دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

معاون سیما:

یک هنرمند نباید به شرایط امروز کشور بی‌تفاوت باشد

سیدمرتضی میرباقری

سینماپرس: سیدمرتضی میرباقری در جمع برنامه‌سازان پویانمایی تلویزیون گفت که یک هنرمند و برنامه‌ساز نباید به شرایط حساس امروز کشور بی‌تفاوت باشد.

به گزارش سینماپر، نشست صمیمانه برنامه سازان پویانمایی تلویزیون با حضور سیدمرتضی میرباقری معاون سیما و محمد رحیم لیوانی رییس مرکز صبای سازمان صداوسیما در مرکز پویانمایی صبا برگزار شد.

معاون سیما در این نشست گفت: صحبتهای حرفهای شما برنامه سازان و نیز کارنامه حضورتان در جشنوارههای داخی و خارجی حاکی از آن است که به دوره بلوغ پویانمایی رسیدهایم.

میرباقری در خصوص اهمیت تکمیل چرخه هنر صنعت پویانمایی اظهار داشت: پویانمایی را باید یک چرخه کامل درنظر گرفت وقتی شما اثری را تولید می‌کنید، فعالیتهای تکمیلی از اینجا به بعد تازه شروع می‌شود. این تولیدات را نباید به چشم هزینه ببینیم، بلکه اینها سرمایهگذاری است چراکه ما میتوانیم از این طریق برای بخش خصوصی شغل و درآمدهای جانبی ایجاد کنیم.

وی توجه به اقتصاد این صنعت را مهم برشمرد و افزود: این چرخه بدون ارتباط با فضای بینالملل بقایی ندارد، پس باید مسیر فعالیت شما با حمایتهای حقوقی و بازرگانی سازمان هموارتر شود تا حضور جهانی داشته باشید.

میرباقری بر حمایت از تولیدات با اختصاص زمانهای مناسبتر پخش از شبکههای سیما تاکید کرد و افزود: پویانمایی در هندسه آنتن باید تعریف شود و آثار شما در مناسبتهایی چون نوروز، دهه فجر و هفته دفاع مقدس و دیگر مناسبتها نمود بیشتری داشته باشد.

معاون سیما گفت: رشد چند برابری بودجه تخصیصی به این حوزه حاکی از عنایت سازمان به این پویانمایی و اثرگذاری آن است. پس با تولیدات در خور به خصوص برای کودکان و نوجوانان که هویت آنها در سنین پایین شکل میگیرد برنامهریزی کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیان مفاهیم ناب انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه ادامه داد: ما حرف تازهای را در دنیا مطرح کردیم که اگر چه با فطرت انسان سازگار است اما جریان جهانی آن را برنمیتابد پس تبلیغ این گفتمان برای ما بسیار با اهمیت است.

میرباقری افزود: در فضای رسانهای جدید که شبکه های جهانی، ماهواره ها و اینترنت دیگر بازیگران آن هستند، ما هم باید به حضور رقبا توجه جدی داشته باشیم و از تمام ظرفیت های تبلیغاتی خود برای بیان معارفمان استفاده کنیم و در این مسیر شما نیز به عنوان همیار حضور فعالتر داشته باشید.

معاون سیما در خصوص مسئولیت خطیر امروز برنامه سازان پویانمایی تصریح کرد: ما باید دغدغههای کلان نظام را با زبان پویانمایی مطرح کنیم؛ امنیتملی، هویت ملی، هویت دینی و هویت انقلابی از جمله مولفههای مهمی است که در تولیدات شما باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

میرباقری با تاکید بر پرداختن به مولفه های اساسی امروز کشور گفت: یک هنرمند و برنامهساز نباید به شرایط حساس امروز کشور آن هم در شرایطی که آمریکا و نظام سلطه به دنبال زورگویی به ملت بزرگ ایران هستند بیتفاوت باشد و باید مسئولانه رفتار کند.

دکتر مرتضی میرباقری در پایان برای ارتقای هنر پویانمایی پیشنهاد کرد از ظرفیت های مختلف تلویزیون و برنامههایی اختصاصی نظیر مسابقه های استعدادیابی یا دیگر تریبونها نظیر آنچه در پخش برنامه های سینمایی از شبکه ها شاهد هستیم، استفاده شود و در شبکههای ملی به مسائل و دغدغههای فعالان این هنر صنعت پرداخته شود.

در حاشیه این نشست معاون سیما کاریکاتورش را از یکی از هنرمندان هدیه گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.