شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

مسعود صفری مطرح کرد:

انیمیشن «همیشه گمشده ای هست» با موضوع بحران آب به فیلمبرداری رسید

انیمیشن همیشه گمشده‌ای هست

سینماپرس: مسعود صفری کارگردان و انیماتور، از تولید انیمیشن تازه اش با نام «همیشه گمشده ای هست» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مسعود صفریدرباره جدیدترین انیمیشن خود با نام «همیشه گمشده ای هست» به صبا عنوان کرد: این انیمیشن با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در حال تهیه و مدت زمان آن ۹ دقیقه است.

این کارگردان با بیان این که انیمیشن «همیشه گمشده ای هست» با تکنیک استاپ موشن در حال آماده سازی است، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به سه ماه است درگیر فیلمبرداری این انیمیشن هستم و بیست درصد از کار فیلمبرداری شده و در خوشبینانه ترین حالت تا سه -چهار ماه دیگر فیلمبرداری این انیمیشن طول خواهد کشید. به احتمال زیاد اواخر پاییز امسال مراحل تولید این انیمیشن به پایان می رسد.

صفری درباره موضوع این انیمیشن گفت: انیمیشن «همیشه گمشده ای هست» به موضوع آب می پردازد و داستانی را روایت می کند که قصه آن در یک فضای محدود با سه کاراکتر می گذرد. یکی آب را در تسخیر خودش دارد و مسیر آب را روی دیگران بسته است. آفتاب به ندرت از لای ابرها به صخره می رسد که آن هم برای رشد کافی نیست و درخت باید به هر قیمتی شده به آب برسد تا بتواند زندگی کند، شوک بزرگی باعث می شود درخت برای آزاد کردن راه آب متحول شده و خودش را به مخاطره بیندازد.

وی درباره طولانی شدن روند پیش تولید این انیمیشن توضیح داد: به دلیل آن که فیلمنامه این انیمیشن ابتدا باید مورد تایید خودم و بعد شورای فیلمنامه نویسی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قرار می‌گرفت، این امر یاعث شد روند فیلنامه نویسی یک سال و اندی طول بکشد. هم چنین در کار انیمیشن بعد از نگارش فیلمنامه باید برای آن که ریتم و تم فیلم درست شود، کار را به صورت مصور و متناسب با ریتم اجرا کرد، من مجبور شدم برای این انیمیشن سه بار استوری ریل بزنم به خاطر همین پیش تولید کار طولانی شود.

این کارگردان در پایان درباره انتخاب موضوع آب برای ساخت انیمیشن تازه اش بیان کرد: یک سال و نیم پیش که ساخت این انیمیشن را آغاز کردم موضوع آب تبدیل به یک بحران شده بود، موضوع آب همیشه یک دغدغه جهانی است و گمشده ای برای خیلی ها است، لذا من به سراغ این موضوع جهان شمول رفتم، تا برای همه قابل درک باشد. این انیمشین سمبلیک است و هرکسی می تواند به طرق متفاوتی برداشتی از آن داشته باشد، مثلا آب، تنها نماد خود آب و مایه حیات بودن نیست بلکه می تواند نماد سرمایه و استثمار، نماد سرمایه داری و نمادی از فقر و کمبود باشد و تحول راه نجات است.

عوامل انیمیشن «همیشه گمشده ای هست» در مرحله تولید عبارتند از:  نویسنده، کارگردان و تهیه کننده :مسعود صفری، انیماتور: هدی اثنی عشری، مسعود صفری و علی رفیع زاده، دستیار کارگردان: شیرین حسن پور و مجتبی ترکی، کانسپت: سید محمود جلالیه و مسعود صفری، طراحی کاراکتر: سید محمود جلالیه و مسعود صفری، ساخت دکور و عروسک: مسعود صفری، نورپردازی: مسعود صفری، تدوین: علی اصغر صایبی، جلوه های ویژه کامپیوتری: مهدی معصومی، موسیقی: محمد مرآتی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.