شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

سینمای جهان

برندگان جوایز ملی فیلم هند معرفی شدند

فیلم سینمایی ملودی کور

سینماپرس: جوایز ملی فیلم هند، روز جمعه برندگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، به نقل از ورایتی، آیوشمان کورانا ویکی کائوشال بازیگران سینمای بالیوود، به طور مشترک جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره ملی فیلم هند را که روز جمعه برگزار شد، دریافت کردند.

کوئوشال این جایزه را برای ایفای نقش اصلی اش در فیلم سینمایی «یوری:حمله هوایی» که یک درام جنگی است، دریافت کرد. این فیلم در گیشه‌های جهانی ۵۰ میلیون دلار فروش داشته است. آدیتا دهر نیز جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و  این فیلم جایزه طراحی صدا این جشنواره را هم به خود اختصاص داد.

کورانا هم این جایزه را برای بازی در فیلم «ملودی کور»  دریافت کرد، فیلمی هیجان انگیز که با ۶۴ میلیون دلار، فروش خوبی را پشت سر گذاشته است. این فیلم از روی یک فیلم کوتاه فرانسوی به نام «تنظیم کننده پیانو» اقتباس شده است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود.

کارگردان این فیلم سریرام رقوان به همراه کمک نویسندگان این فیلم، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کردند. «ملودی کور» همچنین به عنوان بهترین فیلم هندی زبان انتخاب شد.

کرتی سورش، جایزه بهترین بازیگر زن را برای ایفای نقش در فیلم بیوگرافی «ماهاتانی» دریافت کرد. این فیلم جایزه بهترین طراحی لباس و فیلم زبان تلوگویی را دریافت کرد. رائول راویندران جایزه بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی را برای فیلم «چی لا سو» دریافت کرد.

دو مستند «پسر بر می‌خیزد» ساخته ویب‌ها باکشی، و «زندگی مخفی قورباغه ها» به طور مشترک جایزه بهترین فیلم کوتاه این جشنواره دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.