یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲

در آستانه برگزاری جشنواره رخ داد؛

یکی از داوران جشنواره ونیز تغییر کرد

پوستر جشنواره ونیز

سینماپرس: در حالی که تنها سه روز تا آغاز هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز باقی مانده در یک اتفاق کم سابقه جنیفر کنت کارگردان استرالیایی از اعضای هیات داوران خارج شده و جایش را به ماری هرون کارگردان کانادایی داده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، جنیفر کنت کارگرداناسترالیایی فیلم «بابادوک» که سال گذشته با فیلم «بلبل» تنها کارگردان زن حاضر در بخش مسابقه جشنواره ونیز بود، نامش از میان اعضای هیات داوران جشنواره ونیز امسال خارج شده است.

بلاگرهای سینما نخستین بار روز پنجشنبه ۲۲ آگوست متوجه شدند که در سایت دوسالانه ونیز ماری هرون کارگردان «روانی آمریکایی» که قرار بود در بخش جنبی جشنواره ونیز موسوم به افق ها داوری کند جایگزین جنیفر کنت در میان اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره شده است.
مسئولان دوسالانه ونیز نیز روز شنبه ۲۴ آگوست در یک نشست مطبوعاتی لیست به روز شده داوران جشنواره ونیز امسال را اعلام کردند که نام کنت در آن به چشم نمی خورد.

نماینده های جنیفر کنت واکنش فوری به درخواست توضیح از سوی هالیوود ریپورتر ندادند با این حال مسئولان دوسالانه ونیز اعلام کرده اند کارگردان استرالیایی به دلایل شخصی نمی تواند به جشنواره ونیز امسال بیاید.

جشنواره ونیز سال گذشته پس از مواجه شدن با انتقادات زیاد مبنی بر تعداد کم فیلمسازان زن بخش مسابقه توافقنامه برابری جنسیتی را امضا کرد، با این حال امسال نیز در جشنواره ونیز تنها دو فیلمساز زن در بخش مسابقه حضور دارند. در عین حال جشنواره ونیز امسال قرار است به دو فیلمساز متهم به تجاوز جنسی علیه زنان یعنی رومن پولانسکی و نیت پارکر نیز خوش آمد بگوید.

در جشنواره ونیز سال ۲۰۱۸ فیلم «بلبل» کنت موفقیت بزرگی بدست آورده بود. کنت توانست برای این فیلم جایزه ویژه هیات داوران را کسب کند و بازیگر فیلم نیز جایزه مارچلو ماسترویانی بهترین بازیگر جوان را از آن خود کرد.

فهرست کامل به روز شده اعضای هیات داوران بخش مسابقه جشنواره ونیز امسال بدین شرح است:

لوکرسیا مارتل از آرژانیتن (رییس هیات داوران)

پیرس هندلینگ تاریخدان و منتقد از کانادا

ماری هرون کارگردان از کانادا

استیسی مارتین بازیگر از بریتانیا

رودریگو پریتو فیلمبردار از مکزیک

تسوکاموتو شینیا کارگردان از ژاپن

پائولو ویرزی کارگردان از ایتالیا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.