سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

مهران رجبی؛

بازیگر سریال «۸۷ متر» از تجربه بازی در مستند می گوید

مهران رجبی

سینماپرس: مهران رجبی درباره فیلم‌های مستند بیان کرد که به نظرش می‌تواند از پس بازی در این نوع از آثار بربیاید.

به گزارش سینماپرس، مهران رجبی به فیلم‌های مستند و برنامه‌های مستند تلویزیونی اشاره کرد و درباره حضورش در این مستندها، به مهر  گفت: مستند جزو علایق زندگی من است و هم از تماشای مستند و هم از بازی در آن لذت می‌برم.

وی ادامه داد: به نظرم خوب هم از پسش بر می‌آیم؛ خلاقیت در اجرا و بازی‌ام بیشتر می‌شود راحتی بیان دارم و حتی همواره کانال تلویزیون خانه‌ام روی برنامه‌های مستند و اخبار است.

رجبی با تاکید بر اینکه دیدن فیلم‌های مستند در تلویزیون جزو علایق اوست، افزود: پخش فیلم‌های مستند در قالب جشنواره تلویزیونی اتفاق بسیار پسندیده‌ای است که می‌تواند همه اقشار جامعه تا دورافتاده‌ترین روستاها را درگیر کند چراکه تلویزیون یک رسانه ملی است و امروزه همه جای نقاط ایران به آن دسترسی دارند.

پخش مستند در جشنواره‌های بزرگ و سینماها، با مخاطب محدود همراه است

این هنرمند در ادامه یادآور شد: پخش مستند در کنار جشنواره‌های بزرگی چون جشنواره فیلم فجر اتفاق خوبی بود ولی همگان نمی‌توانستند به آن دسترسی داشته باشند. اگر قرار باشد مستندها فقط در سینماها آن هم در زمان‌های خاصی اکران شوند در آن صورت تنها عده خاصی از افراد جامعه می‌توانند برای دیدن آن فیلم‌ها هزینه کنند و وقت بگذارند.

رجبی در توضیح اینکه آیا خط قرمزهای تلویزیون برای فیلم‌های مستند اشکال ایجاد نمی‌کند، گفت: به عقیده من خیلی از مستندها خط قرمز ندارند، مثلا خود من به مستندهایی مربوط به سازه‌های ساختمانی و مستندهای حیات وحش بسیار علاقه دارم و اتفاقا این دو موضوعاتی هستند که محدودیت خاص و ورود به خط قرمزها را ندارند.

وی بیان کرد: وقتی ما می‌گوییم جشنواره مردمی باید همه مردم را در نظر بگیریم و طوری این جشنواره مردمی را منعکس کنیم تا آن روستایی عزیزی که در ارتفاع دوهزارمتری زندگی می‌کند هم بتواند در جریان این اتفاق هنری قرار بگیرد و برگزاری جشنواره‌ها محدود به چند شهر بزرگ و یا فقط پایتخت نباشد.

بازیگر سریال «۸۷ متر» همچنین به مشکلات مستندسازان پرداخت و اظهارکرد: مستندسازان معمولا با هزینه‌های شخصی کار تولید می‌کنند و مانند سینمایی‌ها هم عایداتی از گیشه ندارند بنابراین بسیار پسندیده است که تلویزیون با خرید و پخش مستندها به سازندگان آن‌ها کمک کند و فضای مناسبی را برای دیده شدن آثار این هنرمندان کم توقع فراهم آورد.

بازیگران به دستمزدهای پایین مستند نه نگویند

وی در ادامه تاکید کرد: خود هنرمندان هم باید درک متقابل نسبت به یکدیگر داشته باشند، وقتی من نوعی، ادعا دارم مردم برایم اولویت دارند پس به خاطر همین مردم می‌توانم در طول سال یک یا دو کار مستند هم بازی کنم ولو با دستمزد کم؛ که البته این روزها برخی از همکاران خود من در این زمینه کم کاری می‌کنند و من از ایشان می‌خواهم که اگر بازی در مستند سطحشان را پایین می‌آورد لااقل شعار مردمی بودن ندهند.

رجبی در پایان عنوان کرد: البته بازیگری با دستمزد کم نباید در توانایی و هنرنمایی یک هنرمند تاثیرگذار باشد و بازیگر مستند به همان اندازه که برای بازیگری یک فیلم سینمایی یا سریال انرژی می‌گذارد، از همه توان خود بهره بگیرد تا شروع مستندی که با هیچ چشم داشتی کلید خورده به نحو شایسته ای پایان پذیرد.

جشنواره مستند سیما از ۱۵ تیر با پخش مستندهای پذیرفته شده در بخش مسابقه کار خود را در شبکه مستند آغاز کرده و پخش این آثار تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت، مراسم اختتامیه جشنواره مستند در مهر ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.