دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

روز پنجشنبه اعلام شد؛

رابرت دنیرو و برد پیت به ونیز می‌آیند

برد پیت

سینماپرس: رابرت دنیرو، برد پیت و اسکارلت جوهانسون از جمله ستاره هایی هستند که برای معرفی فیلم هایشان به ونیز می آیند.

به گزارش سینماپرس به نقل از یاهو، مسئولان برگزاری جشنواره ونیز روز پنجشنبه ۲۲ آگوست فهرست ستاره های حاضر در جشنواره امسال را اعلام کردند که در این فهرست نام ستاره های بزرگی چون رابرت دنیرو، برد پیت و اسکارلت جوهانسون به چشم می خورد. در جشنواره امسال ۲۱ فیلم برای کسب شیر طلای ونیز به رقابت می پردازند که از این میان سهم فیلمسازان زن تنها دو فیلم است.

آلبرتو باربرا رییس جشنواره ونیز در معرفی فیلم های حاضر در هفتاد و ششمین دوره جشنواره گفت: امسال تعداد زیادی فیلم در جشنواره وجود دارد که با وضعیت زنانه آن هم در جهانی که شاید حتی توسط مردان ساخته شده باشد، سر و کار دارد. این موضوع یک حساسیت جدید را نشان می دهد و ثابت می کند اثر رسوایی های سال های اخیر بر فرهنگ ما همچنان باقی مانده است.

جشنواره ونیز سال گذشته برای اینکه تنها یک فیلم ساخته کارگردانان زن در آن حضور داشت با انتقادات زیادی مواجه شد، این در حالی است که امسال این میزان دو برابر شده است.

یکی از کارگردان های زن حاضر در بخش مسابقه امسال جشنواره، حیفا المنصور فیلمساز زن اهل عربستان سعودی است که با فیلم «نامزد بی نقص» در جشنواره امسال حضور دارد. فیلم منصور درباره یک زن دکتر است که می خواهد در انتخابات محلی یک جامعه محافظه کار شرکت کند. دیگر فیلم ساخته شده توسط کارگردانان زن مربوط به فیلم «دندان نوزاد» ساخته شنون مورفی کارگردان زن استرالیایی است. این دو فیلم در میان ۲۱ فیلم حاضر در بخش مسابقه حضور دارند.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز روز ۲۸ آگوست (۶ شهریور) با فیلم «حقیقت» جدیدترین ساخته هیروکازو کورئیدا کارگردان ژاپنی برنده نخل طلا کار خود را آغاز می کند.

فیلم کورئیدا با بازی کاترین دنو، ژولیت بینوش و اتان هاوک داستان یک ستاره سینمای فرانسه است که تصمیم می گیرد خاطراتش را منتشر کند.

جشنواره ونیز که به نوعی بهار فصل جوایز اسکار شناخته می شود، محل مناسبی برای دیده شدن ستاره ها و فیلم های مهم هالیوودی نیز است.

در جشنواره امسال برد پیت با فیلم علمی تخیلی «به سوی ستاره ها» که درباره سفر یک فضانورد در فضا برای یافتن پدرش است، به ونیز می آید. پیت چند ماه پیش با فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» نیز پا روی فرش قرمز جشنواره کن گذاشته بود.

یکی دیگر از ستاره های بزرگ هالیوود که امسال به شهر ونیز می آید، رابرت دنیرو غول بازیگری سینمای جهان است که با فیلم «جوکر» ساخته  تاد فیلیپس در جشنواره حاضر می شود. رابرت دنیرو گفته می شود در فیلم «جوکر» به نوعی نقش مشهور خود در فیلم کلاسیک «سلطان کمدی» ساخته اسکورسیزی را بازآفرینی کرده است.

جشنواره ونیز روز ۷ سپتامبر (۱۸ شهریور) با فیلم «ارتداد خودپسندی» ساخته جیوزپه کاپوتوندی با بازی میک جگر به کار خود خاتمه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.