شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸

غلامرضا فرجی مطرح کرد؛

شورای رده‌بندی سنی فقط فیلم‌های گزارش شده توسط شورای پروانه نمایش را بازبینی می‌کند

رده بندی سنی فیلم های سینمایی

سینماپرس: امروز در برخی از رسانه‌ها خبری مبنی بر وجود مسأله خودکشی در برخی از فیلم‌های سینمایی تازه اکران شده، منتشر شد که شورای «رده بندی سنی» و «شورای پروانه نمایش» را مسئول دانسته است.

به گزارش سینماپرس، با پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم درباره شیوه رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی، قبل از تشکیل شورای مذکور،  روال قانونی این مسأله روشن شد.

امروز در برخی از رسانه‌ها خبری مبنی بر وجود مسأله خودکشی در برخی از فیلم‌های سینمایی تازه اکران شده، منتشر شد که شورای رده‌بندی سنی و شورای پروانه نمایش را مسئول دانسته است.

محمدرضا فرجی سخنگوی شورای پروانه نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: تا قبل از تشکیل شورای رده‌بندی سنی، مسئولیت بازبینی فیلم‌های سینمایی با شورای بازبینی پروانه نمایش بود و تمام فیلم‌های سینمایی برای بررسی در این شورا بازبینی می‌شد؛ هرکدام از فیلم‌های سینمایی که دارای یکی از مصادیق مشمول رده‌بندی سنی بود توسط این شورا اعلام و اجرا می‌شد؛ مانند فیلم «شبی که ماه کامل شد» که قبل از تشکیل شورای رده‌بندی سنی بود و علامت رده‌بندی سنی را به همراه داشت.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از تشکیل شورای رده‌بندی سنی، تمام فیلم‌های سینمایی که دارای مصادیق و محتوای احتمالی این قانون باشد، به شورای رده‌بندی سنی ارسال و اعضای شورا درباره آن تصمیم می‌گیرند.

«وحید نیکخواه آزاد» از اعضای شورای رده‌بندی سنی نیز در تأیید سخنان فرجی بیان کرد: شورای رده‌بندی سنی، هر فیلم‌ سینمایی که قرار است اکران شود را بازبینی نمی‌کند و تنها فیلم‌های سینمایی را مورد بازبینی قرار می‌دهد که شورای پروانه نمایش آن را با توجه به وجود صحنه‌ها و محتواهای خاصی برای شورا ارسال کند.  فیلم‌های سینمایی که قبل از تشکیل شورای پروانه نمایش ساخته شده است شامل بررسی این شورا نمی‌شود.

با این حساب بعید به نظر می‌رسد که فیلمی دارای محتوا و صحنه خاصی که شامل مصادیق رده‌بندی سنی باشد، بدون نشان رده‌بندی وارد اکران و نمایش خانگی شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.