دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

در نشست خبری سریال «محرمانه» عنوان شد:

«محرمانه» به خوبی توسط مردم دیده شده است/ انتقاد جدی از بی توجهی رسانه ها به نوجوانان

نشست خبری سریال «محرمانه»

سینماپرس: عطا پناهی تهیه کننده سریال تلویزیونی «محرمانه» در نشست خبری این سریال با بیان اینکه حضور علی فروغی در شبکه ۳ سیما اتفاقات بسیار خوبی را رقم زده است اظهار داشت: برای بنده به عنوان یک تهیه کننده مطلوب است اثرم در شبکه ای که برنامه هایش به خوبی دیده می شود پخش شود و برای آن محصولی تولید کنم؛ خوشبختانه با همکاری و همفکری دست اندرکاران سازمان هنری رسانه ای اوج امکان پخش این سریال از شبکه سوم مهیا شد و «محرمانه» به خوبی توسط مردم دیده شده است؛ همچنین باید عنوان کنم که حمایت سازمان اوج باعث تولید بخش دوم این سریال شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری سریال تلویزیونی «محرمانه» با حضور عوامل این سریال و اهالی رسانه در سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد.

عطا پناهی تهیه کننده این سریال در ابتدای این نشست اظهار داشت: سریال «محرمانه»  در ۲ فصل تولید شده،  ما در فصل اول به مسائل نوجوانان از مناظر مختلف پرداختیم و مشکلات نوجوانان را مطرح کردیم. پس از اتمام فصل یک نظرسنجی هایی صورت گرفت و بر اساس آن ما فصل دوم را تولید کردیم. ما در فصل دوم ۳۴ قسمت داریم که در آن به مهارت های فردی و اجتماعی پرداختیم. ۳۴ موضوع مختلف نظیر بلوغ، استعدادیابی و... را در این فصل شاهد هستیم که به زعم خودمان بسیار جذاب تر از فصل اول است.

وی افزود: من ۱۳ سال است معلم هستم و سال ها است با نوجوانان سر و کله می زنم؛ می دانم که شاید مظلوم ترین گروه سنی نوجوانان هستند. همه ما کودکی و جوانی مان یادمان است اما دوران نوجوانی را نه؛ ما باید این گروه سنی را درک کنم. نوجوان واقعا مظلوم است. آن ها نه موسیقی نه مجله و نه فیلم مخصوص خود را دارند. نوجوانان توسط رسانه ها نادیده گرفته می شوند و این اتفاق بسیار ناراحت کننده است.

سپس مسلم تهرانی کارگردان این سریال با انتقاد از اینکه سال ها است تلویزیون کار جدی برای نوجوانان انجام نداده گفت: این انتقاد را می توان مطرح کرد که تنها کار فرهنگی رسانه ای برای نوجوانان جشنواره فیلم کودک و نوجوان است که آن هم به صورت محدود و با اکران هایی بسیار محدودتر برگزار می شود و در نهایت دستاوردی برای نوجوانان ندارد.

این کارگردان افزود: نوجوانانی که با ما کار می کردند همه کلاس بازیگری رفته بودند؛ بازیگران بزرگسال که همدلانه کنار ما حضور داشتند سختی کار با آن ها را لمس کردند. همدلی این بازیگران باعث شد تا ما مشکلات را پشت سر بگذاریم. این نوع کارها سختی های خاص خود را هم دارد و برای ما سختی های خودش را هم داشت.

ساناز سماواتی بازیگر این سریال نیز اظهار داشت: مادرها و پدرها برخورد با نوجوانان را بلد نیستند چرا که به آن ها آموزش داده نشده، خیلی ها بلد نیستند چه رفتاری با نوجوان داشته باشند. این سریال برای من یک ماراتن بود که آماده شوم برای نوجوانی پسر خودم و خوشحالم که در این اثر حضور داشتم.

فاطمه هاشمی دیگر بازیگر این سریال نیز گفت: من سال ها در آثار طنز به خصوص طنزهای ۹۰ شبی همراه با تیم آقای مدیری حضور داشتم اما همیشه احساس دین می کردم که در اثری این چنینی نیز فعالیت کنم و برایم جذاب بود در کاری برای نوجوانان حضور داشته باشم. نوجوانان مظلوم هستند و دیده نشده اند. ما باید دین مان را نسبت به آن ها ادا کنیم.  

حسین رفیعی هم در ادامه این نشست خبری در یک ارتباط تلفنی گفت: با اتکا به سال ها تجربه حضور در تلویزیون به جرات می توانم بگویم مجموعه تولیدکنندگان «محرمانه» اولین گروهی بودند که به کیفیت و انرژی کار خیلی فکر می کردند و هدف مشخصی داشتند. اینکه بگوییم می خواهیم کاری برای نوجوانان بکنیم تا اینکه واقعا آن را عملیاتی کنیم خیلی تفاوت دارد. کاش به لحاظ پخش نگاه ویژه تری به این برنامه می شد. استفاده از بازیگران و جوان از حسن سلیقه تولید کنندگان بود.

جواد خواجوی هم در مورد دیالوگ هایش گفت: با توافقی که با کارگردان داشتیم از متنی بینابینی استفاده کردم که ترکیبی از فیلمنامه و بداهه های من بود. در این سریال از برخی تکه کلام ها استفاده می کردم که متعلق به خودم بود.

در انتهای این نشست خبری پناهی در پاسخ به سوالی در مورد ممیزی های فصل اول و دوم این مجموعه گفت: بسیاری از ممیزی ها به اصطلاحات انگلیسی به کار برده شده توسط بازیگران بود. اما برخی از ممیزی ها خستگی را به تن ما می گذاشت. گرچه در شبکه ۳ به تعامل خوبی رسیده ایم و در فصل دوم با ممیزی های کمتری در این شبکه روبرو هستیم اما این سریال از شبکه های دیگری هم با تدوین خودشان پخش می شود که از آنچه ما ساخته ایم متفاوت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.