جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

مرگ «شوقی الماجری»؛

برنده تونسی «جایزه امی» در قاهره درگذشت

شوقی الماجری

سینماپرس: شوقی الماجری فیلمساز تونسی در یکی از بیمارستان‌های قاهره درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از دیرکت اینفو، شوقی الماجری کارگردان سینما و تلویزیون تونس در ۵۸ سالگی در بیمارستانی در قاهره درگذشت.

طبق شواهد اولیه و خبری که ساعتی پیش منتشر شد، وی عصر سه‌شنبه بر اثر ایست قلبی جان باخت. برادرزاده وی گفته است عمویش به دلیل برونشیت و تنگی نفس در بیمارستان بستری شده بود.

شوقی الماجری یکم نوامبر ۱۹۶۱ متولد شده بود و یکی از کارگردان‌های تاثیرگذار تونسی در جهان عرب زبان بود. وی سازنده چند فیلم در سوریه و دیگر کشورهای عربی بود.

در سال ۱۹۹۴ وی برای تحصیل در رشته کارگردانی راهی لهستان شد و از انستیتوی فیلم، تئاتر و تلویزیون لودز که از موسسه‌های معتبر اروپایی است و رومن پولانسکی نیز از آنجا فارغ التحصیل شده، مدرک کارگردانی خود را گرفت.

وی بلافاصه چند فیلم کوتاه ساخت و با کارگردانی سریال «برادران غبار» بر مبنای فیلمنامه حسن یوسف، خود را به عنوان یک کارگردان برجسته شناساند.

وی چندین سریال ساخته بود که «عمر خیام»، «دقیقه‌ای سکوت»، «پادشاهی مورچه» و «ناپلئون و نگهبان» از جمله آنها هستند.

این کارگردان برای یکی از سریال‌هایش با عنوان «تهاجم» درباره حمله رژیم صهیونیستی به رام‌الله و محاصره شهر جنین که تصویرگر زندگی مردم عادی شهر و نیز زندانیان فلسطینی بود، جایزه امی سریال بلند را کسب کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.