چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

در شصت و دومین دوره جشنواره؛

«گرگم و گله می‌برم» در جشنواره فیلم لایپزیگ

پویانمایی «گرگم و گله می برم»

سینماپرس: فیلم «گرگم و گله می‌برم» امیرهوشنگ معین در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ آلمان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش سینماپرس، «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ آلمان به نمایش گذاشته می‌شود. این فیلم که از تولیدات سال ۲۰۱۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های کوتاه این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ با دیگر فیلم‌های منتخب این گروه به رقابت می‌پردازد.

این جشنواره از معتبرترین جشنواره‌های مستند جهان است که مورد تایید آکادمی اسکار و بفتا است و از جشنواره‌های الف جهانی محسوب می‌شود. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ در سال ۱۹۵۵ تاسیس و از همان ابتدای برگزاری جشنواره بخش جداگانه‌ای به فیلم انیمیشن اختصاص داده شد.

بر همین اساس قرار است فیلم کوتاه ۸ دقیقه‌ای «گرگم و گله می‌برم» چهار نوبت در این جشنواره بین‌المللی به نمایش درآید.

در جشنواره امسال ۳۱۰ فیلم از ۶۳ کشور به نمایش در می‌آیند این در حالی است که ۳ هزار فیلم مورد بررسی قرار گرفت و در پایان ۱۶۱ فیلم برای نمایش در بخش مسابقه انتخاب شد.

شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن لایپزیگ از ۶ تا ۱۲ آبان ۱۳۹۸ (۲۸ اکتبر تا ۳ نوامبر ۲۰۱۹) در کشور آلمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.