جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

بی تدبیری در سینمای کودک؛

ترافیک در اکران ۶ فیلم کودک تا پایان سال

سینمای کودک (6)

سینماپرس: در حال حاضر ۱۳ فیلم کودک و نوجوان در انتظار اکران هستند که با توجه به ظرفیت‌های محدود اکران، تنها قرارداد اکران ۶ فیلم تا پایان سال منعقد شده است.

به گزارش سینماپرس، حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره جایگاه سینمای کودک در اکران گفت: گرچه بهترین فصل اکران فیلم برای مخاطب کودک و نوجوان، تابستان است و شاید در آینده تمهیداتی برای رونق اکران این ژانر سینمایی در دو فصل تابستان (فصل تعطیلی مدارس) و پاییز (فصل بازگشایی مدارس) اندیشیده شود، اما قراردادهای اکران ۶ فیلم کودک و نوجوان تا پایان امسال با سرگروه‌های سینمایی منعقد شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ فیلم کودک و نوجوان در انتظار اکران هستند. با احتساب فیلم‌های جدید و پشت خط مانده از سال‌های گذشته، فیلم‌هایی همچون بچه‌های جسور۲، قطار آن شب، دوچ، آدم نمی‌شوند، فرمانروای آب، اقیانوس پشت پنجره، بازیوو، تورنا۲، انیمیشن بنیامین، منطقه پرواز ممنوع، کافی و ستاره، انیمیشن آخرین داستان و ۲۳ نفر آماده اکران هستند که با توجه به ظرفیت‌های موجود، تنها ۶ فیلم انتهای این فهرست قرارداد اکران با سرگروه‌ها منعقد کرده‌اند و بر اساس برنامه‌ریزی از ماه آینده تا پایان سال ۹۸ روی پرده خواهند رفت.

ایل‌بیگی گفت: در برنامه سال ۹۹-۹۸ شورای تخصصی کودک بنیاد سینمایی فارابی، نام ۱۵ فیلم جدید دیده می‌شود؛ ۳ فیلم در آخرین مراحل نگارش فیلمنامه، ۲ فیلم در مرحله نگارش فیلمنامه و ۵ فیلم در دستور کار حمایت قرار دارند. ۲ فیلم «سرزمین بود و نبود» (مرضیه برومند به‌تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان) و «یانو» (سامان استرکی) هم در مرحله پیش‌پیش‌تولید - یا طراحی تولید- قرار دارند و فیلم «لیپار» (حسین ریگی) در مرحله پیش‌تولید است، ضمن آن که فیلمبرداری دو فیلم مهران (کارگردان: رقیه توکلی، تهیه‌کننده: محمد پیرهادی) و شاه‌ماهی (کارگردان: نادر مقدس، تهیه‌کننده: افسانه منادی) در حال انجام است.

وی افزود: همچنین نیکان و بچه‌غول (رحمان رضایی) را هم باید جزء فیلم‌های برنامه آینده سینمای کودک محسوب کرد که پس از سال‌ها متوقف بودن و مشکلات مختلفی که برای سازندگانش به همراه داشت، از سر گرفته شد و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی به اتمام رسید. این فیلم در مرحله فنی به سر می‌برد.

قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی گفت: با احتساب حرکت‌های بخش خصوصی به سمت تولید فیلم کودک و آغاز پیش‌تولید برخی پروژه‌ها در این راستا، و تولید فیلم‌هایی چون سبز، سفید، قرمز (محمدحسین لطیفی)، سلفی با رستم (حسین قناعت) و... توسط تهیه‌کنندگان بخش خصوصی به نظر می‌رسد سال ۹۹، سال پرفیلمی در سینمای کودک و نوجوان خواهد بود.

ایل‌بیگی در پایان گفت: در سال گذشته، ۱۳ فیلم‌ کودک و نوجوان در سینماهای کشور اکران شد که گیشه ۲۰ میلیارد تومانی را برای این سینما رقم زد و در این سال نام انیمیشن سینمایی فیلشاه، با فروش بیش از ۷ میلیارد تومان جز ۱۰ فیلم پرمخاطب سال ۹۷ ثبت شد که در نوع خود جالب توجه بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.