چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

رضا گوران مطرح کرد:

در همه کارها زنان را نقش محوری و اصلی می‌دانم

رضا گوران

سینماپرس: کارگردان فیلم «سرکوب» می گوید ساخت فیلم اول در سینمای ایران با دردسرهای زیادی همراه است.

به گزارش سینماپرس، رضا گوران کارگردان فیلم سینمایی «سرکوب» درباره محوریت قرار دادن زنان در فیلمش که این روزها در حال اکران است به ماهنامه «صبا» گفت: من در همه کارها زنان را نقش محوری و اصلی می‌دانم برای این‌که ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که باید به زنان فرصت بیشتر و بهتر بدهیم. فراموش نکنیم اگر زنان کشورمان بانشاط، شاداب و شجاع باشند جامعه و فرزندان رشد می‌کنند. زنان را اگر در کنج قرار بدهیم نخواهیم توانست جامعه بانشاطی داشته باشیم و به نظر من باید به موضوعی که از حقوق زنان دفاع می‌کند پرداخت.

وی افزود: حتی در دین اسلام هم حضرت محمد(ص) دست حضرت فاطمه(س) را می‌بوسد و خیلی مشخص است که چه جایگاهی را برای زنان قائل هستند و جامعه ما که براساس چنین شعائری اداره می‌شود باید از این موضوع پیروی کند.

این کارگردان سینما و تئاتر با اشاره به اینکه زنانی را در این فیلم می‌بینیم که حاضر نیستند شکست را بپذیرند و مبارزه می‌کنند، توضیح داد: دوست داشتم این تلاش را به نمایش بکشم. همان‌طور که در تئاتر سعی کردم به اصولم وفادار باشم سعی کردم در سینما هم همین‌طور باشم البته می‌دانم سخت‌تر است و به هر حال سرمایه‌گذار اهداف مالی خودش را دارد که حق هم با اوست.

گوران درباره سختی های تولید برای یک کارگردان فیلم اولی عنوان کرد: شما را ارجاع می‌دهم به فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» و آن سکانسی که جان‌اسنو شمشیر را می‌کشد و هیچ‌کس هم پشت سرش نیست و یک سوار از روبه‌رو به او حمله می‌کند. جان‌اسنو می‌داند که از بین می‌رود اما شمشیرش را می‌کشد. آن تصویر آیینه تمام‌نمای هر آنچه برای یک کارگردان کاراولی اتفاق می افتد، است. با این‌که از سمت تیم اجرایی، کوچک‌ترین سختگیری به من نشد، با این‌که تهیه‌کننده سعی کرد فضا را برای من آرام کند اما در همه جوانب کار سخت شد؛ چه قبل از تولید، چه حین تولید و چه پس از تولید و من برای همه کارگردانان کاراولی‌ها آرزوی صبر جمیل دارم.

وی درباره فیلم بعدی اش به ماهنامه «صبا» گفت: روی فیلمنامه ای کار می‌کنم که بسیار متفاوت‌تر از فیلم اولم است. فیلم به‌طور کلی جهان دیگری است و شاید کاملا مردانه باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.