دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

جیب برها به بهشت نمی روند!

وقتی سلبریتی های وطنی به تحقیر ایران و ایرانی روی می آورند

علیرضا خمسه در فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» به کارگردانی فرزاد اژدری

سینماپرس: به دنبال واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویدیوی منتشر شده از استندآپ کمدی به شدت توهین آمیز علیرضا خمسه به جامعه ایران و انسان ایرانی، این سلبریتی بجای عذر خواهی از مردم ایران، وقاحت خود را تشدید و با انتشار یادداشت کوتاهی به زبان طنز اقدام به توجیه عملکرد خود نمود.

به گزادش سینماپرس، او در بخشی از یادداشت خود که خطاب به «کلاغ‌ها و سگ‌های نازنین سرزمین ایران زمین» نوشته شده، آورده است: «این جانب علیرضا خمسه مدتی است به نوع پیشرفته‌ای از سندروم شاپرک (سندرومی که بیمار با ابتلا به آن فکر می‌کند مرغ همسایه غازه) مبتلا هستم و مراحل درمان را طی می‌کنم.» خمسه در ادامه به کنایه نوشته که تاکنون نمی‌دانسته برخی کاربران مسئول صیانت از حریم کلاغ‌ها و سگ‌ها هستند. علیرضا خمسه در فراز انتهایی این یادداشت کوتاه نیز نوشته است: «ضمناً سخنی هم با آن دسته از کاربران شبکه‌های اجتماعی دارم که به جای بی‌تفاوتی راجع به مسائل اقتصادی و اجتماعی اقشار زحمتکش جامعه، همیشه هوشیار و بیدارِ مسائل مهم‌تر کشور هستند.»
 

۲ نکته تامل برانگیز
علیرضا خمسه که از کمدین‌های باسابقه کشورمان است، نیک می‌داند کاربران شبکه‌های اجتماعی، نه برای دفاع از حریم سگ‌ها و کلاغ‌ها، بلکه برای انتقاد از تحقیر ایرانی‌ها در استندآپ کمدی وی، موضع گرفته‌اند. موضوع آن است که در چند وقت اخیر، برخی سخنان و اتفاقات عجیب، به تحقیر مردم ایران انجامیده است. وگرنه برنامه‌های طنز تلویزیونی چون «خندوانه» و دیگر برنامه‌های مشابه، در تمام مدت پخش پر از شوخی با اتفاقات مختلف، نه سگ و کلاغ، بلکه خود ما مردم بوده است.
علیرضا خمسه در قسمت پایانی نیز همان مغالطه کهنه را بیان کرده و از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته است به موضوعات مهم‌تر بپردازند. اولاً تحقیر مردم یک کشور، به هیچ عنوان مسئله‌ای کم‌اهمیت نیست و اتفاقاً کاربران از همین روی در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد فراوان از خمسه پرداختند. ثانیاً حتی با فرض این که این مسئله مهم نیست، نمی‌توان مردم را از انتقاد کردن به آن منع کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.