.

این تهیه‌کننده در پایان بیان کرد: مدیران سینمایی یا اجرایی در خیلی مواقع نه تنها قدمی در راه حل مشکلات بر نمی‌دارند، بلکه در بسیاری از مواقع خود مشکل هستند، چون تجربه ثابت شده در برخی از مواقع این چنین مدیرانی وقتی حضور نداشته‌اند، کارها بهتر پیش رفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.