جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

ماجرای یک تعرض

اعتراض دخترخوانده «وودی آلن» به «اسکارلت جوهانسن»

وودی آلن در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵

سینماپرس: «دیلن فارو» دخترخوانده «وودی آلن» در واکنش اعتراضی به حمایت «اسکارلت جوهانسن» از آلن گفت: اسکارلت باید خیلی راه بپیماید تا به فهم این مساله برسد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، «دیلن فارو» از حمایت‌ها و دفاع «اسکارلت جوهانسن» از «وودی آلن» ناخشنود است و آن را از عدم شناخت او می‌داند.

اعتراض فارو پس از آن رخ داد که جوهانسن اخیرا در گفتگو هالیوود ریپورتر عنوان کرده بود که او معتقد است وودی آلن در موضوع آزار جنسی دختر خوانده‌اش بی‌گناه است.

فارو با اشاره به جنبش #MeToo(من هم) و تحقیقات برادرش در این زمینه که برنده جایزه پولیتزر شد، گفت: «دلیل اینکه از دو سال گذشته چیزی یاد گرفته‌ایم، این است که شما قطعاً باید بدانید که مردان درّنده و وحشی بی‌گناهی خود را در ظاهر حفظ می‌کنند. اسکارلت برای درک مسئله‌ای که ادعا می‌کند مدافع آن است مسیری طولانی درپیش دارد.»

«وودی آلن» کارگردانی فیلم‌هایی ازجمله  «پوینت» (۲۰۰۵)، «اسکوپ» (۲۰۰۶) و «ویکی کریستینا بارسلونا» (۲۰۰۸) با بازی اسکارلت جوهانسن برعهده داشته است. در حالی که بازیگران دیگر به دنبال جنبش #MeToo  از این فیلمساز فاصله گرفته‌اند، جوهانسن اما هنوز از این کارگردان دفاع و حمایت می‌کند تا جایی که در گفتگو با هالیوود ریپورتر می‌گوید: من وودی را دوست دارم. او را باور دارم، و هر زمان هم پیش بیاید با او کار خواهم کرد.

جوهانسن تنها ستاره هالیوودی نیست که با هجوم سیل جدید اتهامات علیه وودی آلن از او حمایت کرده است. «اَلِک بالدوین» نه تنها در مقابل آلن نایستاد، بلکه به دیلن فارو حمله کرد و او را با «مایلا اوول»، شخصیت رمان کلاسیک «کشتن مرغ مقلد» مقایسه کرد که به دروغ مرد آمریکایی آفریقایی را به تجاوز به عنف متهم کرد.

بالدوین در ژانویه سال ۲۰۱۸  از طریق رسانه‌های اجتماعی گفت: یکی از مؤثرترین چیزهایی که دیلان فارو در زرادخانه خود دارد مداومت احساسات است. منظورم این بود که اعتقاد به داستان او شرم آور است.

رونان و مادر میا فارو از دیلان دفاع کردند. برادر دیگرش موسی فارو ادعا کرده که او در اثر خاطرات کذب دچار شستشوی مغزی شده است. «میا فارو»، سومین شریک زندگی آلن بود که بعد از ۱۲ سال در سال ۱۹۹۲ از او جدا شد و بیان داشت که آلن از دخترش، «دیلن»(دیلن فارو)، هنگامی که هفت سال داشته سوء استفاده کرده‌ است.

وودی آلن ۱ دسامبر ۱۹۳۵ به دنیا آمد. او کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان آمریکایی است. آلن فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان نویسنده کتاب‌های طنز و سپس یک کمدین روی صحنه آغاز کرد و پس از آن در دههٔ ۶۰ میلادی فعالیت فیلم‌سازی خود را آغاز کرد. وی ۱۹ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده‌ است که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم آلیس و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی است.

 دیلن فارو (دختر میا فارو، حاصل ازدواج پیشین وودی آلن) در گفت‌وگو با رسانه ها اعلام کرد وودی آلن در دوران نوجوانی بارها به او تعرض کرده است. وودی آلن از همان ابتدا این اتهام را رد کرد و گفت دیلن بیمار روانی است و میا فارو برای انتقام از او و سون (همسرش بعد از فارو) دخترش را وادار به ابراز این اتهام کرده است. این ماجرا سال‌هاست ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.