دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

مدیران بنفش و افول بنیاد سینمایی فارابی/۸

شاهمرادی زاده: وظیفه فارابی حمایت و تولید فیلم های ارزشی و انقلابی است/ سینماگران ارزشی امروزه بیشتر از دوران جنگ در حال ترکش خوردن هستند!

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در خصوص افول جدی بنیاد سینمایی فارابی در دوران مدیریتی دولت بنفش گفت: وظیفه بنیاد سینمایی فارابی و سایر نهادها و ارگان های فرهنگی و هنری که از بودجه نظام ارتزاق می کنند حمایت و تولید فیلم های ارزشی و انقلابی است در غیر این صورت باید تعطیل شوند؛ این مایه شرمساری است که امروزه مسائل ضد ارزش در فیلم ها ترویج می شوند، اصل انقلاب و نظام اسلامی در فیلم ها زیر سوأل می رود و فیلم های ضدجنگ ساخته می شوند؛ این وضعیت را چه کسی جز مدیران سینمایی به وجود آورده اند؟

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر امروزه عملکرد بنیاد سینمایی فارابی غلط است و این بنیاد به بیراهه می رود به دلیل آن است که شالوده اش درست نبوده، اگر شالوده و بنیان هر کاری درست باشد هیچ کس نمی تواند مسیر آن کار را غلط طی کند. بنده معتقدم دستگاه های فرهنگی و هنری که در حوزه سینما فعالیت می کنند از بنیاد سینمایی فارابی گرفته تا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوانان یا هر جای دیگری باید برایشان یک سری سیاست های خاص در نظر گرفته شود و به آن ها گفته شود که ما به شما پول می دهیم تا برای نظام فیلم تولید کنید و اگر این کار را نکنید از پست تان برکنار خواهید شد.

وی ادامه داد: ما ۸ سال در دفاع مقدس با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی جنگ کردیم، سال ها با داعش پلید جنگیدیم و بیش از ۴۰ سال است که از عمر انقلاب اسلامی مان می گذرد اما متأسفانه مسئولان سینمایی ما و دستگاه های فرهنگی و هنری مان از تولید فیلم های دفاع مقدسی، ارزشی، انقلابی و ولایی بسیار بد و ضعیف عمل کرده اند.

شاهمرادی زاده خاطرنشان کرد: خیلی مایلم آقایان جواب بدهند طی سال های اخیر فیلم هایی که در راستای تاریخچه انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و... تولید کرده اند چه بوده؟ چرا این افراد اصلاً توجیه نیستند که باید چه فیلم هایی تولید کنند؟ چرا در سینمای ایران هرکاری دلشان بخواهد انجام می دهند و بعضاً مشاهده شده که به سمت بیگانگان سوق پیدا کرده اند؟

این سینماگر متذکر شد: چرا یک نفر در این سال ها پیدا نشده تا از مسئولان سینمایی از وزارت ارشاد گرفته تا بنیاد سینمایی فارابی از حوزه هنری گرفته تا حتی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران سوأل کند که چرا شما در آثار نمایشی تان اشرافی گری را ترویج می کنید؟ مگر انقلاب اسلامی بر ضد اشرافیت نبود؟ مگر مردم ما زندگی اشرافی دارند؟ چرا وضعیت باید این گونه باشد؟ نفوذ فرهنگی و ولنگاری فرهنگی مگر جز این است؟

بازیگر فیلم سینمایی «بر بال فرشتگان» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه سینماگران ارزشی امروزه بیشتر از دوران جنگ در حال ترکش خوردن هستند تصریح کرد: چرا باید با فیلمسازان انقلابی، ولایتمدار و متعهد این گونه برخودری صورت گیرد؟ چرا جلوی سینماگرانی که می خواهند برای دفاع از عملکرد و دستاوردهای نظام اسلامی مبادرت به تولید فیلم کنند سنگ اندازی می شود اما در نقطه مقابل فیلم های بسیاری هستند که جمهوری اسلامی ایران را زیر سوأل می برند؟

وی سپس عملکرد مدیران سینمایی را به ۲ دسته تقسیم کرد و اظهار داشت: مسئولان یا نادان هستند و یا عمد دارند! سوأل بنده این است که سینمای امروز ایران اسلامی سینمای جمهوری اسلامی است یا سینمای صهیونیست ها و داعشی ها؟ چرا مسئولان بنیاد سینمایی فارابی توجیه نیستند که باید تنها و تنها با مختصات خاص انقلاب اسلامی فیلم تولید کنند و برای ماهیت نظام فیلم بسازند؟

شاهمرادی زاده در خاتمه اظهاراتش با بیان اینکه ما باید از سینما به عنوان یک رسانه قدرتمند و تأثیرگذار برای نشان دادن دستاوردهای کشورمان در عرصه بین المللی بهره درستی ببریم متذکر شد: ما باید فیلم هایی در رابطه با دستاوردهای ارزشمند، ماندگار و مهم انقلاب اسلامی تولید کنیم و آن ها را در سطح جهان به نمایش درآوریم تا یکایک مردم دنیا که در نابخردی و تاریکی به سر می برند بتوانند با دستاوردهای این انقلاب عظیم و باشکوه آشنا شوند. اما افسوس که در همه این سال ها دست روی دست گذاشته ایم و آنچنان که شایسته اندازه انقلاب اسلامی بوده هیچ کاری در سینما انجام نداده ایم. سوأل مهم بنده از مسئولان سینمایی این است که شما در این ۴۰ سالی که از انقلاب می گذرد چند فیلم انقلابی و ارزشی تولید کرده اید؟

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.